• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 09:28:58 följande:

Hade mitt första ultraljud idag efter startdos 250 gonal f.. resultatet blev 2 SMÅ äggblåsor!!

Jag vill bara bryta ihop, ligga i sängen och gråta nu. Kommer aldrig kunna bli gravid med såna resultat :(

Det är inte kört för det. Nu vet de ju hur du svarar på hormonerna och kan justera doser och strategi. <3 
    När är din nästa VUL?  

Styrkekramar
  • Iväntanpåivf

Hade mitt första ultraljud idag efter startdos 250 gonal f.. resultatet blev 2 SMÅ äggblåsor!!

Jag vill bara bryta ihop, ligga i sängen och gråta nu. Kommer aldrig kunna bli gravid med såna resultat :(

Det är inte kört för det. Nu vet de ju hur du svarar på hormonerna och kan justera doser och strategi. <3 
    När är din nästa VUL?  

Styrkekramar
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-23 10:18:30 följande:
    Då har vi nästan exakt samma tid. Jag ska vara där 9.30 på måndag :)

Härligt med minst 11st ägg. Nu är det bara att hålla ut i helgen med alla ägg i magen.

Idag blir det bara stoppspruta för mig och imorgon en specialspruta som används vid totalfrys. Ska du ta hormoner idag också?
    Ja men där ser man! Att det kunde bli så exakt var ju väldigt roligt! jag funderar dock på hur min akupunktör jobbar på lördagar när det förmodligen blir återföring.. jag mailade henne och ställde in tisdagens tid då den är onödig utan något ägg i magen haha, får se vad hon återkommer med..

ja jag ska ta min vanliga dos även ikväll, imorgon bitti tar jag stoppsprutan och imorgon kl 21:30 tar jag Ovitrelle. 
    blir spännande att se hur många ägg vi får ut, det låter ju som att du kan ha runt 20?? 
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-23 10:25:19 följande:

Okej. men får du ÄL sen igår eller inatt är ju onsdag ganska perfekt :) 

Jag tror min ÄL mer är imorgon och då är onsdag bara 4dagar efter ÄL så lite nervös över det. Men dne kan ju komma idag också. Får se på tempen imorgon. I morse va den ingen direkt ökning. 

Fick du en tempökning i morse? 

Vaknade med svullen mage och molvärk, så tippar nu på ägglossning under natten. Tempen steg från 36.6 till 36.85, så känns som tempen bekräftat ägglossning Blir återföring 5,5 dagar efter ägglossning, det är jag nöjd med.

Hoppas din ägglossning kommer under dagen! Brukar du känna när du får ägglossning? Eftersom din klinik kör på den standard jag känner till sen tidigare med fem dagar efter omslag på stickan, så tror jag det är bra tid för återföring för dig på onsdag!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-23 09:32:40 följande:
    ja det känns lovande med så pass många ägg. han såg väl några små till på min tröga äggstock men dem räknar vi inte med ska vara mogna ändå. 

ja jag hade samma grej förra gången.. hmm man får ju liksom sitt eget rum att hänga i och mannen går o fixar sitt direkt sen måste han ju lämna kliniken pga covid restriktioner (och han behöver ju även jobba haha). de ger mig någon typ av dropp innan så att man ska undvika att få någon infektion har jag för mig, typ antibiotika så det tar sin lilla tid och sådär. men tja 2 timmar håller jag med om är lite overkill..Tungan ute

Ah just det. Hoppas tiden går snabbt, jag var så sjukt nervös inför mitt första plock så varje minut var pest och pina haha, hade aldrig pallat två timmar. Men skönt att de förbereder sig väl iallafall.

Var det första VUL för dig? Jag hade bara 3 första omgången och nu andra gången verkar det som att äggstockarna vaknat lite till liv och förhoppningsvis bli ännu fler (ska gå på andra VUL idag, så vet inte än), så det är från cykel till cykel, plus att du kan dra upp din dos en hel del till. Det kommer gå! Hjärta  Men det känns hopplöst när allt man vill är att få massa fina blåsor, så känner igen känslan.

• Annna84
    Inalina skrev 2021-04-23 10:41:03 följande:

Ja men där ser man! Att det kunde bli så exakt var ju väldigt roligt! jag funderar dock på hur min akupunktör jobbar på lördagar när det förmodligen blir återföring.. jag mailade henne och ställde in tisdagens tid då den är onödig utan något ägg i magen haha, får se vad hon återkommer med..

ja jag ska ta min vanliga dos även ikväll, imorgon bitti tar jag stoppsprutan och imorgon kl 21:30 tar jag Ovitrelle. 

blir spännande att se hur många ägg vi får ut, det låter ju som att du kan ha runt 20?? 

Vad bra att du ställde in :) Hoppas att du kan få en tid så nära inpå insättning som möjligt. Min jobbar inte heller fredagar och helger. Jag kände mig nästan lite rädd att köra akupunkturen igår med så många ägg, men hon sa att det inte fanns någon risk att de skulle lossna, haha.

Det visade sig vara runt 30ägg, vilket är väldigt mycket, och en hel del var redan 20mm stora. Jag fångade inte upp exakt vad han sa, kanske att häften var mellan 15-20mm, men jag kan ha missuppfattat.

