• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • katrinp

Ja, det blir åtminstone färre äckelmeddelande.

Det är således lite dömande att säga att kvinnor som skriver så är korkade (IQ-befriade, tror jag var ordet) när felet egentligen beror på män.

• katrinp

Det är således lite dömande att säga att kvinnor som skriver så är korkade (IQ-befriade, tror jag var ordet) när felet egentligen beror på män.

• molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 13:27:37 följande:
    Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.
    Då borde väl samma sak gälla dessa män då.
    Att de kan sålla bort de kvinnor som bara söker seriöst och söka sig till de kvinnor som söker kk istället.
  • Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 17:15:33 följande:

Vem har sagt att de är IQ-befriade?
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-30 17:16:44 följande:
    Då borde väl samma sak gälla dessa män då.
    Att de kan sålla bort de kvinnor som bara söker seriöst och söka sig till de kvinnor som söker kk istället.
    "Match, appen för seriösa singlar som är redo för en riktig relation."

Är ett ex på beskrivningen för sidan jag hittade. Tror de män som inte fattat det heller inte kommer bry sig om nån skriver i klartext att de bara söker seriöst. Som att han tänker "Jaha oj, då ska jag vara snäll och lämna den här snygga tjejen i fred då!" Nä tror knappast det. De kommer nog försöka med sina raggningsknep tills de blir blockade. Plus att det för andra män kanske kan låta lite knepigt att ens skriva det när det ÄR en sida för seriös dejting. Men många kanske inte bryr sig heller. 

Men kul att prata med dig i alla fall för du verkar förstå att det är en diskussion  detta och inte kritik eller tillrättavisande, som alla inte verkar ha förstått. Alltså en observation av nåt som jag funderat kring.
  • Anonym (övertydlighet)
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:50:38 följande:
    Ja det låter väldigt irriterande! Jag måste alltid lära känna tjejen först innan jag ens vet om jag vill gå vidare och träffas ju. Undrar om det beteendet har fungerat sen förut eftersom det är så vanligt, eller om det är att de inte vet nåt bättre?
    Jag tror du tolkar in för mycket i "seriöst". Att någon skriver att de bara är intresserad av något seriöst betyder knappast att de förväntar sig att det ska bli en relation med första bästa de träffar. Det betyder rimligen att de själva är ute efter en stadig relation (samboende/äktenskap, kanske barn eller i några fall stabil särborelation) och söker någon som själv är ute efter en sådan relation.
    Att en person som också söker detta kan man ha kontakt med och se om det leder till något (eller om man inte klickar)  men att man över huvud taget inte vill lägga tid på någon som är ute efter en KK eller vill tänka efter i fem år innan han vet om han vill bilda familj, och därför vill sortera bort dem innan man lagt någon energi på dem.

Varför en sådan deklaration skulle vara ett problem ser jag inte riktigt. Det är väl bara, som någon skrev, att låta bli att kontakta den kvinnan om man ogillar eller skräms av uttryckssättet, på samma sätt som det går att sortera bort svar av "tja, knulla?"-typ? Och jag gissar att den kvinna som är så säker på att det är en seriös relation hon vill ha att hon skriver det i klartext, inte bryr sig om ifall hon tappar den som skräms bort av den öppna deklarationen.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 17:40:16 följande:
    "Match, appen för seriösa singlar som är redo för en riktig relation."

Är ett ex på beskrivningen för sidan jag hittade. Tror de män som inte fattat det heller inte kommer bry sig om nån skriver i klartext att de bara söker seriöst. Som att han tänker "Jaha oj, då ska jag vara snäll och lämna den här snygga tjejen i fred då!" Nä tror knappast det. De kommer nog försöka med sina raggningsknep tills de blir blockade. Plus att det för andra män kanske kan låta lite knepigt att ens skriva det när det ÄR en sida för seriös dejting. Men många kanske inte bryr sig heller. 

Men kul att prata med dig i alla fall för du verkar förstå att det är en diskussion  detta och inte kritik eller tillrättavisande, som alla inte verkar ha förstått. Alltså en observation av nåt som jag funderat kring.
    Jag tänker mer att dte finns sidor för de som söker enbart sex.
    Om det verkligen är vad dessa män är ute så kan de väl regga sig på sådana sidor istället för på seriösa nätdejtigssidor.
    Det kan väl inte vara roligt för dem att bara få nej eller att bli blickade heller.

Tack! Det värmer att höra. 
    Jag får säga detsamma. 
  • molly50
    molly50 skrev 2020-10-31 12:39:33 följande:
    Jag tänker mer att dte finns sidor för de som söker enbart sex.
    Om det verkligen är vad dessa män är ute så kan de väl regga sig på sådana sidor istället för på seriösa nätdejtigssidor.
    Det kan väl inte vara roligt för dem att bara få nej eller att bli blickade heller.

Tack! Det värmer att höra. 
    Jag får säga detsamma. 
    *Blockade.
  • Anonym (Pungfittan)
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-26 22:55:26 följande:

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

Det är ett kodord för att de söker man med:
    1. Pengar
    2. Attraktivt utseende
    3. Stor kuk 
  • Anonym (Nördvana)
    Anonym (Pungfittan) skrev 2020-10-31 12:53:40 följande:
    Det är ett kodord för att de söker man med:
    1. Pengar
    2. Attraktivt utseende
    3. Stor kuk 
    Som man är själv tror man oftast om andra.

1. Ostraffad och inte hos KF. 
    2. Intelligens
    3. Humor
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?