Anonym (kalsong) skrev 2020-10-26 22:55:26 följande:
Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.
De flesta han nog genom livet ha åkt på mindre bra relationer men det är livets skola, man lär sig genom erfarenhet och vilka val man gjort vad man vill ha och inte vill ha.
Många känner att de behöver skriva "seriöst" då det annars lätt kan uppfattas att man inte söker den rätta att binda sig med och bygga stabil framtid med.
Vissa är nöjda med att bara dejta eller vara kk så länge det funkar och sedan gå vidare. Och de kan ju vara snälla de med.
När det gäller "lekt klart" så betyder det att man är ute efter någon som är klar att stadga sig och ge allt i relationen, tex bilda familj, vara monogam, någon att åldras med. Något man kanske inte var redo för när man var ung och partysugen.
Så att skriva "endast seriöst" och "lekt av sig" är de korta sätten att beskriva att man inte är ute efter någon som saknar engagemang i längden.
Och det behövs tyvärr ofta skrivas även om det finns de som du som tycker det är underförstått :).
Hoppas du och de "seriösa" kvinnorna får en bra match