Konstigt nog så känner jag inte så mycket (än) men det kanske är för att kroppen börjar vänja sig vid alla hormoner efter ett år med sprutor. Nu ska jag ge mig på lite styrketräning här hemma :)

Njut av dagen!
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-23 10:42:50 följande:
    Vaknade med svullen mage och molvärk, så tippar nu på ägglossning under natten. Tempen steg från 36.6 till 36.85, så känns som tempen bekräftat ägglossning Blir återföring 5,5 dagar efter ägglossning, det är jag nöjd med.

Hoppas din ägglossning kommer under dagen! Brukar du känna när du får ägglossning? Eftersom din klinik kör på den standard jag känner till sen tidigare med fem dagar efter omslag på stickan, så tror jag det är bra tid för återföring för dig på onsdag!
    Det låter ju toppen :) 

Ja, jag hoppas det. Brukar inte känna så mycket men brukar känna när den är över. Blir alltid sjukt svullen dagarna kring ÄL och magen stoppar upp. och så får jag svårt att kissa. Beror sannolikt på min endometrios. 
    Min klinik kör på 6 dagar efter omslag. så kanske blir samma som du ändå. :)

Kul att vi har återföring samma dag
  • Dibella

Sista VUL idag och ÄP spikat till på måndag 10:45 (!) fy f*n vad hungrig jag kommer vara. Var 8 blåsor idag, dock med varierad storlek allt från 11 - 23 m.m. Så vet inte om det är lovande eller inte. Känns som många kommer vara omogna?

Min sambos dotter har blivit sjuk med hög feber och snuva nu idag, så jag hoppas verkligen att vi klarar oss, kommer bli helt förkrossad annars.

• Olivia1992
    Inalina skrev 2021-04-23 08:33:09 följande:
    Godmorgon!

Nu fick jag tid för ÄP måndag kl 9:30! Men ska vara på kliniken redan 7:30 :) min ena äggstock har massor med ägg denna gången ca 10 st som verkar ligga bra till medan den andra har typ 1(??) jaja spelar väl ingen större roll kanske blir ju ganska många blåsor i alla fall! Skönt att ha allt bokat till på måndag nu så kan man inte göra mer sen liksom!

Jag pratade med läkaren om återföring och de gör antingen dag 3 eller 5, så antingen Tors eller lö nästa vecka men är det tillräckligt många ägg väntar de alltid till dag 5.

Har du börjat med Prednisolon ännu eller gör du det vid ÄP? Jag tar 5mg om dagen än så länge men tänkte öka i helgen till 10mg.

När är ditt VUL idag? Tror vi är minst 4 här inne som har sista VUL inför ÄP idag! Så nu händer det grejer!!

(Orgalutran är samma som er Fyremadel, så att äggen inte ska sticka i väg innan plocket ;))
    Hej!
    oooh så spännande och underbart för dig! 
    nej det spelar ju ingen roll tycker jag, huvudsaken är att du har lagom stora blåsor inför äggplocketSkrattande

aaa okej! med mig har dom alltid väntat till dag fem trots att jag haft 2-3 ägg som befruktats! sen har man läst överallt att om sätter in på dag två när det är få ägg. 

jag har inte börjat med Presnisolon ännu, ska göra det på torsdag (10 mg) nästa vecka om planen fortfarande är att sätta in en 5 dagars på lördag nästa vecka. kanske också ska börja med 5 mg innan nu? det kan väll inte skada? bättre att ta lite innan en att ge kroppen en chock med 10 mg. 
    Tar du fragmin också? fick det utskrivet mot ev blodproppar. 

Jag var på mitt andra VUL idag vid 10.00 (stimuleringsdag 9) och nu såg dom 12 likastorade äggblåsor, så är super nöjd verkligen!
    inväntar nu samtal från Uppsala för att höra planen om ägguttag sker på måndag eller inte! tydligen har dom mycket nu i Uppsala pga av Covid... 

Det är sååååååå himla kul och spännande att följa alla på samma bana! peppet här inne behövs för oss i dessa tider och jag älskart!Hjärta
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-23 12:55:55 följande:

Sista VUL idag och ÄP spikat till på måndag 10:45 (!) fy f*n vad hungrig jag kommer vara. Var 8 blåsor idag, dock med varierad storlek allt från 11 - 23 m.m. Så vet inte om det är lovande eller inte. Känns som många kommer vara omogna?

Min sambos dotter har blivit sjuk med hög feber och snuva nu idag, så jag hoppas verkligen att vi klarar oss, kommer bli helt förkrossad annars.

Hej! men det är väl mkt bättre utfall än du hade förra gången har jag för mig?? för visst har du också ganska lågt AMH? de hinner ju växa till sig nu under helgen och ovitrellen gör att de mognar ännu mer lagom till äggplock så jag tror du får ett bra utfall på måndag!Hjärta

hehe du får gå upp kl 05 o käka en macka (för det är väl bara fram till 6 timmar innan man inte får äta..?) men ja frukosten kommer bli ljuvlig sen, visst får du det på kliniken?

ja du alltid dessa sjuka barnObestämd ni klarar er säkert bra från det där. stor kram och stort lycka till på måndag!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021