• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • mari123
    mari123 skrev 2020-08-26 13:01:08 följande:
    VA? Det var ngt nytt. 
    *alltså inte överallt och hela tiden men rätt ofta.
  • Seximami85

Jag personligen använder nästan alltid string, inte för att behaga någon utan för att jag gillar det. Sting eller inga underkläder alls. Känner mig inte så bekväm i trosor.

• Anonym (Stringer)
    mari123 skrev 2020-08-26 13:01:08 följande:
    VA? Det var ngt nytt. 
    Ja, trodde också att kvinnor klädde sig för att attrahera och behaga män, men icke. De klär sig för sin egen skull.
  • smulpaj01
    Seximami85 skrev 2020-08-26 13:04:08 följande:

Jag personligen använder nästan alltid string, inte för att behaga någon utan för att jag gillar det. Sting eller inga underkläder alls. Känner mig inte så bekväm i trosor.

Exakt så gör jag också. Håller med dig, inte heller bekväm i trosor.
  • Anonym (S)
    Anonym (Stringer) skrev 2020-08-26 13:23:15 följande:

Ja, trodde också att kvinnor klädde sig för att attrahera och behaga män, men icke. De klär sig för sin egen skull.

Att folk klär sig snyggt, fixar håret eller sminkar sig ENBART för sin egen skull är rent skitsnack.
  • Anonym (Astrid)
    Anonym (S) skrev 2020-08-26 17:34:17 följande:
    Att folk klär sig snyggt, fixar håret eller sminkar sig ENBART för sin egen skull är rent skitsnack.
    Var har du fått det ifrån? För mig, även om min man är bortrest och jag ska vara hemma själv hela dagen och inte bli sedd av någon alls mår jag så mycket bättre om jag sminkar mig lite och tar på mig fräscha kläder. Samma sak om jag är hemma och sjuk. Jag mår alltid sämre om jag t.ex. har otvättat hår och nån trist t-shirt och pyjamasbyxor. Jag klär mig helt och hållet för min egen skull.
  • Anonym (S)
    Anonym (Astrid) skrev 2020-08-26 17:46:16 följande:

Var har du fått det ifrån? För mig, även om min man är bortrest och jag ska vara hemma själv hela dagen och inte bli sedd av någon alls mår jag så mycket bättre om jag sminkar mig lite och tar på mig fräscha kläder. Samma sak om jag är hemma och sjuk. Jag mår alltid sämre om jag t.ex. har otvättat hår och nån trist t-shirt och pyjamasbyxor. Jag klär mig helt och hållet för min egen skull.

Och varför mår du bättre av att sminka dig och ha fräscha kläder på dig?

Tror helt enkelt inte det hade varit ett problem om man var den enda människan på jorden, eller om det inte fanns vissa sociala "regler" att följa. Människan är en social varelse, och att använda kläder eller smink är ett sätt att uttrycka sin identitet - inför andra. Du behöver såklart inte hålla med, men det är min ståndpunkt.
  • Anonym (S)

PS: Menar alltså att det, även om du inte ska träffa någon under dagen, finns inbyggt i ditt undermedvetna om att du känner dig bättre när du känner dig fräsch - men att det inte hade varit så om inga yttre faktorer fanns.

• sötare
    Anonym (S) skrev 2020-08-26 17:34:17 följande:

Håller inte med för mig handlar det om att få utlopp för min kreativitet med olika material. Allra bäst är det för mig att få skapa egna kläder.
  • Coccolina
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 16:22:10 följande:
    Det handlar oftast inte om att kvinnorna tycker att det är bekvämt, de påstår det för att de blivit hjärntvättade av den sexistiska normen och egentligen känner ett grupptryck att de ska använda string, för det är så många män förväntar sig att en kvinna ska klä sig.

Män har haft alldeles för mycket inflytande över kvinnor och deras klädsel och det är dags att vända den trenden nu.

Det handlar inte om troskanter, utan vilka signaler string sänder ut.

Nu var det länge sedan jag tyckte det var bekvämt med string men när jag var smalare tyckte jag det var jättebekvämt. Och snyggt jag gillade hur jag själv såg ut och gick om kring med det även om jag var hemma ensam. Smaken förändras helt enkelt. 

Du tror att bara för att du inte tycker det är bekvämt så tycker ingen kvinna det är bekvämt... Ungefär lika smart som att du kan inte vara hungrig för jag har ätit..... 

Allt handlar inte om sexistiska normer.... Så sluta dra det kortet så fort det är något du inte tycker om! 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden String är inte inne längre