• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (w)

Fast minskar... ja det är upp och ner beroende på säsong/mode just då. Ibland är det helt omöjligt att hitta helt vanliga plagg för de inte är i säsong/mode så på samma vis är det med string. Jag försökte hitta en bikini som var mer heltäckande (gärna ben) men gav upp, letade dock inte överallt men... Det är ändå inget bojkott att affärer i perioder säljer mindre av ett plagg. Kollar jag online på vanliga affärskedjor är det inte svårt att få fram x antal stringmodeller.

Nu känns det mest som att du upprepar kåta män... Ja, det är förjävligt med press men nej läget är inte på det sättet med string längre. Din syn hade jag kanske köpt för 15 år sedan.

• Physalis

Jag gick förbi underklädesavdelningen i ett par butiker senast i förra veckan. Jag reagerade tvärtom och tyckte det var ovanligt mycket string och andra i mitt tycke obekväma underkläder.

Korrekturläser som en kratta
  • cosinus

Tänkt dig -12 till -15 grader, mörkt som f-n och gärna lite snöstorm.

Det jag då har på mig när jag springer på vintern i det vädret är:
    Löparjacka, svarta vindbyxor (inte ens särskilt tighta), ullunderställ (både byxa och tröja) ett vanligt tunt underställ, buff som täcker halva ansiktet, mössa, vantar, sportbh, ullstrumpor, skor med dubbar och - stringtrosor.

När du visualiserat denna klädsel, i det här vädret och betänker att man kanske möter en handull människor på en mil så kan du ju fundera på stor attraktionskraft de där stringtrosorna längst under har...och därefter fundera på om det kanske, kanske inte är den primära drivkraften till varför de valts. Även om det verkar helt otänkbart i din värld att de valt p g a komfort :)

• KaptenOhoy
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:50:06 följande:

Varför ska du vara sexig inför en man? Du ska ha det för att DU vill för din egen skull, inte för att attrahera män. Du måste inse att du har ett värde som kvinna och du är inte till för att attrahera och göra män glada.

Vad är felet med att vara sexig inför en man?
  • Anonym (sexig)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:50:06 följande:

Varför ska du vara sexig inför en man? Du ska ha det för att DU vill för din egen skull, inte för att attrahera män. Du måste inse att du har ett värde som kvinna och du är inte till för att attrahera och göra män glada.

Jag vill att mannen attraheras av mig. Är det nåt fel med det?
  • Anonym (Äntligen)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-24 20:30:41 följande:

Vad är felet med att vara sexig inför en man?

För att vi kvinnor inte är några sexobjekt och vi har inget ansvar för att vara sexiga inför er.
  • Anonym (Äntligen)
    cosinus skrev 2020-08-24 20:22:58 följande:

Tänkt dig -12 till -15 grader, mörkt som f-n och gärna lite snöstorm.

Det jag då har på mig när jag springer på vintern i det vädret är:

Löparjacka, svarta vindbyxor (inte ens särskilt tighta), ullunderställ (både byxa och tröja) ett vanligt tunt underställ, buff som täcker halva ansiktet, mössa, vantar, sportbh, ullstrumpor, skor med dubbar och - stringtrosor.

När du visualiserat denna klädsel, i det här vädret och betänker att man kanske möter en handull människor på en mil så kan du ju fundera på stor attraktionskraft de där stringtrosorna längst under har...och därefter fundera på om det kanske, kanske inte är den primära drivkraften till varför de valts. Även om det verkar helt otänkbart i din värld att de valt p g a komfort :)

Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (sexig) skrev 2020-08-24 20:32:44 följande:

Jag vill att mannen attraheras av mig. Är det nåt fel med det?

Fast du ska inte behöva ha på dig stringtrosor för att ha ska attraheras av dig, då är det något riktigt fel på den mannen.

En man som verkligen är attraherad av dig och inte bara ser dig som ett sexobjekt, tycker att du är minst lika attraktiv utan string.

Bara det att du drar på dig string i syfte att män ska attraheras av dig visar hur fruktansvärt sexualiserade stringtrosor är, och vilken skev kvinnosyn många män har.
  • Anonym (Hona)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:45:14 följande:
    Jag har varit i många affärer. Bland annat HM. Antingen tänkte du inte på hur lite string det finns jämfört med förut eller så varierar utbudet beroende på var man bor.
    Det är mer stringtrosor nu än det var för typ fem år sedan för då fanns det inte så många att köpa på HM så utbudet har blivit bättre.
    Jag är själv en tjej som mest anväder string så jag om nån borde ju veta att det inte är dåligt med string i butikerna 
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Hona) skrev 2020-08-24 20:51:08 följande:

Det är mer stringtrosor nu än det var för typ fem år sedan för då fanns det inte så många att köpa på HM så utbudet har blivit bättre.

Jag är själv en tjej som mest anväder string så jag om nån borde ju veta att det inte är dåligt med string i butikerna 

Du har fel.
Svar på tråden String är inte inne längre