Hej!
Jag väntar mitt första barn den 19 aug. Är i vecka 8+5 idag :) 29 år gammal, bor med min sambo.
Var på tidigt ultraljud i fredags och såg ett tickande hjärta på en ca 18 mm stor prick. Idag var jag på andra barnmorskebesöket, vi tog blodprov i fingret, blodtryck, urinprov och även cellprov då det var 2-3 år sedan sist.
Jag har fått tid för KUB den 8 februari, så nu är det nedräkning till det. Blodprovet ska jag ta i slutet på januari. Nästa BM-besök blir i vecka 16.
Jag mår rätt illa dagligen, men det varierar en hel del. Idag har jag spytt ett par gånger, men försöker ändå jobba som vanligt. Som tur var jobbar jag hemifrån. Jag känner mig rätt isolerad, och lite som en fånge i min egen kropp. Ibland är det rätt tungt, blir ju inte bättre av att man isolerar sig pga Corona. Jag brukar ha väldigt mycket energi för grejer, men nu med illamåendet och tröttheten blir det mest att jag ligger och måste vila hela tiden :( Min mamma hade likadant när hon var gravid, jag hoppas att det släpper om ett par veckor.
Kul att läsa hur det går för er alla!