• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Pope Joan II
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 16:44:01 följande:
    Ja, precis. Tidigare fick jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par vanliga trosor, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta string. Det tyder ju på stringens sjunkande popularitet.
    Så varför letar du efter trosor du inte vill vare sig köpa eller använda? Är det ett led i att bli konsumentvägledare eller vad? 

Jag gillar heller inte stringtrosor och har därför aldrig vare sig letat efter dem, köpt dem eller använt dem. Och jag har verkligen aldrig haft problem att hitta andra trosmodeller. 
  • Anonym (Äntligen)
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:48:58 följande:

Så varför letar du efter trosor du inte vill vare sig köpa eller använda? Är det ett led i att bli konsumentvägledare eller vad? 

Jag gillar heller inte stringtrosor och har därför aldrig vare sig letat efter dem, köpt dem eller använt dem. Och jag har verkligen aldrig haft problem att hitta andra trosmodeller. 

Du missförstår mig. Har du läst hela tråden? Jag var i affären och när jag gick till underklädesavdelningen så märkte jag att det nästan bara fanns sådana trosor som jag brukar använda, jag brukar alltid få leta efter sådana trosor då hyllorna brukar vara fulla av string. Jag blev förvånad och undrade var stringen tagit vägen, så jag fick alltså leta för att hitta några, annars brukar det vara tvärtom. Jag brukar i vanliga fall inte leta eller ens behöva leta efter string men då gjorde jag det av anledningen att det var så ovanligt att inte se sådana överallt. Och nej, jag tänkte inte köpa dom.

Förstår du nu?
  • Tecum

Har dålig koll på trosutbudet men jag har sett mycket string eller halvstring på stranden. Det är mycket trevligt...

• New  Dawn
    Pope Joan II skrev 2020-08-24 16:17:36 följande:

Varför letar du efter stringtrosor om det inte är sådana du vill köpa?

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Naket)

Varför använda underkläder överhuvud taget. Naket ska det vara.

• Anonym (w)

Jag kan köpa att man blir förvånad och letar efter något fastän man inte vill köpa varan utan mer för att stilla nyfikenheten.

Men att string används enbart för män känns som en helt fel bild av verkligheten, de flesta har kommit längre än så.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 17:24:56 följande:

Jag kan köpa att man blir förvånad och letar efter något fastän man inte vill köpa varan utan mer för att stilla nyfikenheten.

Men att string används enbart för män känns som en helt fel bild av verkligheten, de flesta har kommit längre än så.

Du är förmodligen en man som försvarar string för att du blir kåt av att kvinnor använder det. Kan tänka mig att mitt inlägg retar gallfeber på många män.
  • Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 17:42:16 följande:
    Du är förmodligen en man som försvarar string för att du blir kåt av att kvinnor använder det. Kan tänka mig att mitt inlägg retar gallfeber på många män.

Japp. Absolut en man....

Nej så långt ifrån. Däremot en bisexuell kvinna. Som använder string några gånger om året och inget innan kanske 22 års ålder. Tycker string gör röven fulare för det mesta på mig och på de flesta kvinnor. Men det handlar ändå inte längre om män så mycket om annat än tonåringar. De flesta som är 20+ använder pga bekvämt. Vilket jag också tycker det kan vara men skulle i dagsläget inte vara så elak mot mina hemorrojder. Hehe.

• Anonym (Lux)

Med två rättså modemedvetna tonårsdöttrar kan jag säga att de två och deras kompisar och klasskompisar aldrig iklätt sig stringtrosor (inte jag heller) utan ståtar med rekorderliga underkläder  påfallande ofta av märket Calvin Klein.
    Badkläderna har i flera år varit baddräkt inte bikini, men just i sommar har en fyrtitalsbikini med hög midja och stadig topp varit favorit bland tjejerna.

Men här snackar vi självsäkra tjejer som inte skulle drömma om att ikläda sig sk sexiga plagg för att behaga killar eller dra till sig blickar.

• Anonym (K)

Skönt att höra! Jag tänker främst på kvinnosynen, och hur sexualiseringen kryper ner i åldrarna, men även för egen del att det är skönt om man inte ska pressas in i obekväma "sexiga" plagg som mest är en plåga att ha på sig.

Svar på tråden String är inte inne längre