• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • kulturenskaleva

Därför att trots att det ska vara en "seriös" dejtingsida. Så får de massor av sexuella förslag från män.

• Anonym (K)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 09:12:35 följande:

Tjejer vill inte att killar ska prata sex.

Dom seriösa tjejer jag pratat med online började prata sex först.

Tänk att många män inte förstår en sådan sak.

Kvinnor sexualiseras nästan ett helt liv. De flesta får inviter från kåta män i alla möjliga sammanhang, blir kommenterade sexuellt redan i grundskolan, antastade av främmande män på krogen, får vulgära meddelanden från män på dejtingsidor etc. etc.. De växer upp med sexualiserat kvinnohat på nätet och lär sig tidigt olika säkerhetsåtgärder för att inte bli sexuellt trakasserade eller våldtagna.

I relationer kan en del män dessutom sura om de inte får sex när de vill, eftersom de fortfarande anser att det är kvinnans _skyldighet_ att ge dem sex oavsett hur hon själv mår.

Män som beter sig så gör att kvinnor får ett komplicerat förhållande till sex. För kvinnor har sex inte bara positiva konnotationer som det har för de flesta män. När man börjar skriva med en intressant man kan därför ett meddelande om sex tidigt nästan bli en besvikelse och man tänker here we go again.

Att som man ge kvinnan lite utrymme och inte direkt hinta eller skriva rakt ut om sex i dejtingsammanhang gör honom tvärtom mer intressant och till och med mer manlig. Det är inte sexigt med män som verkar sakna självkontroll och är needy.

Bara det faktum att en del män i tråden tror att seriös betyder att en kvinna inte gillar sex säger ju en hel del. Det är _bra_ om en seriös kvinna är den som först tar upp sex. Ta det som en komplimang i stället för att anta att hon hycklar. Det är så trist om man som kvinna tar initiativ till sex och får responsen ?jag visste väl att du var en liten slampa innerst inne?.

Vad har man egentligen för kvinnosyn om man tänker så?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 12:49:27 följande:

Kvinnor sexualiseras nästan ett helt liv. De flesta får inviter från kåta män i alla möjliga sammanhang, blir kommenterade sexuellt redan i grundskolan, antastade av främmande män på krogen, får vulgära meddelanden från män på dejtingsidor etc. etc.. De växer upp med sexualiserat kvinnohat på nätet och lär sig tidigt olika säkerhetsåtgärder för att inte bli sexuellt trakasserade eller våldtagna.

I relationer kan en del män dessutom sura om de inte får sex när de vill, eftersom de fortfarande anser att det är kvinnans _skyldighet_ att ge dem sex oavsett hur hon själv mår.

Män som beter sig så gör att kvinnor får ett komplicerat förhållande till sex. För kvinnor har sex inte bara positiva konnotationer som det har för de flesta män. När man börjar skriva med en intressant man kan därför ett meddelande om sex tidigt nästan bli en besvikelse och man tänker here we go again.

Att som man ge kvinnan lite utrymme och inte direkt hinta eller skriva rakt ut om sex i dejtingsammanhang gör honom tvärtom mer intressant och till och med mer manlig. Det är inte sexigt med män som verkar sakna självkontroll och är needy.

Bara det faktum att en del män i tråden tror att seriös betyder att en kvinna inte gillar sex säger ju en hel del. Det är _bra_ om en seriös kvinna är den som först tar upp sex. Ta det som en komplimang i stället för att anta att hon hycklar. Det är så trist om man som kvinna tar initiativ till sex och får responsen ?jag visste väl att du var en liten slampa innerst inne?.

Tänk att så många kvinnor tror att sex är smooth sailing för män, att allt är positivt för män.
    Du måste ha missat en hel del. Saker har hänt.
    Män anklagas för det mesta ont som kvinnor råkar ut för.
    Många män vågar inte ens titta på kvinnor längre. Metoo.
    Och så har du missat alla trådar här, där kvinnor förlöjligar män. 
    Speciellt när det handlar om det manliga könsorganet.

Men du har rätt. För män är sex och relationer inte alls komplicerat. Män mår inte dåligt och osäkra.
  • Anonym (K)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 12:57:23 följande:

Tänk att så många kvinnor tror att sex är smooth sailing för män, att allt är positivt för män.

Du måste ha missat en hel del. Saker har hänt.

Män anklagas för det mesta ont som kvinnor råkar ut för.

Många män vågar inte ens titta på kvinnor längre. Metoo.

Och så har du missat alla trådar här, där kvinnor förlöjligar män. 

