• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym (hoppfull)
    Jenjenh skrev 2021-01-18 10:06:15 följande:

Ja fy farao för drömmarna, det är inte kul med dom.

Har pratat med mvc som tyckte jag ska prata med gyn på sjukan, fick rosa aktiga flytningar igår kväll och I morse. Så de ville kolla mig så ska dit imorgon bitti för kontroll, nu är jag ännu mera orolig. De började prata om utomkvedshavandeskap..... Men märks inte det tidigare? ???? Sambon min är helt virrig nu också, han är verkligen inte bra på att hantera "kriser" märker jag ???? men usch, nu vill jag det blir imorgon!

Lactulos, hjälper det magen att hålla balansen, inte bara mot förstoppning/trög mage?

Lactulos är en sockerlösning typ så det är bara för att mjuka upp tarminnehållet.

Huga det lät inget vidare. Men säkert bara nått litet kärl som spruckit. Hade det varit något allvarligt tänker jag att det hade blött mer och ja, ett utomkveds kan bli hemskt smärtsamt också om det får gå långt. Brukar väl ge symptom vid V5-6 iaf vad jag läst. Men bra att de vill kolla upp det och inte bara avfärdar det som de så ofta gör annars.

Ner vaknade kl 5 i morse och kunde inte somna om. Vid 6:30 vaknade 1åringen och nu äntligen har jag fått lagt mig på soffan en stund för å vila.
  • Eliinaw

Lät inge kul med rosa aktiga flytningar, men hoppas att det inte är någonting allvarligt. Har hört att man kan få rosa/röda flytningar men att det är ofarligt. Tur att du fått tid snabbt så de kan undersöka.

Ja laktulos hjälper min tröga mage som inte riktigt vill samarbeta just nu....

• Milie
    Eliinaw skrev 2021-01-17 20:44:38 följande:

Vad jobbigt det där med illamående Mille. Mitt illamående har slutat så det är skönt. Hoppas att ditt illamående slutar snart så att du kan må bra igen. Jag har inte sagt till någon att jag är gravid förutom min sambo och ena min kollega vet för hon hann se mig gå ut från personal toaletten och gråta av lycka efter jag tagit gravtest, och självklart frågade hon varför jag grät haha. Jag tänkte gå med i FB grupp efter KUBEN då jag tänkte berätta för resten av familjen och vänner. Vill veta att allt ser bra ut med filuren, sen hoppas jag få reda på könet också :)

Vad skönt att ditt illamående redan slutat. Jag kan inte förställa mig hur fantastiskt det skulle kännas :) Jag kommer känna mig på-nytt-född när mitt slutar. Men det lär bli till sommaren.
  • Milie

Ultraljudet såg normalt ut och det är bara ett barn! Är så nöjd och glad. Hon mätte till 11+0 och det är precis vad jag är enligt min app som jag satt utefter ägglossning. NIPT-svaret kommer innehålla antal kromosomer av 13, 18 och 21 samt kön. Kommer som senast torsdag/fredag nästa vecka.

• cfri

Hej!

Hänger gärna på här! enl tidigt ul så har jag bf 8 aug så är i vecka 12 nu.

Känner mig knappt gravid (förutom hunger och täppt näsa) och har inte haft en enda timmes illamående. Vilket oroat mig lite... känns som ALLA mår illa..

någon mer som inte alls har illamående?

• Klarakakan

Kan någon bjuda in mig till den privata fb-gruppen? Har bf i mitten på augusti (tror jag).

• Perssonlund

Ni som vill vara med på fb måste skicka en vänförfrågan till mig (om ni vill vara med i den gruppen) då jag bara kan lägga till vänner. Sen får ni givetvis ta bort vänskapen om ni vill! Skicka ett pm med erat namn så får ni mitt som svar tillbaka och när jag fått förfrågan så godkänner jag och lägger in er i gruppen :)

• Anonym4848
    cfri skrev 2021-01-19 16:08:14 följande:

Hej!

Hänger gärna på här! enl tidigt ul så har jag bf 8 aug så är i vecka 12 nu.

Känner mig knappt gravid (förutom hunger och täppt näsa) och har inte haft en enda timmes illamående. Vilket oroat mig lite... känns som ALLA mår illa..

någon mer som inte alls har illamående?

Här har du en till! Ömma och lite större bröst är mitt enda symtom. Inte en tillstymmelse till illamående. Har därför känt att det säkert inte är något därinne.. ska på UL på fredag och kommer bli mer chockad om det är nåt där än jag blev när jag plussade tror jag..
  • Perssonlund
    Jenjenh skrev 2021-01-18 10:06:15 följande:

Ja fy farao för drömmarna, det är inte kul med dom.

Har pratat med mvc som tyckte jag ska prata med gyn på sjukan, fick rosa aktiga flytningar igår kväll och I morse. Så de ville kolla mig så ska dit imorgon bitti för kontroll, nu är jag ännu mera orolig. De började prata om utomkvedshavandeskap..... Men märks inte det tidigare? ???? Sambon min är helt virrig nu också, han är verkligen inte bra på att hantera "kriser" märker jag ???? men usch, nu vill jag det blir imorgon!

Lactulos, hjälper det magen att hålla balansen, inte bara mot förstoppning/trög mage?

Hur har det gått för dig!?
  • Perssonlund
    Milie skrev 2021-01-19 14:49:03 följande:

Ultraljudet såg normalt ut och det är bara ett barn! Är så nöjd och glad. Hon mätte till 11+0 och det är precis vad jag är enligt min app som jag satt utefter ägglossning. NIPT-svaret kommer innehålla antal kromosomer av 13, 18 och 21 samt kön. Kommer som senast torsdag/fredag nästa vecka.

Åh! Så mysigt! Hur känns d inför svaren? Har du bokat in nästa besök?

Jag va på mitt andra besök på MVC idag (10+1). Min barnmorska bokade ett TUL i feb för att se så allt ser bra ut iochmed blödning och allt som har varit :)

Så skönt att ha en bra barnmorska! Sån lättnad att d känns rätt direkt <3
Svar på tråden BF Augusti 2021