• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (N)
    Anonym (?) skrev 2020-08-25 17:02:59 följande:

Sedan när blev det olagligt att kolla på någon?

?

Var har jag skrivit det någonstans?
  • Anonym (Ej ffel wl)

Är det fel att behaga män?

• Anonym (!)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:09:55 följande:
    Du tillhör en försvinnande liten minoritet som enbart använder string för att du tycker att det är "bekvämt" (vad som nu är så bekvämt med att ha en tråd i röven)

Det tar inte bort problematiken som string medför när det gäller sexualisering, kvinnosyn etc. Majoriteten använder string för att behaga män.

Vanliga trosor anses inte vara ett sk "sexigt plagg" och bidrar inte till sexism, sexualisering, objektifiering etc som string gör. Det finns män som tycker att vanliga trosor är sexigt också men de trosorna är inte skapta för att vara ett "sexigt plagg" som string är.
    Du låter precis som min pryda morsa som ser kvinnoförtryck så fort hon får chansen. Vilken trosmodell som sitter bekvämast har helt och hållet med kroppsform att göra precis som med bh-ar. Själv är jag född med en kropp utan midja och liten röv som gör att heltäckande trosor alltid hasar ner så att jag måste dra i dom jämt och ständigt. Därför har jag bara heltäckande trosor när jag vill känna mig fin. Tycker själv att string ser förjävligt ut på de allra flesta inkl mig själv. Men dom sitter på plats och jag slipper dra i dom hela tiden. 

Sen undrar jag hur du ställer dig till det faktum att hipstertrosan/ halvstingen också verkar vara något män går igång på. Är allt män går igång på automatiskt kvinnoförnedrande? Anser du att kvinnor inte är begåvade nog att ta de beslut de själva mår bäst av inkl val av underkläder? Är det inte ganska så kvinnoförnedrande att påstå att kvinnor gör sina val utifrån männens intresse?
  • Anonym (loo)
    Anonym (N) skrev 2020-08-25 17:00:10 följande:
    Jag skulle svarat "hurså? Vill ni att vi ska gå? Eller bör vi ringa polisen?" Sen skulle jag gått fram till flickorna och förklarat att det är två män därborta som stirrar på er och vi är oroliga att de ska göra något dumt mot er, tror det är bäst att ni åker hem nu till era föräldrar. Sen skulle jag varnat föräldrar för den stranden och att de ska vara uppmärksamma, kanske tom skrivit en lapp för att varna och att barnen inte ska vara ensamma på stranden utan vuxen.
    Vilken tuffing som hotar med polis :D Kanske du ska sköta ditt istället? 
  • mari123
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

Så karlar "kåtar upp" sig när de ser den där fula stringlinningen som ibland verkar sitta på halva ryggen? Ngt annat ser man väl inte?
  • Anonym (Hona)
    Anonym (sträng) skrev 2020-08-25 12:50:14 följande:
    Ute?! Lindex hemsida säger något annat. Det blir 58 träffar på stringtrosor. Länk: Lindex String på rätt rumpa är det snyggaste en tjej kan ha, tänk på det.

Zalando har även ett stort utbud med string
  • Anonym (loo)

Alltså.. det är bara att kolla instagram vad alla influencers och unga kändisar har på sig. Har inte sett en täckt rumpa de senaste tre åren tror jag 

• Anonym (Stringer)

Jo, string är inne. Långt inne mellan skink.... Tungan ute

• Anonym (Stringer)
    Anonym (Ej ffel wl) skrev 2020-08-25 18:30:07 följande:

Är det fel att behaga män?

Kvinnor klär sig inte för att attrahera män.
  • mari123
    Anonym (Stringer) skrev 2020-08-26 11:00:56 följande:
    Kvinnor klär sig inte för att attrahera män.
    VA? Det var ngt nytt. 
Svar på tråden String är inte inne längre