• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Anonym (K)
    Anonym (Gummimannen) skrev 2021-12-30 23:53:48 följande:

Men tror du verkligen att det gör nytta att skriva "Söker endast seriöst"?

Och varför använder nästan alla den frasen istället för ex "Jag drömemr om att träffa någon att bygga en framtid med"?

Jag undviker sådana fraser och försöker vara mer specifik så jag är nog inte rätt person att svara på det. I stället för ?bygga en framtid med? skriver jag om mina planer för framtiden så att den som läser vet om vi har liknande planer.

Det finns ju aldrig några garantier när det gäller relationer så det är klart att en man som bara vill ligga kan ta kontakt även om man har skrivit att man söker seriöst.

Jag brukar ha en genomtänkt, personlig presentation och har inte råkat ut för den typen av män. De tänker kanske att det är för mycket jobb med mig. Skriver man mer allmänt och slätstruket så kanske risken är större. Det kan ge intrycket av att man har lite pleasingkomplex och är bekräftelsesökande eftersom man inte vågar sticka ut.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 00:42:34 följande:
    Jag undviker sådana fraser och försöker vara mer specifik så jag är nog inte rätt person att svara på det. I stället för ?bygga en framtid med? skriver jag om mina planer för framtiden så att den som läser vet om vi har liknande planer.

Det finns ju aldrig några garantier när det gäller relationer så det är klart att en man som bara vill ligga kan ta kontakt även om man har skrivit att man söker seriöst.

Jag brukar ha en genomtänkt, personlig presentation och har inte råkat ut för den typen av män. De tänker kanske att det är för mycket jobb med mig. Skriver man mer allmänt och slätstruket så kanske risken är större. Det kan ge intrycket av att man har lite pleasingkomplex och är bekräftelsesökande eftersom man inte vågar sticka ut.
    Jo, det är just några saker som står i tre av fyra presentationer. "Du ska vara trygg i dig själv", "Söker endast seriöst", "Jag älskar att träna och resa" och några till.

Det är som om man kopierat en annan användares pres och bara ändrat ett fåtal ord.
  • Anonym (K)
    Anonym (Gummimannen) skrev 2021-12-31 00:51:51 följande:

Jo, det är just några saker som står i tre av fyra presentationer. "Du ska vara trygg i dig själv", "Söker endast seriöst", "Jag älskar att träna och resa" och några till.

Det är som om man kopierat en annan användares pres och bara ändrat ett fåtal ord.

Det finns ju tutorials för att skriva bra presentationer och där varnar man alltid för att använda klyschor och fraser.

Det är lite som när man skriver en jobbansökan. Man konstaterar inte bara att man är effektiv utan ger konkreta exempel på vad det innebär i praktiken, annars verkar det inte trovärdigt och det blir dessutom en tolkningsfråga för mottagaren.

Första gången jag skrev en presentation var den mer allmänt hållen och jag fick galet många svar, även från män som jag uppenbarligen hade 0 gemensamt med.

Sedan beskrev jag i stället specifikt och konkret hur jag är att umgås med och exemplifierade vilken typ av humor och resor jag gillar. Jag gör till exempel nästan bara naturresor (avskyr charter och all inclusive) och det blir ju avgörande om mannen bara gillar partyställen och shopping. Jag fick färre men betydligt bättre svar med substans.

Jag undviker kravlistor också för om jag visste vad jag behöver så skulle jag ju inte vara singel.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 01:17:18 följande:
    Det finns ju tutorials för att skriva bra presentationer och där varnar man alltid för att använda klyschor och fraser.

Det är lite som när man skriver en jobbansökan. Man konstaterar inte bara att man är effektiv utan ger konkreta exempel på vad det innebär i praktiken, annars verkar det inte trovärdigt och det blir dessutom en tolkningsfråga för mottagaren.

Första gången jag skrev en presentation var den mer allmänt hållen och jag fick galet många svar, även från män som jag uppenbarligen hade 0 gemensamt med.

Sedan beskrev jag i stället specifikt och konkret hur jag är att umgås med och exemplifierade vilken typ av humor och resor jag gillar. Jag gör till exempel nästan bara naturresor (avskyr charter och all inclusive) och det blir ju avgörande om mannen bara gillar partyställen och shopping. Jag fick färre men betydligt bättre svar med substans.

Jag undviker kravlistor också för om jag visste vad jag behöver så skulle jag ju inte vara singel.
    Om jag förstått saken rätt skriver många män även till kvinnor de uppenbarligen blivit ombedda att inte skriva till.
  • Anonym (Räkan)

Det är en fras som alla skriver vilket gör att den inte betyder något. Ungefär som att skrva att jag har 2 barn och de är viktigast. (Vilken förälder säger att de inte sätter barnen främst?).

Det finns faktiskt de som skriver att de inte är ute efter något seriöst också (oftast någon som redan har ett förhållande).

Vad som verkligen skulle funka för kvinnor om de vill sortera bort de värsta kåt bockarna som bara söker tillfälligt sex. Är om kvinnan inte är så intresserad av sexoch skriver det "jag har låg sexdrift men söker ändå kärleken). Det kommer att sortera bort de flesta av männen som läser bion.

• Anonym (Ninna)

Endast seriöst=hopp att träffa någon som vill mera än sex/bedra.

• Anonym (kaffedraken2)
    Sk007 skrev 2020-11-03 20:03:05 följande:

Det är sällan som tjejer är tydliga med att de bara söker sexpartner, så de framställer sig gärna som seriösare än de egentligen är. 

Tjejer vill inte att killar ska prata sex.
    Dom seriösa tjejer jag pratat med online började prata sex först.
  • Anonym (Kille)

Om jag får känslan av att tjejen letar efter en fantasiman, med andra ord en annons som har för många krav på sig så utrymmet för felaktigheter o brister blir för smalt. När det känns som att tjejer letar en robot istället för en människa då går hon bort direkt.

• Anonym (Kille)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 09:12:35 följande:

Tjejer vill inte att killar ska prata sex.

Dom seriösa tjejer jag pratat med online började prata sex först.

Det här undrar jag också över.
  • Anonym (K)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-31 01:38:12 följande:

Vad som verkligen skulle funka för kvinnor om de vill sortera bort de värsta kåt bockarna som bara söker tillfälligt sex. Är om kvinnan inte är så intresserad av sexoch skriver det "jag har låg sexdrift men söker ändå kärleken). Det kommer att sortera bort de flesta av männen som läser bion.

Fast då sorterar man ju även bort seriösa män som uppskattar sex. För mig är sex alltid bättre i en relation, när jag känner mig trygg med en man och relationen så kan jag leva ut mer. Kvinnor som söker en seriös relation kan ju älska sex och vill inte ha svar från män som själva har låg sexdrift eller söker en kvinna som har det.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?