Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:50:38 följande:
Ja det låter väldigt irriterande! Jag måste alltid lära känna tjejen först innan jag ens vet om jag vill gå vidare och träffas ju. Undrar om det beteendet har fungerat sen förut eftersom det är så vanligt, eller om det är att de inte vet nåt bättre?
Jag tror du tolkar in för mycket i "seriöst". Att någon skriver att de bara är intresserad av något seriöst betyder knappast att de förväntar sig att det ska bli en relation med första bästa de träffar. Det betyder rimligen att de själva är ute efter en stadig relation (samboende/äktenskap, kanske barn eller i några fall stabil särborelation) och söker någon som själv är ute efter en sådan relation.
Att en person som också söker detta kan man ha kontakt med och se om det leder till något (eller om man inte klickar) men att man över huvud taget inte vill lägga tid på någon som är ute efter en KK eller vill tänka efter i fem år innan han vet om han vill bilda familj, och därför vill sortera bort dem innan man lagt någon energi på dem.
Varför en sådan deklaration skulle vara ett problem ser jag inte riktigt. Det är väl bara, som någon skrev, att låta bli att kontakta den kvinnan om man ogillar eller skräms av uttryckssättet, på samma sätt som det går att sortera bort svar av "tja, knulla?"-typ? Och jag gissar att den kvinna som är så säker på att det är en seriös relation hon vill ha att hon skriver det i klartext, inte bryr sig om ifall hon tappar den som skräms bort av den öppna deklarationen.