• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Sogol

Håller med om att det är bra att det inte är lika populärt. Sjukt också att det finns stringtrosor för barn.

• Lillmajsan
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 16:11:28 följande:
    Jag ser inte mycket halvstring heller, mest sådana som täcker hela baken.

Jag tycker att det är superbra att fler och fler kvinnor slutat falla för mäns förtryck mot kvinnor om att kvinnor ska göra sig sexiga inför dom, och istället går sin egen väg och väljer det som de själva tycker är bekvämt. Girl power!
    Ursäkta TS men du gav mig just dagens asgarv!

Jag bär string för att det är den enda trosan som jag finner bekväm och har så varit i över 20 år. Ha inget å göra med "männens förtryck". Min sambo vill se mig i vanliga trosor då han inte gillar string. Är det också förtryck? Jag gillar inte vanliga trosor men min sambo vill att jag använder det.
    Som sagt; är det också ett förtryck från en man?
  • Anonym (Äntligen)
    Lillmajsan skrev 2020-08-24 18:59:47 följande:

Ursäkta TS men du gav mig just dagens asgarv!

Jag bär string för att det är den enda trosan som jag finner bekväm och har så varit i över 20 år. Ha inget å göra med "männens förtryck". Min sambo vill se mig i vanliga trosor då han inte gillar string. Är det också förtryck? Jag gillar inte vanliga trosor men min sambo vill att jag använder det.

Som sagt; är det också ett förtryck från en man?

Du tillhör en försvinnande liten minoritet som enbart använder string för att du tycker att det är "bekvämt" (vad som nu är så bekvämt med att ha en tråd i röven)

Det tar inte bort problematiken som string medför när det gäller sexualisering, kvinnosyn etc. Majoriteten använder string för att behaga män.

Vanliga trosor anses inte vara ett sk "sexigt plagg" och bidrar inte till sexism, sexualisering, objektifiering etc som string gör. Det finns män som tycker att vanliga trosor är sexigt också men de trosorna är inte skapta för att vara ett "sexigt plagg" som string är.
  • Anonym (sexig)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

Tror inte butikerna har bojkottat det. Butiker bryr sig inte om någons moral utan säljer det som säljer. Gissar på att de slutat sälja string för att ingen längre vill köpa string.

För övrigt använder jag string under tajta kläder, typ klänningar och kjolar. Klär mig sexigt för att jag vill attrahera mannen och vore ju synd att förstöra looken med en menlös tröskant. Känns ju astråkigt att vägra vara sexig för att göra ett statement. Man vill väl göra mannen glad.
  • Anonym (Hona)

Jag undrar vad TS har varit om hen inte såg så många string.
    Jag var in på HM senast idag och köpte string och utbudet var inte så dåligt 

• Anonym (A)
    Sogol skrev 2020-08-24 18:51:59 följande:
    Håller med om att det är bra att det inte är lika populärt. Sjukt också att det finns stringtrosor för barn.
    Håller med
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Hona) skrev 2020-08-24 19:33:08 följande:

Jag undrar vad TS har varit om hen inte såg så många string.

Jag var in på HM senast idag och köpte string och utbudet var inte så dåligt 

Jag har varit i många affärer. Bland annat HM. Antingen tänkte du inte på hur lite string det finns jämfört med förut eller så varierar utbudet beroende på var man bor.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (sexig) skrev 2020-08-24 19:26:22 följande:

Tror inte butikerna har bojkottat det. Butiker bryr sig inte om någons moral utan säljer det som säljer. Gissar på att de slutat sälja string för att ingen längre vill köpa string.

För övrigt använder jag string under tajta kläder, typ klänningar och kjolar. Klär mig sexigt för att jag vill attrahera mannen och vore ju synd att förstöra looken med en menlös tröskant. Känns ju astråkigt att vägra vara sexig för att göra ett statement. Man vill väl göra mannen glad.

Varför ska du vara sexig inför en man? Du ska ha det för att DU vill för din egen skull, inte för att attrahera män. Du måste inse att du har ett värde som kvinna och du är inte till för att attrahera och göra män glada.
  • Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:45:14 följande:
    Jag har varit i många affärer. Bland annat HM. Antingen tänkte du inte på hur lite string det finns jämfört med förut eller så varierar utbudet beroende på var man bor.

Men vad ser du bojkott? Var har affärerna tagit ett statement mot string?

Låter jättekonstigt med tanke på mängden stringbikinis som flödat i år. Självklart varierar kollektionerna med vad som är trendigt men stringtrosan gör inget störtdyk påväg bort.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 20:02:38 följande:

Men vad ser du bojkott? Var har affärerna tagit ett statement mot string?

Låter jättekonstigt med tanke på mängden stringbikinis som flödat i år. Självklart varierar kollektionerna med vad som är trendigt men stringtrosan gör inget störtdyk påväg bort.

Jag märker ju det, eftersom stringutbudet minskat markant.

Om det är sant att stringbikinis varit populärt i år så är det bara sorgligt. Höjden av sexualisering och sexism är när kvinnor uppmuntras att klä sig i string på allmänna stränder och förnedra sig själva inför kåta äckliga mäns beskådan. Jag har dock inte sett någon i stringbikini i år.
Svar på tråden String är inte inne längre