• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Seven Costanza
    Jenjenh skrev 2021-01-16 19:08:03 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Magen min som bråkade efter maten har lugnat sig så man kan äta normalt igen ???? men igår kväll börja den igen, mer ont liksom på olika ställen över magen. Lyfte tvätten till tvättstugan och de högg till på olika ställen, blev liksom illamående. ????

Men det bubblar därinne och jag är svullen som en ballong så jag antar det är tarmarna som börjat bråka igen, är i vecka 12 nu. Tar jag ett stort andetag så gör det ont liksom mitt på magen, ovanför naveln.

Hade en sjukt stressig vecka både privat och jobb så misstänker det byggt på obalans i kroppen?

Någon här som bor nära Borås trakterna förresten?

Är också runt v 12 och ballongkänslan kommer och går men har bara haft ont några få gånger och då var det på samma plats som du, men det försvann sedan. Hoppas det känns bättre igen imorgon för dig!
  • Eliinaw

Jag äter lactulos varje dag på grund utav svullen och förstoppad mage. Det är hemskt....på kvällarna ser och känner jag mig hög gravid. Men lactulos hjälper mot smärta och toa besök som innan var i princip omöjligt. Jag går in i vecka 12 imorgon (11+0). Någon som vet när svullenheten försvinner? Hade inte alls detta problem när jag väntade min son.

• Jenjenh

Jag har inga bekymmer att gå på toa längre, hade det över jul och nyår dock. Och kände mig proppmätt så fort jag ätit en gång den dagen.

Jag misstänker magkatarr nu ???? sådan smärta som kommer och går, gör ondare om jag trycker lite överst på magen liksom, kniper till /svider och hugger i olika omgångar. Värre när jag tar mig upp eller lägger mig ned, den aktiviteten liksom.

Har kraschad mage sen förr, men visst är det ok med omeprazol när man är gravid?

Eliinaw, hade heller inga problem som nu när jag väntade min son, då kunde jag äta allt hela tiden ????

• Anonym (hoppfull)
    Jenjenh skrev 2021-01-16 23:12:12 följande:

Jag har inga bekymmer att gå på toa längre, hade det över jul och nyår dock. Och kände mig proppmätt så fort jag ätit en gång den dagen.

Jag misstänker magkatarr nu ???? sådan smärta som kommer och går, gör ondare om jag trycker lite överst på magen liksom, kniper till /svider och hugger i olika omgångar. Värre när jag tar mig upp eller lägger mig ned, den aktiviteten liksom.

Har kraschad mage sen förr, men visst är det ok med omeprazol när man är gravid?

Eliinaw, hade heller inga problem som nu när jag väntade min son, då kunde jag äta allt hela tiden ????

Ja omeprazol är ok :)
  • Eliinaw

Jobbigt de där. Kanske du kan kontakta BM eller VC så du kan få hjälp?

Jag kan känna mig mätt väldigt fort under måltider, men försöker då istället att äta ofta men mindre portioner.

Vill bara att alla detta gravid krämpor kan ta slut så man kan få njuta lite hehe.

• Jenjenh
    Eliinaw skrev 2021-01-17 08:36:18 följande:

Jobbigt de där. Kanske du kan kontakta BM eller VC så du kan få hjälp?

Jag kan känna mig mätt väldigt fort under måltider, men försöker då istället att äta ofta men mindre portioner.

Vill bara att alla detta gravid krämpor kan ta slut så man kan få njuta lite hehe.

Ska till bm på tisdag, göra tester och blodprov I för kub. Det har jag den 28e

Inatt har jag haft så ont, legat med en kudde tryckt emot magen ???? funderar på att ringa 1177 och se om de kan kolla på akuten, är väldigt orolig över bäbis.

Mmmm längtar till att få känna hon/han därinne så man vet allt är ok, denna oro hela tiden ????
  • Perssonlund

[quote=80896151][quote-nick]Jenjenh skrev 2021-01-17 10:26:06 följande:[/quote-nick]Ska till bm på tisdag, göra tester och blodprov I för kub. Det har jag den 28e

Inatt har jag haft så ont, legat med en kudde tryckt emot magen ???? funderar på att ringa 1177 och se om de kan kolla på akuten, är väldigt orolig över bäbis.

Mmmm längtar till att få känna hon/han därinne så man vet allt är ok, denna oro hela tiden ????[/quote

På 1177 sa dom till mig att ingen kan hindra en från att åka till akuten om man är orolig. Och har du haft så ont så är det väl jättebra att dom får det kollat så att allt är bra. Jag hade åkt in till akuten och förklarat min oro. Jag har varit inne två gånger. Allt var bra med bebisen. O jag har lärt mig att det är bättre att åka in och ta det där ifrån sen. Lycka till <3

• Perssonlund

Jag har förresten skapat en facebook sida om någon är intresserad framöver. Den är dold så bara medlemmar kan hitta den :) Eller finns d någon annan som har skapat en? Kramar

• Mochi1
    Perssonlund skrev 2021-01-17 11:26:01 följande:

Jag har förresten skapat en facebook sida om någon är intresserad framöver. Den är dold så bara medlemmar kan hitta den :) Eller finns d någon annan som har skapat en? Kramar

Jag ska göra KUB på tisdag, om allt ser bra ut så kan jag äntligen pusta ut lite och går gärna med då! :D
  • Milie
    Perssonlund skrev 2021-01-17 11:26:01 följande:

Jag vill vara med :)
Svar på tråden BF Augusti 2021