Speciellt när det handlar om det manliga könsorganet.

Men du har rätt. För män är sex och relationer inte alls komplicerat. Män mår inte dåligt och osäkra.

Ok, känner igen ditt nick nu.

Ingen av de män jag känner nojar över me too eller att bli falskeligen anmälda. De dejtar på som förut, sannolikt eftersom de har vetat var gränserna går hela tiden och ser kvinnor som individer som de umgås med och lyssnar på.

Sedan läste du in saker jag inte skrev och det får stå för dig. Du verkar inte må så bra överlag så jag avslutar diskussionen här eftersom jag skrev generellt och dina inlägg handlar om dig.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 13:14:34 följande:
    Ok, känner igen ditt nick nu.

Ingen av de män jag känner nojar över me too eller att bli falskeligen anmälda. De dejtar på som förut, sannolikt eftersom de har vetat var gränserna går hela tiden och ser kvinnor som individer som de umgås med och lyssnar på.

Sedan läste du in saker jag inte skrev och det får stå för dig. Du verkar inte må så bra överlag så jag avslutar diskussionen här eftersom jag skrev generellt och dina inlägg handlar om dig.
    Det betyder inte att det inte finns män som nojar över det, som är osäkra, och mår dåligt när det gäller sex och relationer. Det är typiskt många kvinnor att det alltid är mest synd om dom. 
    Män har det alltid så lätt.
  • Nutid

Mycket bra skrivet,

Det jag tror TS

Mycket bra skrivet,

Det jag tror TS hänger upp sig på och som man kan hålla med om är att så många skriver endast seriöst och att det betyder så olika för olika människor. Precis som någon innan skrev om jämförelsen med jobbansökning och dess intetsägande floskler utan substans.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 13:24:14 följande:

Det betyder inte att det inte finns män som nojar över det, som är osäkra, och mår dåligt när det gäller sex och relationer. Det är typiskt många kvinnor att det alltid är mest synd om dom. 

Män har det alltid så lätt.

Har du tråkigt och är biiter igen? Behöver du älta flera år gamla händelser i en massa trådar återigen?

Hur mår du?
  • Anonym (Name)

Players finns ju även där. *case closed *

• Anonym (Gummimannen)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-31 01:38:12 följande:

Det är en fras som alla skriver vilket gör att den inte betyder något. Ungefär som att skrva att jag har 2 barn och de är viktigast. (Vilken förälder säger att de inte sätter barnen främst?).

Det finns faktiskt de som skriver att de inte är ute efter något seriöst också (oftast någon som redan har ett förhållande).

Vad som verkligen skulle funka för kvinnor om de vill sortera bort de värsta kåt bockarna som bara söker tillfälligt sex. Är om kvinnan inte är så intresserad av sexoch skriver det "jag har låg sexdrift men söker ändå kärleken). Det kommer att sortera bort de flesta av männen som läser bion.

Och jag sorterar bort de som särskriver.
  • Nutid
    Anonym (Gummimannen) skrev 2021-12-31 14:32:18 följande:

Och jag sorterar bort de som särskriver.

Jsg vet attjag sär skriver där för skriver jagihop rättofta liteextra föratt kompensera.
  • Glinda från Oz

Oseriöst är KK, dejta utan förpliktelser och liknande. Det handlar inte om att killen är oseriös som person eller att hon har fallit för en massa olämpliga killar.

• Anonym (kalsong)
    Glinda från Oz skrev 2022-01-01 03:53:04 följande:

Oseriöst är KK, dejta utan förpliktelser och liknande. Det handlar inte om att killen är oseriös som person eller att hon har fallit för en massa olämpliga killar.

Är inte det default att dejta seriöst, så varför ens skriva det?  Det ser nog bättre ut om man i så fall skriver att man önskar hitta någon att dela sitt liv med osv osv... Att skriva söker endast seriöst är oseriöst.
  • Anonym (N)
    Anonym (kalsong) skrev 2022-01-02 12:23:31 följande:
    Är inte det default att dejta seriöst, så varför ens skriva det?  Det ser nog bättre ut om man i så fall skriver att man önskar hitta någon att dela sitt liv med osv osv... Att skriva söker endast seriöst är oseriöst.

Nej, det är att använda ett språkbruk som typ alla utom du förstår.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (N) skrev 2022-01-02 12:26:43 följande:

Nej, det är att använda ett språkbruk som typ alla utom du förstår.
    Ok. Det är förresten inte seriöst att skriva "typ".
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?