• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Anonym (kalsong)
    Sk007 skrev 2020-10-28 19:40:51 följande:
    Om matchningen ska göras med profiltexten som utgångspunkt och du tycker att det känns oseriöst med de som skriver att de bara "söker seriöst", då är det nog bara så att det inte blir någon perfect match mellan dig och dessa.

Det verkar nästan som att din agenda är att få tjejer att bli bättre på att skriva presentationer. Det är nog lika lönlöst som att få dem att sluta lägga upp ankbilder eller bilder med löjliga filter.
    Jag har ingen agenda direkt, utan det var något jag reagerade på och funderade kring varför, och jag tycker det är intressant att diskutera och försöka förstå.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Nördvana) skrev 2020-10-28 22:34:44 följande:

Om jag blev singel hade jag nog skrivit: 

Fulsnygg liberal old school-feminist* med grov humor, schyssta rattar och för många högskolepoäng söker sporthatande nördig man, gärna tekniker eller ingenjör.

Innehav av sex bokhyllor brädspel eller komplett medeltidspaviljong inget hinder.

*ej lättkränkt 

Jag tror den hade sorterat rätt bra. Flört

Det hade jag passat in på! Men vad menar du med schyssta rattar? Stora alltså?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Haha) skrev 2020-10-28 19:47:50 följande:
    Men vad spelar det för roll för DIG vad kvinnor skriver? Tror knappast att lösningen på att kvinnor till mestadels får sexförslag är att de skriver att de söker seriöst.
    Det var bara intressant att veta.
  • Fjäril kär

Hur man än skriver så är det ju slutligen jag själv som avgör vem jag väljer att gå vidare med..

Jag valde att träffa den man som sågade mig vid fotknölarna på min profiltext och spydigt undrade om jag var dum i hela huvudet... Jag gifte mig med honom och var gift i 15 år...

• Anonym (Gummimannen)
    Xlr8 skrev 2020-10-28 22:45:49 följande:

Iq brist!

Men hallå. Har du gått skolan?

IQ-brist, heter det. Med särskrivningar går man inte knulla.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Gummimannen) skrev 2020-10-29 11:41:07 följande:

Jobbigt när man ska dissa någon annans språk och själv skriver fel Tungan ute
  • Xlr8
    Anonym (Gummimannen) skrev 2020-10-29 11:41:07 följande:

Statistiskt fler år än dig.
  • Anonym (Nördvana)
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 23:07:49 följande:
    Det hade jag passat in på! Men vad menar du med schyssta rattar? Stora alltså?
    För min kropp så ja. Men inte om man jämför med riktigt stora kvinnor klart.

Mitt ex brukade kolla på mig och leende säga "If you can see tits from behind, then marry".
  • Anonym (Ninna)

Kvinnorna är efter mer än sex.Därför skriver kvinnor så på dejtingsidor.

Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?