Jenjenh skrev 2021-01-18 10:06:15 följande:
Ja fy farao för drömmarna, det är inte kul med dom.
Har pratat med mvc som tyckte jag ska prata med gyn på sjukan, fick rosa aktiga flytningar igår kväll och I morse. Så de ville kolla mig så ska dit imorgon bitti för kontroll, nu är jag ännu mera orolig. De började prata om utomkvedshavandeskap..... Men märks inte det tidigare? ???? Sambon min är helt virrig nu också, han är verkligen inte bra på att hantera "kriser" märker jag ???? men usch, nu vill jag det blir imorgon!
Lactulos, hjälper det magen att hålla balansen, inte bara mot förstoppning/trög mage?
Lactulos är en sockerlösning typ så det är bara för att mjuka upp tarminnehållet.
Huga det lät inget vidare. Men säkert bara nått litet kärl som spruckit. Hade det varit något allvarligt tänker jag att det hade blött mer och ja, ett utomkveds kan bli hemskt smärtsamt också om det får gå långt. Brukar väl ge symptom vid V5-6 iaf vad jag läst. Men bra att de vill kolla upp det och inte bara avfärdar det som de så ofta gör annars.
Ner vaknade kl 5 i morse och kunde inte somna om. Vid 6:30 vaknade 1åringen och nu äntligen har jag fått lagt mig på soffan en stund för å vila.