Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 19:09:55 följande:
Du tillhör en försvinnande liten minoritet som enbart använder string för att du tycker att det är "bekvämt" (vad som nu är så bekvämt med att ha en tråd i röven)
Det tar inte bort problematiken som string medför när det gäller sexualisering, kvinnosyn etc. Majoriteten använder string för att behaga män.
Vanliga trosor anses inte vara ett sk "sexigt plagg" och bidrar inte till sexism, sexualisering, objektifiering etc som string gör. Det finns män som tycker att vanliga trosor är sexigt också men de trosorna är inte skapta för att vara ett "sexigt plagg" som string är.
Du låter precis som min pryda morsa som ser kvinnoförtryck så fort hon får chansen. Vilken trosmodell som sitter bekvämast har helt och hållet med kroppsform att göra precis som med bh-ar. Själv är jag född med en kropp utan midja och liten röv som gör att heltäckande trosor alltid hasar ner så att jag måste dra i dom jämt och ständigt. Därför har jag bara heltäckande trosor när jag vill känna mig fin. Tycker själv att string ser förjävligt ut på de allra flesta inkl mig själv. Men dom sitter på plats och jag slipper dra i dom hela tiden.
Sen undrar jag hur du ställer dig till det faktum att hipstertrosan/ halvstingen också verkar vara något män går igång på. Är allt män går igång på automatiskt kvinnoförnedrande? Anser du att kvinnor inte är begåvade nog att ta de beslut de själva mår bäst av inkl val av underkläder? Är det inte ganska så kvinnoförnedrande att påstå att kvinnor gör sina val utifrån männens intresse?