• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Katizi80
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 17:06:01 följande:
    Usch va jobbigt! :( håller tummarna att det ändå ordnar upp sig på nåt sätt? Kram!
    Tack, jag kämpar på med IVF så det blir att boka in en ny behandling så snart som möjligt. Kram!
  • Anonym (hoppfull)
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 17:04:57 följande:

Tack för svar! Är så förvirrad nu. Har fått tid den 18/2 också, så två dagar i rad? Ultraljud den 18:e, 17:e står det inte ens vad man ska göra. Blodproverna verkar vara för antikroppstest, står ingenting om blodprover till kub, men är väl smidigt att ta samtidigt? Så störigt att de inte kan skicka info så man fattar nåt?!

De brukar vilja att man tar proverna innan så att man kan få fullständigt svar från kuben när man gör ultraljudet. Proverna måste ju skickas till labb så tar några dagar innan man får svar på dom. Annars måste man ju vänta igen efter ultraljudet på att få svar om sannolikheten.
  • Anonym (hoppfull)
    Katizi80 skrev 2021-01-12 16:51:27 följande:

Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.

Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!

Å vilket tråkigt besked :( men håller ändå tummarna att nästa ul visar bättre resultat och att det blir en liten parvel ändå :)
  • Anonym4848
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-12 18:15:31 följande:

De brukar vilja att man tar proverna innan så att man kan få fullständigt svar från kuben när man gör ultraljudet. Proverna måste ju skickas till labb så tar några dagar innan man får svar på dom. Annars måste man ju vänta igen efter ultraljudet på att få svar om sannolikheten.

Men behöver man ingen remiss för blodprovet för kub, räcker det att jag säger det på VC när jag tar de andra blodproverna?
  • Eliinaw

Jag ska till BM 14/1 och ta blodprov inför KUB som jag har den 26/1. En del kanske behöver gå till VC för blodprover, men skiljer sig nog beroende på vilken kommun man tillhör. Jag är super nervös inför KUB. Jag har inte gjort något tidigt UL alls, så jag vet nada om krabaten mår bra eller ej. Jag är i vecka 11 nu så hoppas på det bästa. Mina jobbiga gravid symptom börjar att bli mindre nu också...mår inte illa längre och det är jag tacksam för.

• S1991

Hej!

Jag väntar mitt första barn den 19 aug. Är i vecka 8+5 idag :) 29 år gammal, bor med min sambo.

Var på tidigt ultraljud i fredags och såg ett tickande hjärta på en ca 18 mm stor prick. Idag var jag på andra barnmorskebesöket, vi tog blodprov i fingret, blodtryck, urinprov och även cellprov då det var 2-3 år sedan sist.

Jag har fått tid för KUB den 8 februari, så nu är det nedräkning till det. Blodprovet ska jag ta i slutet på januari. Nästa BM-besök blir i vecka 16.

Jag mår rätt illa dagligen, men det varierar en hel del. Idag har jag spytt ett par gånger, men försöker ändå jobba som vanligt. Som tur var jobbar jag hemifrån. Jag känner mig rätt isolerad, och lite som en fånge i min egen kropp. Ibland är det rätt tungt, blir ju inte bättre av att man isolerar sig pga Corona. Jag brukar ha väldigt mycket energi för grejer, men nu med illamåendet och tröttheten blir det mest att jag ligger och måste vila hela tiden :( Min mamma hade likadant när hon var gravid, jag hoppas att det släpper om ett par veckor.

Kul att läsa hur det går för er alla!

• Seven Costanza
    Katizi80 skrev 2021-01-12 16:51:27 följande:

Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.

Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!

Hoppas på lugnande besked för dig nästa fredag! Tack vad snällt av dig!
  • Anonym (hoppfull)
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 18:49:14 följande:

Men behöver man ingen remiss för blodprovet för kub, räcker det att jag säger det på VC när jag tar de andra blodproverna?

Där jag gått tar de blod för kub hos bmm och inte

Vc så kolla med din bm för säkerhets skull?
  • Blomma1667

Ansluter lite sent i denna tråd. Beräknad till slutet av augusti om allt är som det ska. Men är MKT fundersam. Illamående har helt avtagit och testen blivit svagare. Gjorde dock hook testet (utspätt urin) som jag starkt plus. Har ngn av er fått liknande tidigare? Vad blev det i slutändan? En eller två bebisar eller var det druvbörd?

• Perssonlund
    Katizi80 skrev 2021-01-12 17:43:06 följande:

Tack snälla. Känns som ni här förstår mig bäst så skönt att skriva till er. Kram tillbaka!

Jag tycker också att det är så skönt att skriva av sig här när det är saker som händer eller om man funderar på något.... Hur går det för dig?
Svar på tråden BF Augusti 2021