• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (K)
    Anonym (sexig) skrev 2020-08-24 22:15:17 följande:
    Hoppas och tror att mannen inte bara ser mig som ett sexobjekt men uppskattar om han gör det ibland. Har inget emot att ta på mig nåt som mannen finner mig sexig i och som får igång mannens fantasier. Bara härligt.

Vad tar du på dig för att attrahera din man? En potatissäck? Med en burka på toppen?
    Säck-sigt värre ;)
  • Anonym (Äää)

String uppfanns för att ingen troskant ska synas genom jeansen. Jag har string pga att jag har alltid haft tighta kläder och då har man string under för annars syns troskanterna och DET är mer sexuellt provocerande. Har string därför att det är praktiskt och funktionellt under kläder.

Vid sex har jag inga trosor på mig och har man kommit så långt med en man att man ska ha sex spelar det ingen roll vilka trosor man har eftersom han redan är upphetsad av en när man har sina jeans på och redan när man börjar hångla, fullt påklädda. Vanliga trosor är lika sexiga, hipsters också men de visar kanter under kläderna och därför använder jag string, för då syns det inte.

• Jon the papa

Haha, flickvännen hälsar glatt att stringutbudet allt är finfint, och hon avskyr "vanliga trosor" som korvar sig, samt gör att man får 4 rumpor trots vältränad rumpa.

Och har det av lika väl bekvämlighet under kampsportsträning, samt att hon vill vara skitsnygg för sin karl. 

Vill du veta en nästan läskig grej :O

Jag ser min skitsexiga flickvän som ett sexobjekt !

MEN ! <---- det är hon ju för att hon är skitsmart, underbart humoristisk som man kan bekymmersfritt prata om allt mellan himmel och jord om. Hon är vrålsexig och älskar att klä sig väldigt feminint. En sådan där som mindre belevade 4rumpor ofta talar gnälligt över bara för hon tagit hand om sig som tvåbarnsmor. Har man en sådan rumpa så vill man naturligtvis inte förstöra den i tråktrosor.

Hur kan man inte se det som ett underbart sexobjekt. Hon skulle aldrig vilja att jag såg på henne på annat vis.

Fattar inte hur det kan vara något fult i knäppgökars huvuden som verkar tro att man bara kan ha en enstaka känsla i huvudet åt gången. 

Man kan inte låta människor ha på sig precis vad de vill?

Du vet.

Bestämma helt själv vad man gillar eller inte?

Om de vill känna sig sexiga/helt vanliga/ osv osv i sina string, hipsters, vanliga fyrrumpstrosor osv?  Eller är det ditt jobb att berätta vad som är rätt och fel att tycka? 

Läskigt när "folk" (ja, människor vet att människor kan tänka och resonera om sina egna val här i livet)  bryr sig om vad andra har på sig och vilka personliga preferenser de har vid klädnad av sitt underliv. 

Shämmes. 

• Anonym (sexualsyn)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

Synen på sexualitet har alltid svängt mellan perioder med kyskhetsbälten och perioder med mer utmanande klädsel. Gemensamt är dock att det alltid är kvinnans sexualitet som stått i fokus. Skall den kvinnliga sexualiteten begränsas eller bejakas.

Hur är det med lesbiska kvinnor. Kåtas de inte upp och objektifierar kvinnokroppar.
  • Anonym (loo)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:50:06 följande:
    Varför ska du vara sexig inför en man? Du ska ha det för att DU vill för din egen skull, inte för att attrahera män. Du måste inse att du har ett värde som kvinna och du är inte till för att attrahera och göra män glada.
    Jag fattar inte den här inställningen. Om min partner blir attraherad av något VILL jag ju göra det? Du verkar se det som en motsättning? 

Jag har string (ibland) för att JAG vill ha det, för att HAN tycker om det. Förstår du? 
  • Anonym (trender)

Trender, you know. String är väldigt 20-30 år sedan och av den anledningen är många unga ointresserade. Däremot så har det ju kommit ett nytt idiotiskt bikini- och trosmode. "Högt skurna trosor som sugs in i rumpan utan att vara string-trosor". Så nu går alla runt och visar mer eller mindre hela rumpan på stranden, "men det är ju inte string så det är okej".... Detta förfärliga mode finns även för småflickor. Jag vet inte hur många 10-15 åringa flickor klädda så jag sett på stranden i sommar. Varje gång ber jag en bön för att de inte ska råka illa ut. EN gång satt jag och min familj kvar på stranden i tre timmar extra eftersom att två män stirrade på två typ 12-åriga flickors rumpor(som syntes väl om man säger så) samtidigt som de frågade om vi inte skulle gå snart. Jag vill inte veta vad som hade kunnat hända där om vi inte stannat tills flickorna också gick hem. 

• sötare

Min man handlar mina underkläder till mig. Jag har väldigt många olika modeller av trosor och jag använder vilken typ jag vill ut efter på vilket humör jag och min kropp är i. Att shoppa är något av det tråkigaste som finns.

• Anonym (osexigt värre)
    Anonym (sexualsyn) skrev 2020-08-24 22:58:54 följande:
    Synen på sexualitet har alltid svängt mellan perioder med kyskhetsbälten och perioder med mer utmanande klädsel. Gemensamt är dock att det alltid är kvinnans sexualitet som stått i fokus. Skall den kvinnliga sexualiteten begränsas eller bejakas.

Hur är det med lesbiska kvinnor. Kåtas de inte upp och objektifierar kvinnokroppar.
    Lesbiska och bisexuella skiljer sig inte så mycket från andra när det kommer till sexualisering och objektifiering. För egen del tänder jag inte alls på string, något av det fulaste plagg jag sett som de flesta rumpor ser för jävliga ut i, men att ha en sexig flickvän är helt klart en självklarhet. Dock tänder jag inte på stereotypt kvinnliga kläder, som businesskvinnor brukar ha med höga klackar, tajta kjolar och sånt. Inte min stil, utan föredrar mer tomboylooken på kvinnor, lite urbana kläder, street osv. Men visst kollar jag in kvinnors rumpor, ben, armar, midjor, läppar osv....och tänder på snygga ansikten och kroppar och ibland samma tjejer som mina killkompisar.
  • Anonym (osexigt värre)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 16:24:42 följande:
    Jag letar inte efter string, utan reagerade över att på hyllorna som i vanliga fall brukar vara fulla med stringtrosor nu istället är fulla av vanliga trosor.

Då kollade jag på alla trosor och kunde dra slutsatsen att string uppenbarligen inte är lika inne längre. Det var inte en affär, utan faktiskt de flesta har bojkottat string.
    Stringtrosor har dominerat stränderna i sommar, så trodde precis tvärtom. Nästa sommar blir det all nude!!! Ser bara löjligt ut att täcka resten med minimala tygbitar när rövarna dallrar och bara ser obscena och äckliga ut.
  • smulpaj01

Jag använder enbart stringtrosor. Fruktansvärt obekvämt med stora modeller som korvar sig och skaver. Jag har inte trosor på mig alls när jag har sex. Jag har sexappeal oavsett val av trosor så det är inte orsaken.

Svar på tråden String är inte inne längre