Perssonlund skrev 2021-01-19 18:28:15 följande:
Åh! Så mysigt! Hur känns d inför svaren? Har du bokat in nästa besök?
Jag va på mitt andra besök på MVC idag (10+1). Min barnmorska bokade ett TUL i feb för att se så allt ser bra ut iochmed blödning och allt som har varit :)
Så skönt att ha en bra barnmorska! Sån lättnad att d känns rätt direkt <3
Jag träffade min barnmorska i mitten på december och träffar henne igen imorgon. Jag har också haft tur där. Eller. Jag bytte vårdcentral sist jag var gravid pga värdelös barnmorska på dåvarande. Prickade in den bästa barnmorskan på nya MVC och valde henne igen denna gång :) Just det du säger att de är noga och gärna tar till de test och undersökningar som finns att tillgå gör att man känner sig trygg.
Svaret på NIPT är jag inte orolig för. Även om jag fyllde 34 i förrgår. Min vän fick ett foster med Edwards syndrom när hon bara var 21 år så jag känner att händer det så händer det oavsett. Barnmorskan sa att de KUB och NIPT hon gjort där det visat sig vara Edwards eller Pataus så har hon sett direkt på ultraljudet att fostret inte ser friskt ut. Downs är ju en helt annan femma där fostret inte ens behöver vara sjukt och absolut inte missbildat. Och Downs står väl för över 90% av fallen bland de tre syndromen. Så vi få se hur det ser ut helt enkelt.