• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Perssonlund

Vet inte om jag sa att det kom ut en rätt stor klump samma kväll som jag hade varit på akuten... fick galet ont.. väntade några dagar och jag fick tillslut en tid till gyn för att se så allt fortfarande var bra efter klumpen. D var fortfarande ett foster där inne med tickande hjärta och lite smått viftande på armarna. Fick dessutom med en bild hem :) Dom kunde se mer blod och att det ligger en liten samling utanför hinnsäcken men ingen vet varför. Men jag kan blöda ett tag utan att det är någon fara (om det inte kommer massor då och så)... fick höra att d inte är alla som får ett erbjudande om ett ul i vecka 12-13... men dom tyckte att jag skulle prata med MVC den 19:de för att dom tyckte att det vore bra att kolla..

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte kan få göra det ändå om dom på gyn ändå tycker att det är något att ha koll på? Aja... jag e fruktansvärt tacksam över att allt ser bra ut än så längre iaf :)

• Katizi80
    Perssonlund skrev 2021-01-13 20:48:34 följande:

Jag tycker också att det är så skönt att skriva av sig här när det är saker som händer eller om man funderar på något.... Hur går det för dig?

Sant! Tyvärr fick jag missfall idag. Det började krampa rejält framåt kvällen. Mkt värre än mensvärk. Efter några timmar kom det en klumpig blödning. Kändes väldigt tydligt att det var det. Ledsamt, men kändes ingen bra att ha det inom mig när jag visste att det inte stod rätt till, så på ett sätt känns det bättre. Hellre att det kommer ut naturligt än att ta mediciner. Hoppas nu kunna påbörja ny behandling så snart som möjligt.

Men skönt att det gick bra för dig! Håller tummarna för att det blir många augustibebisar här! Kram på er
  • Perssonlund
    Katizi80 skrev 2021-01-13 23:28:25 följande:

Sant! Tyvärr fick jag missfall idag. Det började krampa rejält framåt kvällen. Mkt värre än mensvärk. Efter några timmar kom det en klumpig blödning. Kändes väldigt tydligt att det var det. Ledsamt, men kändes ingen bra att ha det inom mig när jag visste att det inte stod rätt till, så på ett sätt känns det bättre. Hellre att det kommer ut naturligt än att ta mediciner. Hoppas nu kunna påbörja ny behandling så snart som möjligt.

Men skönt att det gick bra för dig! Håller tummarna för att det blir många augustibebisar här! Kram på er

Nej så ledsamt. Förstår ändå hur du tänker. Jag hade nog också känt likadant. Massa styrke kramar till dig och jag hoppas att det tar sig snabbt igen och att allt går bra då <3
  • Seven Costanza

Känner med dig, hoppas att du kan komma igång med ny IVF så snart som möjligt och att den går hela vägen! Kram
  • Anonym (hoppfull)

Beklagar :( men som du säger så är det ju skönt iaf när kroppen tar hand om det själv. Hoppas kroppen blir återställd snabbt så du får möjlighet att försöka igen <3
  • Carrie123

Jag var på ul igår (privat) och lilla bebisen såg så fin ut och hjärtat slog väl lika snabbt som mitt! Vet inte varför jag blev så himla nervös när jag satt där och väntade!

Är i v 9+4 (trodde 9+6), men ett par dagar hit eller dit gör ju ingen skillnad! Så bf är 15/8. Är så tacksam för att allt såg bra ut. Är nyfiken vad det är för en liten filur i magen:)

Mina symptom kommer och går hela tiden så var lite orolig. Egentligen bara tröttheten som är konstant. Kan må extremt illa en dag, men inte en annan. Förra graviditeten mådde jag aldrig illa och var extremt hungrig vilket jag inte är nu.

Hur mår ni andra?

• EllieJo
    Perssonlund skrev 2021-01-13 20:59:48 följande:

Vet inte om jag sa att det kom ut en rätt stor klump samma kväll som jag hade varit på akuten... fick galet ont.. väntade några dagar och jag fick tillslut en tid till gyn för att se så allt fortfarande var bra efter klumpen. D var fortfarande ett foster där inne med tickande hjärta och lite smått viftande på armarna. Fick dessutom med en bild hem :) Dom kunde se mer blod och att det ligger en liten samling utanför hinnsäcken men ingen vet varför. Men jag kan blöda ett tag utan att det är någon fara (om det inte kommer massor då och så)... fick höra att d inte är alla som får ett erbjudande om ett ul i vecka 12-13... men dom tyckte att jag skulle prata med MVC den 19:de för att dom tyckte att det vore bra att kolla..

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte kan få göra det ändå om dom på gyn ändå tycker att det är något att ha koll på? Aja... jag e fruktansvärt tacksam över att allt ser bra ut än så längre iaf :)

Hej!

Jag fick precis samma som dig konstaterat en blödning i livmodern, fick inte så mycket mer information än så då den som utförde VUL hade väldigt bristfällig svenska. Skönt att läsa att blödningarna kan fortsätta efter då de är precis så för mig, gammalt blod men hela tiden lite grann sån stress att konstant se de..

Så frustrerande att inte veta mer om sin blödning, haha!

Fick du någon annan intressant information?

Till mig sa hon att jag skulle avstå från sex ett tag, men ej hur länge!

Jag fick en uppföljnings tid i vecka 13, om jag var du skulle jag be gyn om de en gång till :)
  • isabelle81

Tänker på dig! Stackare :( Det är fruktansvärt när det händer :( Många kramar
  • Perssonlund
    EllieJo skrev 2021-01-14 19:40:44 följande:

Hej!

Jag fick precis samma som dig konstaterat en blödning i livmodern, fick inte så mycket mer information än så då den som utförde VUL hade väldigt bristfällig svenska. Skönt att läsa att blödningarna kan fortsätta efter då de är precis så för mig, gammalt blod men hela tiden lite grann sån stress att konstant se de..

Så frustrerande att inte veta mer om sin blödning, haha!

Fick du någon annan intressant information?

Till mig sa hon att jag skulle avstå från sex ett tag, men ej hur länge!

Jag fick en uppföljnings tid i vecka 13, om jag var du skulle jag be gyn om de en gång till :)

Ja men det känns lite märkligt att inte veta mer än att blöder... nä jag fick inte veta något än att allt såg bra ut. Tänker att eftersom d här hände i samband med sex så lär jag ändå inte vilja ha d på ett bra tag :D Men d ska man väl ändå inte om man blöder pga infektionsrisk osv. Ja jag ska prata med dom på tisdag och be om ett. Klart man vill ha uppföljning på vad som händer :) Vilken vecka är du i nu? :)
  • Jenjenh

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Magen min som bråkade efter maten har lugnat sig så man kan äta normalt igen ???? men igår kväll börja den igen, mer ont liksom på olika ställen över magen. Lyfte tvätten till tvättstugan och de högg till på olika ställen, blev liksom illamående. ????

Men det bubblar därinne och jag är svullen som en ballong så jag antar det är tarmarna som börjat bråka igen, är i vecka 12 nu. Tar jag ett stort andetag så gör det ont liksom mitt på magen, ovanför naveln.

Hade en sjukt stressig vecka både privat och jobb så misstänker det byggt på obalans i kroppen?

Någon här som bor nära Borås trakterna förresten?

Svar på tråden BF Augusti 2021