• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-27 19:29:18 följande:
    Ja,det vore kanske en idé.
    Jag hade ingen profilbild i början,eller i alla fall inte en bild på mig,och då fick jag fler seriösa kontakter.
    Bl a min nuvarande man.
    Vad kul! Och alla de jag träffat har skett först genom att vi inte vetat hur vi sett ut. Genom att man lärt känna personen först. Det är synd att det inte finns fler alternativa dejtingsidor.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:32:18 följande:
    Vad kul! Och alla de jag träffat har skett först genom att vi inte vetat hur vi sett ut. Genom att man lärt känna personen först. Det är synd att det inte finns fler alternativa dejtingsidor.
    Ja,det blir lite som att köpa grisen i säcken.
    Men det var hans humor och värme som jag först fastnade för.
    Sen när vi träffades första gången så var det som att vi känt varandra hela livet.
    Sen att han såg bra ut (och tyckte detsamma om mig) kändes bara som ett plus då. 
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:20:46 följande:

Ingen tvingar dig, men du gör ju det ändå. Det vore bättre om du inte skrev till mig för du verkar inte heller så trevlig.

Eftersom du startat en tråd på ett diskussionsforum får du finna dig i det.
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-27 20:27:59 följande:
    Eftersom du startat en tråd på ett diskussionsforum får du finna dig i det.
    Men varför fortsätter du skriva till mig om du inte vill det?
  • Anonym (Jo)
    Fjäril kär skrev 2020-10-27 16:51:21 följande:
    Jag slår ett slag för Facebook och dess olika singelgrupper. Jag träffade min nuvarande partner via en sån. Man interagerar på ett helt annat sätt än via renodlad dejtingapp. Vi möttes via ett gemensamt intresse som då var just specifikt för singlar i den gruppen.
    +1
  • Anonym (K)

Precis som ovanstående skriver så är det för att sålla bort män som bara vill ligga, fast det hjälper oftast inte ändå.

En sak som är rätt irriterande när man har lagt ned en del tid på sin profiltext är att få en massa meddelanden om hur snygg/söt/vacker man är. Det har inte varit någon lång profiltext men genomtänkt.

Det är visserligen flera män som har uppskattat min profil och kommenterat innehållet. Det är betydligt mer intressant för mig än kommentarer om mina bilder. Det var verkligen inget duckface eller utmanande poser så jag gav knappast intrycket av att söka ytlig bekräftelse.

Jag minns inte om jag skrev just söker seriöst men något om att jag söker en seriös relation och inget tillfälligt. Det skulle vara mycket enklare om män kunde respektera det för det finns ju kvinnor som vill ha tillfälliga flings och okomplicerat sex. Varför inte kontakta dem i stället?

• Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 20:50:42 följande:

Men varför fortsätter du skriva till mig om du inte vill det?

Jag vill inte prata med dig på det vis jag antar att du menar, det är inget samtal. Att jag är kvinna har heller ingen betydelse då jag inte ser dig som en man, utan som en åsikt på ett forum.

Fattar du?
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-27 22:39:13 följande:
    Jag vill inte prata med dig på det vis jag antar att du menar, det är inget samtal. Att jag är kvinna har heller ingen betydelse då jag inte ser dig som en man, utan som en åsikt på ett forum.

Fattar du?
    Jag vet inte om jag fattar helt och hållet. Vill du prata med mig som att jag är en åsikt alltså?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (K) skrev 2020-10-27 21:36:48 följande:

Precis som ovanstående skriver så är det för att sålla bort män som bara vill ligga, fast det hjälper oftast inte ändå.

En sak som är rätt irriterande när man har lagt ned en del tid på sin profiltext är att få en massa meddelanden om hur snygg/söt/vacker man är. Det har inte varit någon lång profiltext men genomtänkt.

Det är visserligen flera män som har uppskattat min profil och kommenterat innehållet. Det är betydligt mer intressant för mig än kommentarer om mina bilder. Det var verkligen inget duckface eller utmanande poser så jag gav knappast intrycket av att söka ytlig bekräftelse.

Jag minns inte om jag skrev just söker seriöst men något om att jag söker en seriös relation och inget tillfälligt. Det skulle vara mycket enklare om män kunde respektera det för det finns ju kvinnor som vill ha tillfälliga flings och okomplicerat sex. Varför inte kontakta dem i stället?

Samtdiigt kan väl det vara bra sätt att snabbt få sållat bort de män som är ytliga och tydligen inte ute efter nåt mer än sex, om de direkt kommenterar ditt utseende?
  • Sk007

Eftersom ytterst få tjejer som vågar vara öppna med att de söker tillfälliga partners så blir det bara komiskt när det står "söker endast seriöst" men sedan man bytt några rader så visar det sig att de gärna ses och har sex samma kväll.

Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?