• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:27:59 följande:

Nej jag vet men med detta resultat får jag inte ens göra äggplock. Dessa två jag hade var 10 mm. Hade några mindre på 6 mm, men de är ju alldeles för lite för att komma ikapp, man räknar inte ens under 10 mm hörde jag, så knappt att de två små jag hade blev godkända för att räknas ens :(

Ökar dosen till 275 nu, men jag känner att jag lägger denna omgång bakom mig nu, vill inte bränna en omgång på så få ägg..

Jag förstår det. Som många skriver så får kliniken mycket mer info efter första omgången. Om de inte växer till dig nu med högre dos så kan du starta med högre dos nästa gång, eller långa protokollet. Mitt första försök brändes, trots många ägg så var befrukningen dålig och inget klarade sig för insättning :(

Det är verkligen en tuff resa att gå igenom detta, med mycket oro och besvikelse. Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig för oss alla tids nog. När har du din nästa kontroll? Det kan hända mycket bara på några få dagar.

Kram
  • Olivia1992
    Inalina skrev 2021-04-23 22:21:35 följande:
    Ja ICSI känns bättre för mig, så jag vill inte ?testa? mer med vanlig IVF som något experiment trots att det inte är något fel på mannens simmare..

Ja Trombyl är nog som aspirin, vet bara att det ska typ öka blodflödet i livmodern och förhindra blodproppar på något sätt.

Herregud vilken pärs med din klinik och kontakt!! Hade ju vart tjänstefel visserligen om de inte ringt dig och sagt vad som ska hända härnäst men klart man blir sjukt NERVÖS!!! Speciellt när man inte kommer fram :/ jag har fått privata mobilnummer til läkarna på min klinik haha ;) du kanske ska tipsa dem om att lämna ut det HAHA!

ÄP på ons blir bra, min läkare var väldigt bestämd på ÄP på måndag så han tvekade inte ens idag, så han verkar tycka det är rätt tajming i alla fall så det får vi hoppas !!

Hörs på måndag då! =)
    nej jag förstår, tycker ni gör helt rätt! det är viktigt att det känns för för dig och din sambo Glad

Aaa, okej! då är trombyl och fragmin samma sak som aspirin låter det somSkrattande

haha, jaaa nej men fy vad dåligt jag mådde dom där 20 min! tänkte också att det är ju fredag och alla vill väll hem så har dom glömt mina papper där på kontoret.. haha! vaknade upp med munsår och det får jag alltid när jag stressat, så det kom på köpet. HAHA! 
    aaa satt och tänkte på det, att jag borde ha deras privata nummer.. haha! gillar inte klinikens telefontider.. 07.00-08.00.. tänk om jag behöver ha hjälp under dagen med något? vad gör jag då? får inte tag på dom då... 

Jaa det känns bra med onsdag!
    då är det ju helt rätt flr dig på måndag låter det som! skönt för dig att din läkare är så bestämd för måndag, det lugnar mycket att läkarna är så säkra på sin sak! så fort dom visar teksamhet blir man ju bara nervös och tankarna börjar snurra.. 

jaaa hör av dig på måndag!! håller alla tummarna för digHjärta
    LYCKA TILL!

och trevlig helg :)
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-23 11:29:31 följande:

Det låter ju toppen :) 

Ja, jag hoppas det. Brukar inte känna så mycket men brukar känna när den är över. Blir alltid sjukt svullen dagarna kring ÄL och magen stoppar upp. och så får jag svårt att kissa. Beror sannolikt på min endometrios. 

Min klinik kör på 6 dagar efter omslag. så kanske blir samma som du ändå. :)

Kul att vi har återföring samma dag

Ja nu jäklar ska det bli två plus!!!! Undra om vi kommer få samma testdag också, hört att klinikerna har olika!

Hoppas tempen bekräftade ägglossning idag Mim hoppade upp ännu ett steg så nu är jag över 37.0. Det är hett att vara post ägglossning
  • Dibella
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:32:10 följande:
    Det är mitt första VUL och första IVF. Startade på 200 gonal f men efter nån dag ändra de till 250 och efter VUL 1 så får jag 275 och stopp på fyremadeln (tog en igår men ska avvakta med den två dagar till)

Mina två äggblåsor är 10 mm, hade några mindre men de va ju bara 6 mm.

Hur stora va dina på äggblåsor på VUL 1?

