Inalina skrev 2021-04-23 08:33:09 följande:
Godmorgon!
Nu fick jag tid för ÄP måndag kl 9:30! Men ska vara på kliniken redan 7:30 :) min ena äggstock har massor med ägg denna gången ca 10 st som verkar ligga bra till medan den andra har typ 1(??) jaja spelar väl ingen större roll kanske blir ju ganska många blåsor i alla fall! Skönt att ha allt bokat till på måndag nu så kan man inte göra mer sen liksom!
Jag pratade med läkaren om återföring och de gör antingen dag 3 eller 5, så antingen Tors eller lö nästa vecka men är det tillräckligt många ägg väntar de alltid till dag 5.
Har du börjat med Prednisolon ännu eller gör du det vid ÄP? Jag tar 5mg om dagen än så länge men tänkte öka i helgen till 10mg.
När är ditt VUL idag? Tror vi är minst 4 här inne som har sista VUL inför ÄP idag! Så nu händer det grejer!!
(Orgalutran är samma som er Fyremadel, så att äggen inte ska sticka i väg innan plocket ;))
Hej!
oooh så spännande och underbart för dig!
nej det spelar ju ingen roll tycker jag, huvudsaken är att du har lagom stora blåsor inför äggplocket
aaa okej! med mig har dom alltid väntat till dag fem trots att jag haft 2-3 ägg som befruktats! sen har man läst överallt att om sätter in på dag två när det är få ägg.
jag har inte börjat med Presnisolon ännu, ska göra det på torsdag (10 mg) nästa vecka om planen fortfarande är att sätta in en 5 dagars på lördag nästa vecka. kanske också ska börja med 5 mg innan nu? det kan väll inte skada? bättre att ta lite innan en att ge kroppen en chock med 10 mg.
Tar du fragmin också? fick det utskrivet mot ev blodproppar.
Jag var på mitt andra VUL idag vid 10.00 (stimuleringsdag 9) och nu såg dom 12 likastorade äggblåsor, så är super nöjd verkligen!
inväntar nu samtal från Uppsala för att höra planen om ägguttag sker på måndag eller inte! tydligen har dom mycket nu i Uppsala pga av Covid...
Det är sååååååå himla kul och spännande att följa alla på samma bana! peppet här inne behövs för oss i dessa tider och jag älskart!