• Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 23:22:40 följande:

Jag vet inte om jag fattar helt och hållet. Vill du prata med mig som att jag är en åsikt alltså?

Det kanske inte är jättekonstigt att du har svårigheter att komma förbi de inledande fraserna på dejtingsidor.
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-28 08:17:17 följande:
    Det kanske inte är jättekonstigt att du har svårigheter att komma förbi de inledande fraserna på dejtingsidor.
    Men det har jag ju inte sagt jag har svårt med.
  • Anonym (kalsong)
    Sk007 skrev 2020-10-28 07:15:52 följande:

Eftersom ytterst få tjejer som vågar vara öppna med att de söker tillfälliga partners så blir det bara komiskt när det står "söker endast seriöst" men sedan man bytt några rader så visar det sig att de gärna ses och har sex samma kväll.

Ja alltså "söker endast seriöst" låter inte bra! Killarna som vill bara ligga kommer nog inte backa för det. 

Likadant låter det inte seriöst att skriva "har lekt färdigt nu". Jag tror det har motsatt effekt snarare. 
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 12:06:12 följande:

Men det har jag ju inte sagt jag har svårt med.

Det har du nog.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 23:26:28 följande:
    Samtdiigt kan väl det vara bra sätt att snabbt få sållat bort de män som är ytliga och tydligen inte ute efter nåt mer än sex, om de direkt kommenterar ditt utseende?
    Det är visserligen sant.
    Men det kan ändå vara irriterande att de killarna inte respekterar (eller ens läser) det man skrivit.
    Jag har t om fått skamliga förslag här,trots att detta inte är en dektingsajt.
    Och trots att det står klart och tydligt i min profiltext att jag är gift.
  • Anonym (Gummimannen)

Och alla "älskar att resa och träna".

• Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-28 12:49:24 följande:
    Det är visserligen sant.
    Men det kan ändå vara irriterande att de killarna inte respekterar (eller ens läser) det man skrivit.
    Jag har t om fått skamliga förslag här,trots att detta inte är en dektingsajt.
    Och trots att det står klart och tydligt i min profiltext att jag är gift.
    Ja det förstår jag att det är. Går det att göra nåt åt ens då? Men att det står att du är gift borde väl göra att många inte kontaktar dig på det viset. Men som jag förstått så har det ju blivit en strategi för många som inte får svar på dejtingsidor att kontakta så många som möjligt och hoppas att nån svarar. Hade väl varit bättre om män bara kunde kontakta ett fåtal per månad? Då hade de kanske tänkt till lite mer vilka de skrev till och vad de skrev.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:11:14 följande:
    Ja det förstår jag att det är. Går det att göra nåt åt ens då? Men att det står att du är gift borde väl göra att många inte kontaktar dig på det viset. Men som jag förstått så har det ju blivit en strategi för många som inte får svar på dejtingsidor att kontakta så många som möjligt och hoppas att nån svarar. Hade väl varit bättre om män bara kunde kontakta ett fåtal per månad? Då hade de kanske tänkt till lite mer vilka de skrev till och vad de skrev.
    Helt ärligt s¨vet jag inte. Det är svårt att svara på.

Ja,men de försöker få mig att ha något vid sidan av med dem. Vilket jag är tydlig med att jag inte är intresserad av.
    Jag kan förstå att man inte kan veta vad andra människor är ute efter.
    Men när man har sagt nej,klart och tydligt, så fortsätter man inte.

Ja,kanske det.
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-28 13:18:01 följande:
    Helt ärligt s¨vet jag inte. Det är svårt att svara på.

Ja,men de försöker få mig att ha något vid sidan av med dem. Vilket jag är tydlig med att jag inte är intresserad av.
    Jag kan förstå att man inte kan veta vad andra människor är ute efter.
    Men när man har sagt nej,klart och tydligt, så fortsätter man inte.

Ja,kanske det.
    Har ofta undrat hur brukar det se ut när de fortsätter, och när de börjar? Går de liksom rakt på och frågar om sex och liknande eller pratar de normalt först?
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:24:58 följande:
    Har ofta undrat hur brukar det se ut när de fortsätter, och när de börjar? Går de liksom rakt på och frågar om sex och liknande eller pratar de normalt först?
    De brukar ofta börja med att bara skriva ett hej eller skriva hur snygg man är osv.
    En del kan börja prata normalt,men ofta så börjar de gå på med sexprat direkt och fråga om man är intresserad av att träffas.
    När jag talar om att jag är gift så kommer ofta följdfrågan om jag vill träffas ändå lite vid sidan av.
    Min man behöver ju inte få veta,brukar vara det klassiska.
    Fruktansvärt irriterande.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?