Perssonlund skrev 2021-01-13 20:59:48 följande:
Vet inte om jag sa att det kom ut en rätt stor klump samma kväll som jag hade varit på akuten... fick galet ont.. väntade några dagar och jag fick tillslut en tid till gyn för att se så allt fortfarande var bra efter klumpen. D var fortfarande ett foster där inne med tickande hjärta och lite smått viftande på armarna. Fick dessutom med en bild hem :) Dom kunde se mer blod och att det ligger en liten samling utanför hinnsäcken men ingen vet varför. Men jag kan blöda ett tag utan att det är någon fara (om det inte kommer massor då och så)... fick höra att d inte är alla som får ett erbjudande om ett ul i vecka 12-13... men dom tyckte att jag skulle prata med MVC den 19:de för att dom tyckte att det vore bra att kolla..
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte kan få göra det ändå om dom på gyn ändå tycker att det är något att ha koll på? Aja... jag e fruktansvärt tacksam över att allt ser bra ut än så längre iaf :)
Hej!
Jag fick precis samma som dig konstaterat en blödning i livmodern, fick inte så mycket mer information än så då den som utförde VUL hade väldigt bristfällig svenska. Skönt att läsa att blödningarna kan fortsätta efter då de är precis så för mig, gammalt blod men hela tiden lite grann sån stress att konstant se de..
Så frustrerande att inte veta mer om sin blödning, haha!
Fick du någon annan intressant information?
Till mig sa hon att jag skulle avstå från sex ett tag, men ej hur länge!
Jag fick en uppföljnings tid i vecka 13, om jag var du skulle jag be gyn om de en gång till :)