Vilken dos har du på gonal f? (Om du har korta protokollet och gonal f).

Hur gick ditt andra VUL idag? Hoppas det gick bra <3

Min första IVF omgång då fick jag bara fick 3 blåsor. Dom var rätt stora redan på VUL, men av dem 3 så befruktades två, så var ändå värt för min del.

Denna IVF omgång så var dom runt 10-13 mm första VULet men hade växt till sig, plus fått 3 extra som hunnit växa till sig mellan första och andra VULet, läkarna vet nog bäst hur allt som fungerar. Om dom inte tycker det är värt att plocka 2 på 10 mm så säger dom nog det. Även 2 ägg kan ju bli en bebis i slutändan. Jag hoppas verkligen allt går väl för dig. Processen är så påfrestande som den är, utan bakslag.

Annna84 skrev 2021-04-24 08:03:53 följande:
    Tack <3

Jag håller tummarna för att du klarar dig, håll avstånd och tvätta alla handdukar mm.

Kram

Tack Hjärta Vi bestämde oss för att vara lite dramatiska så jag kommer sova hos en vän fram till plocket åtminstone, för att säkerställa att jag inte blir sjuk. Från han behövs ju bara ett provrör i värsta fall Drömmer
  • Krizty88
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:37:07 följande:

Tack snälla för ditt inlägg!!

Va skönt att höra att du ruvar nu, lycka till!!

Var det något mer ägg som hamnade i frysen sen eller hur gick det?

Tack :)

De andra äggen/embryona skulle långtidsodlas först så vi får inte veta förrän nästa vecka om något klarat sig till frysen.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-24 12:31:55 följande:

Tack  Vi bestämde oss för att vara lite dramatiska så jag kommer sova hos en vän fram till plocket åtminstone, för att säkerställa att jag inte blir sjuk. Från han behövs ju bara ett provrör i värsta fall 

Bra beslut att sova hos en vän om du kan tycker jag när du har den möjligheten :) det är ju inte så många dagar och som du säger, du behöver vara mkt mer fot for fight än mannen som bara ska lämna ett prov ;) klart man vill slippa gå och oroa ihjäl sig att bli smittad! Kram :)
  • Inalina
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:22:59 följande:

Vad gör Prednisolen? Vart köper man det och hur ofta ska man ta det? Jag köpte q10 idag efter att ha läst här i tråden men vill gärna ha allt som går för att förbättra mina två små äggblåsor...

Hej såg att jag inte svarade helt, Prednisolon måste man få utskrivet av en läkare och normal dos under IVF verkar vara 10mg per dag. Man måste vara försiktig med nedtrappningen som man måste gå göra väldigt långsamt och under flera veckors tid då man kan få ganska starka biverkningar annars.

Jag äter även Dhea som min läkare tyckte var bra (tror man måste beställa utomlands men lite osäker..) vet ju dock inte ännu om min äggkvalitet är bättre nu utan det återstår att se efter plock på måndag...:)
  • AndraSladdis
    Inalina skrev 2021-04-23 22:10:57 följande:

Oj vilken bra förklaring, tack för det =)

Roligt om man kan göra någon nytta. Hoppas jag kan joina er som ruvare snart, FET planerad i maj.
  • AndraSladdis
    Jill92 skrev 2021-04-24 07:48:37 följande:

Wow tack för ett så tydligt svar, har klurat på detta länge ;)

Ingen orsak, jag har hållit på med IVF i ett år nu med några pauser och fått lära mig mer än jag önskar, haha. Hoppas bli ruvare igen i maj.
  • MeAndMyself
    Inalina skrev 2021-04-23 22:09:44 följande:

Hejsan! Prednisolon är kortison som sänker immunförsvaret i kroppen då det vissa gånger är den egna kroppen som motverkar en graviditet eller inte tillåter en befruktning för man ser mannens spermier/embryot som innehåller 50% av någon annans DNA som något som ska bekämpas precis som en sjukdom. Så då kickar immunförsvaret in. Så för att minska risken för att kroppen stöter bort embryot tar man en viss dos kortison. Men det har inget med äggkvaliteten att göra. Bra med Q10 det var vad min läkare trodde kunde öka kvaliten på äggen!!

Okej tack för info!! Tar du 2 st Q10 per dag? Köpte de idag så tänkte testa, har väll inget att förlora på de tänker jag :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021