• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (S)
    sötare skrev 2020-08-26 18:10:16 följande:

Håller inte med för mig handlar det om att få utlopp för min kreativitet med olika material. Allra bäst är det för mig att få skapa egna kläder.

Tänker såklart inte ta ifrån dig det. Tror ändå inte att det skulle vara den - enda- anledningen till varför man väljer att klä sig eller göra iordning sig på ett visst sätt.

Absolut inget illa menat.
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

Nej det är trist för det är de finaste skönaste trosorna.
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (S) skrev 2020-08-26 18:03:53 följande:

Och varför mår du bättre av att sminka dig och ha fräscha kläder på dig?

Tror helt enkelt inte det hade varit ett problem om man var den enda människan på jorden, eller om det inte fanns vissa sociala "regler" att följa. Människan är en social varelse, och att använda kläder eller smink är ett sätt att uttrycka sin identitet - inför andra. Du behöver såklart inte hålla med, men det är min ståndpunkt.

Men prova själv att gå runt i sunkiga, smutsiga kläder. Klart man mår bättre av det.
  • Anonym (Kfkf)

Kommer ihåg när en del tjejer i skolan drog upp stringen så de syntes långt ovanför jeansen, haha. Det vsr inte så snyggt. Det är ändå inte så längesen. Lite kul ändå hur saker ändras. Men nu läget ju folk upp halvnakna bilder hela tiden överallt istället. Nästan samma sak om inte värre egentligen.

• Anonym (w)

Jag tänker att tråden med tanke på knappt svar är menad att driva med feminister.

Ja, det är fel om en kvinna använder string trots att det är obekvämt pga män, ja det är fel om mannen suckar när hon har annat på sig... Men string är inget längre en mer porrig trosa än någon annan sort. Tycker kvinnor att den är skön att ha på sig så varför inte?

• Anonym (Feministen)

Måste bara säga till TS att string mycket väl kan användas för annan funktion än att vara sexigt - tex att de syns mindre under kläder eller är bekväma. För ja det finns de som tycker de är bekväma och det kan du inte säga emot då det är en åsikt! Alla har rätt till sin åsikt.

Och dessutom så är string inte sexigt. Det säger jag i ett perspektiv som bisexuell. Mycket finare med ordentliga trosor. Och jag lovar att varenda man jag pratat med håller med mig. Har alltid hört att män tycker string är osexigt. Så sexualisera inte saker i onödan.

Ja det finns ofta problematik kring att män sexualiserar kvinnors utseende osv. Men så är inte riktigt fallet för detta. Om du tänker fortsätta påstå det så vill jag ha källor med fakta - statistik. Tack Skrattande

• Anonym (Feministen)
    Anonym (Feministen) skrev 2020-08-27 00:00:57 följande:

Och dessutom så är string inte sexigt. Det säger jag i ett perspektiv som bisexuell. Mycket finare med ordentliga trosor. Och jag lovar att varenda man jag pratat med håller med mig. Har alltid hört att män tycker string är osexigt. Så sexualisera inte saker i onödan.

Kan tilläggas att ja självklart finns det folk som tycker string är sexigt - men är inte sådant stort problem som du uttrycker det. Isåfall ska vi nog hellre diskutera hur män i alla sammanhang sexualiserar en kvinna i underkläder och bikini för den delen. Oavsett string eller inte.

Fokus på rätt ställe.

• Anonym (Äää)

Vem vet vilka trosor jag har under kläderna förutom jag själv? Förstår inte ens tanken "män tycker det är sexigt". De vet ju inte vad jag har! De vet ju inte vad jag har. Och vem bryr sig vad män i allmänhet tycker? De tycker väl antagligen att alla använda trosor är sexigt, antagligen. Det är inte mitt problem. Du borde också förstå att det inte är ditt problem om män tycker string är sexigt. Vad tycker du själv är sexigt, TS? Flytta fokuset från män till dig själv nu, så slipper du ha problem med det du inte kan styra över - vad andra människor tycker. Du behöver inte analysera vad människor du varesig känner eller bryr dig om tycker är sexigt.

• Anonym (loo)
    Anonym (Äää) skrev 2020-08-27 00:43:02 följande:

Vem vet vilka trosor jag har under kläderna förutom jag själv? Förstår inte ens tanken "män tycker det är sexigt". De vet ju inte vad jag har! De vet ju inte vad jag har. Och vem bryr sig vad män i allmänhet tycker? De tycker väl antagligen att alla använda trosor är sexigt, antagligen. Det är inte mitt problem. Du borde också förstå att det inte är ditt problem om män tycker string är sexigt. Vad tycker du själv är sexigt, TS? Flytta fokuset från män till dig själv nu, så slipper du ha problem med det du inte kan styra över - vad andra människor tycker. Du behöver inte analysera vad människor du varesig känner eller bryr dig om tycker är sexigt.

