• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Nördvana) skrev 2020-10-29 21:29:25 följande:
    För min kropp så ja. Men inte om man jämför med riktigt stora kvinnor klart.

Mitt ex brukade kolla på mig och leende säga "If you can see tits from behind, then marry".
    Stora bröst är attraherande men när man väl är kär eller intresserad av nån så blir brösten vackra oavsett hur de ser ut tycker jag.
  • Rosahjorten

För att ge sken av att de söker seriöst men egentligen bara vill ligga, kvinnor talar så.

• molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:50:38 följande:
    Ja det låter väldigt irriterande! Jag måste alltid lära känna tjejen först innan jag ens vet om jag vill gå vidare och träffas ju. Undrar om det beteendet har fungerat sen förut eftersom det är så vanligt, eller om det är att de inte vet nåt bättre?
    Ja,det kan man undra.
    Jag kan förstå att man inte alltid vet hur en person kommer att reagera på en sådan sak,eller om hon är intresserad av att ha en relation vid sidan av.
    Men säger man nej så ska ju det respekteras. Då fortsätter man inte tjata.
    Det känns ganska lågbegåvat,om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (Spyder)

Vad fick dig att vilja gifta dig med honom?
    Jag minns en tjej jag skrev till. Hon var helt ointresserad, svarade nonchigt och kort. Ett par år senare så jobbade vi tillsammans. När hon lärde känna mig IRL så blev hon intresserad, och var väldigt på. Jag var attraherad av henne fysiskt, men inte mer.

• Anonym (Spyder)
    Anonym (Spyder) skrev 2020-10-30 11:17:13 följande:

Vad fick dig att vilja gifta dig med honom?
    Jag minns en tjej jag skrev till. Hon var helt ointresserad, svarade nonchigt och kort. Ett par år senare så jobbade vi tillsammans. När hon lärde känna mig IRL så blev hon intresserad, och var väldigt på. Jag var attraherad av henne fysiskt, men inte mer.

Glömde citera dig, Fjäril kär Tyst
  • katrinp

Av erfarenhet så vet jag att (iallafall då) oavsett om det heter att det är en seriös dejtingsida eller inte så består majoriteten av närmanden av följande: Tjena, Knulla?

• Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 12:20:29 följande:

Av erfarenhet så vet jag att (iallafall då) oavsett om det heter att det är en seriös dejtingsida eller inte så består majoriteten av närmanden av följande: Tjena, Knulla?

Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 13:27:37 följande:

Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.

Då kanske en massa män ska sluta med det?

Förstår inte riktigt varför du kritiserar kvinnor för mäns beteende.

Att en massa män inte har den intellektuella kapaciteten att förstå att det aldrig någonsin varit önskvärt med den sortens påhopp får stå för en massa män.

Om du inte gillar att kvinnor själva talar om vad de vill ha får du väl driva frågan politiskt om att återinföra omyndigförklarande av kvinnor. Ditt mansplainande är bara löjeväckande.
  • katrinp

Fast om man skriver att man bara söker seriöst så slipper man iallafall en del av dem. Att män skriver så är aldrig kvinnans problem, det är aset som skriver det. De gör fel, inte vi. Ytterligare ett tecken på att en del patetiska män anser att kvinnor ska ta ansvar för deras idiotiska beteenden. Skärp er istället!

• Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 15:29:35 följande:

Fast om man skriver att man bara söker seriöst så slipper man iallafall en del av dem. Att män skriver så är aldrig kvinnans problem, det är aset som skriver det. De gör fel, inte vi. Ytterligare ett tecken på att en del patetiska män anser att kvinnor ska ta ansvar för deras idiotiska beteenden. Skärp er istället!

Har du märkt att det fungerat att skriva så då? 

Du menar kvinna fel? Nej det klart det inte är. Varför skulle det vara det?
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?