• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym4848

Fått tid för KUB nu, 17/2. Nu får vi bara hoppas att UL den 22/1 visar att det ens finns nåt därinne! :/

En fråga om KUB, stod ju att jag ska till min VC för att ta prover 2-3 dagar innan. 17:e är en onsdag, tror ni man kan lämna prover på fredagen innan då? Brukar man behöva boka tid för det på VC? Har väldigt lustiga arbetstider så blir knepigt att få till annars..

• Katizi80

Jag var på första ultraljud idag och tyvärr såg det inte bra ut. Är i v 9. Embryot borde ha vart mer än dubbelt så stort än var det var. Är helt chockad. Vi ska ta ett nytt UL slutet av nästa vecka för att se hur det utvecklar sig men läkarn sa att det inte såg jätteljust ut.

• Seven Costanza
    Katizi80 skrev 2021-01-12 14:31:15 följande:

Jag var på första ultraljud idag och tyvärr såg det inte bra ut. Är i v 9. Embryot borde ha vart mer än dubbelt så stort än var det var. Är helt chockad. Vi ska ta ett nytt UL slutet av nästa vecka för att se hur det utvecklar sig men läkarn sa att det inte såg jätteljust ut.

Åh vilket ledsamt besked! Hur lång menscykel har du - har de tagit hänsyn till det eller om du vet när du hade ägglossning? Visserligen kanske det inte skulle göra skillnad såpass många mm eller cm i storlek men ändå.

Har själv inte varit på något tidigt UL utan ska på KUB nästa vecka - blir lite orolig själv för jag tycker mig ha mycket mindre symptom nu.
  • Anonym (hoppfull)
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 08:52:16 följande:

Fått tid för KUB nu, 17/2. Nu får vi bara hoppas att UL den 22/1 visar att det ens finns nåt därinne! :/

En fråga om KUB, stod ju att jag ska till min VC för att ta prover 2-3 dagar innan. 17:e är en onsdag, tror ni man kan lämna prover på fredagen innan då? Brukar man behöva boka tid för det på VC? Har väldigt lustiga arbetstider så blir knepigt att få till annars..

När jag tog sist gjorde jag det på en fredag men det behövde vara ganska tidigt för proverna fick inte ligga över helgen utan va tvunget att hinna med till labbet samma dag. Så kolla för säkrerhets skull var de säger hos dig om det. Jag tog mina prover ett par veckor innan ul så om det skulle tas en vecka innan är ingen fara heller :)
  • Anonym (hoppfull)

Fick precis sms från BMM att inskrivningen på torsdag ska ske via videomöte i nån app jag måste ladda ner. Hatar verkligen videosamtal så det känns så okänsligt att komma med det mindre än två dagar innan. Hade väl räckt gott med ett vanligt telefonsamtal?

Hade sett fram emot att få kollat järnvärden och vikt osv också så blev riktigt besviken :(

• Katizi80
    Seven Costanza skrev 2021-01-12 15:41:09 följande:
    Åh vilket ledsamt besked! Hur lång menscykel har du - har de tagit hänsyn till det eller om du vet när du hade ägglossning? Visserligen kanske det inte skulle göra skillnad såpass många mm eller cm i storlek men ändå.

Har själv inte varit på något tidigt UL utan ska på KUB nästa vecka - blir lite orolig själv för jag tycker mig ha mycket mindre symptom nu.
    Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.
    Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!
  • Perssonlund
    Katizi80 skrev 2021-01-12 14:31:15 följande:

Usch, jag blir alldeles tårögd. Håller tummarna och hoppas verkligen att d blir positiva besked. Massa styrkekramar!
  • Anonym4848
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-12 16:32:59 följande:

När jag tog sist gjorde jag det på en fredag men det behövde vara ganska tidigt för proverna fick inte ligga över helgen utan va tvunget att hinna med till labbet samma dag. Så kolla för säkrerhets skull var de säger hos dig om det. Jag tog mina prover ett par veckor innan ul så om det skulle tas en vecka innan är ingen fara heller :)

Tack för svar! Är så förvirrad nu. Har fått tid den 18/2 också, så två dagar i rad? Ultraljud den 18:e, 17:e står det inte ens vad man ska göra. Blodproverna verkar vara för antikroppstest, står ingenting om blodprover till kub, men är väl smidigt att ta samtidigt? Så störigt att de inte kan skicka info så man fattar nåt?!
  • Anonym4848
    Katizi80 skrev 2021-01-12 16:51:27 följande:

Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.

Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!

Usch va jobbigt! :( håller tummarna att det ändå ordnar upp sig på nåt sätt? Kram!
  • Katizi80
    Perssonlund skrev 2021-01-12 16:58:18 följande:
    Usch, jag blir alldeles tårögd. Håller tummarna och hoppas verkligen att d blir positiva besked. Massa styrkekramar!
    Tack snälla. Känns som ni här förstår mig bäst så skönt att skriva till er. Kram tillbaka!
Svar på tråden BF Augusti 2021