Anonym (Gummimannen) skrev 2021-12-31 00:51:51 följande:
Jo, det är just några saker som står i tre av fyra presentationer. "Du ska vara trygg i dig själv", "Söker endast seriöst", "Jag älskar att träna och resa" och några till.
Det är som om man kopierat en annan användares pres och bara ändrat ett fåtal ord.
Det finns ju tutorials för att skriva bra presentationer och där varnar man alltid för att använda klyschor och fraser.
Det är lite som när man skriver en jobbansökan. Man konstaterar inte bara att man är effektiv utan ger konkreta exempel på vad det innebär i praktiken, annars verkar det inte trovärdigt och det blir dessutom en tolkningsfråga för mottagaren.
Första gången jag skrev en presentation var den mer allmänt hållen och jag fick galet många svar, även från män som jag uppenbarligen hade 0 gemensamt med.
Sedan beskrev jag i stället specifikt och konkret hur jag är att umgås med och exemplifierade vilken typ av humor och resor jag gillar. Jag gör till exempel nästan bara naturresor (avskyr charter och all inclusive) och det blir ju avgörande om mannen bara gillar partyställen och shopping. Jag fick färre men betydligt bättre svar med substans.
Jag undviker kravlistor också för om jag visste vad jag behöver så skulle jag ju inte vara singel.