Man ser direkt om någon har stora trosor under tights till exempel. Det är väl mycket därför string finns som alternativ.. vet att kickertjejerna i mitt högstadie kallade det för blöja 
  • Anonym (Stringer)
    Anonym (Feministen) skrev 2020-08-27 00:00:57 följande:

Ja det finns ofta problematik kring att män sexualiserar kvinnors utseende osv. 

För det gör inte kvinnor?
  • Anonym (Stringer)
    Anonym (loo) skrev 2020-08-27 02:06:33 följande:
    Man ser direkt om någon har stora trosor under tights till exempel. Det är väl mycket därför string finns som alternativ.. vet att kickertjejerna i mitt högstadie kallade det för blöja 
    Det är bra att högstadiet bara är en kort period i en människas liv. Sen har man resten framför sig, och då mognar många Skrattande Vem bryr sig vad nån tyckte på högstadiet?
  • Anonym (StringLover)
    Anonym (Äää) skrev 2020-08-27 00:43:02 följande:

Såvida du inte går runt i en pösig säck så brukar det synas ganska väl.
  • Anonym (Hona)

Jag har string för att slippa få en hel tygbulle mellan skinkorna 

• Anonym (trender)
    Anonym (op) skrev 2020-08-25 15:28:29 följande:
    Men här är det väl männen som är problemet ändå, inte tolvåriga flickor i badkläder. Hade ju säkerligen inte spelat någon roll vad de var klädda i.
    Du skojar va? Även om det inte ska vara så här så är verkligheten så att äckel dras mer till naket. Särskilt som i detta fallet när männen var från en kultur där  de tycker  att det att  visa hud är det samma som att bjuda in till sex. Sluta vara naiv. 
    Anonym (N) skrev 2020-08-25 17:00:10 följande:
    Jag skulle svarat "hurså? Vill ni att vi ska gå? Eller bör vi ringa polisen?" Sen skulle jag gått fram till flickorna och förklarat att det är två män därborta som stirrar på er och vi är oroliga att de ska göra något dumt mot er, tror det är bäst att ni åker hem nu till era föräldrar. Sen skulle jag varnat föräldrar för den stranden och att de ska vara uppmärksamma, kanske tom skrivit en lapp för att varna och att barnen inte ska vara ensamma på stranden utan vuxen.
    För din skull är jag glad över att du ännu inte fått erfara att konfrontationer idag kan bli mycket farliga. 
  • Anonym (What?)

Hur kan det vara skönt att ha en tråd intryckt i röven?

• Anonym (What?)
    Anonym (trender) skrev 2020-08-28 09:58:31 följande:

Du skojar va? Även om det inte ska vara så här så är verkligheten så att äckel dras mer till naket. Särskilt som i detta fallet när männen var från en kultur där  de tycker  att det att  visa hud är det samma som att bjuda in till sex. Sluta vara naiv. För din skull är jag glad över att du ännu inte fått erfara att konfrontationer idag kan bli mycket farliga. 

Känns som om folk i Sverige är livrädda för konfrontation. Svenskar gör allt för att undvika det. Men i andra kulturer är det väldigt vanligt att konfrontera andra, oavsett vad det handlar om. Är man osäker och rädd, så tar man kontakt med de som finns runtomkring och så går man fram tsm, eller så ringer man 112! Kom ihåg , alla barn är våra barn , vi är alla människor och måste börja våga säga stopp och uppmärksamma det som är fel.
  • Anonym (trender)
    Anonym (What?) skrev 2020-08-28 10:08:42 följande:
    Känns som om folk i Sverige är livrädda för konfrontation. Svenskar gör allt för att undvika det. Men i andra kulturer är det väldigt vanligt att konfrontera andra, oavsett vad det handlar om. Är man osäker och rädd, så tar man kontakt med de som finns runtomkring och så går man fram tsm, eller så ringer man 112! Kom ihåg , alla barn är våra barn , vi är alla människor och måste börja våga säga stopp och uppmärksamma det som är fel.
    Och du undrar varför? Skojar du? Om polisen ens hade brytt sig om att komma hade de haft minst 20 minuters väg till oss. Väldigt mycket kan hända på den tiden. 
  • Anonym (Ej ffel wl)
    Anonym (Feministen) skrev 2020-08-27 00:08:25 följande:

Kan tilläggas att ja självklart finns det folk som tycker string är sexigt - men är inte sådant stort problem som du uttrycker det. Isåfall ska vi nog hellre diskutera hur män i alla sammanhang sexualiserar en kvinna i underkläder och bikini för den delen. Oavsett string eller inte.

Fokus på rätt ställe.

Det gör kvinnor också.
Svar på tråden String är inte inne längre