• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina

Hej på er allihopa o glad måndag!

Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)

Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.

Kram på er alla nu jäklar ska vi bli gravida allihopa <3

• Lillaälta
    Inalina skrev 2021-04-26 11:17:16 följande:

Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)

Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.

Åh vilket fint resultat, håller alla tummar!
  • Iväntanpåivf

Vilket härligt resultat! 
  • Lillaälta

Dag 4 nu på första ivf försöket. Är så sjukt trött av gonal-f, vill bara sova hela tiden. Sen lite huvudvärk, öm i äggstockar och humörsvängningar. Är detta normalt?

Såg en babybody och började gråta, datorn hänger sig och jag blir arg och skriker. Detta brukar verkligen inte vara jag :(

Hur har ni mått av gonal-f?

• Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-26 09:27:05 följande:

Tempen steg väldigt långsamt men NC säger nu bekräftad ÄL i fredags. :) 

idag dippade den rejält igen så lite orolig att jag har kass gulkropp och låg progesteron, men sov iof riktigt dåligt inatt så kan bero på det också. Får se imorgon. 

Haha. helt klart hett. :D 

över 37 är ju toppen. jag ligger sällan över det. Är en lågtempare med neråt 36.0-36.2 i follikelfasen och kanske 36.8 som mest i lutealfasen.  

(Efter jag började tempa har jag iaf fått förståelse varför jag kan känna mig toksjuk med 'bara' 37.5 :D ) 

Börjar bli rejält nervös inför onsdag nu. Vilken tid har du?  

Min kan dippa rejält första veckan också, sen brukar den bli mer stabil ungefär en vecka in. Säkert ingen fara med dippen idag. Har du en lutealfas som är någonstans mellan 13-16 dagar så hade jag inte oroat mig.

Jag ska ju börja med lutinus på återföringsdagen, men antar att du kör helt naturlig cykel?

Och jag ligger högt, mellan 36.45-36.65 i follikelfasen, och sen runt 37.0 i lutealfasen. Känner aldrig mig febrig, haha. Eller jo, när jag har influensa och den är uppåt 39 grader.

Jag är också nervös, vi har ju bara ett embryo i frysen, hoppas så att det klarar upptiningen! Vi ska vara där kl 13.00. Ni då?
  • Jenzia

13 ägg är ju perfekt! Gud vad skönt att ha äggplocket klart! Men tråkigt att du mår lite sämre än förra gången Du får se till att vila ordentligt! Sååå spänd på att se resultatet av befruktning med ICSI! Håller mina tummar och tår!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-04-26 11:24:29 följande:

Det är jättebra resultat!  

Tack snälla ja det känns bra men huvudsaken är ju att de befruktas också! :) du har kommit en bit på ruvningen nu, hur känns det, några symptom? Kommer du testa tidigare än sin officiella testdag? ;)
  • Inalina
    Lillaälta skrev 2021-04-26 11:29:51 följande:

Åh vilket fint resultat, håller alla tummar!

Tack för tumhållningen! Kan tänka mig att jag kan andas ut lite mer i morgon när jag vet mer men har absolut en positiv känsla i kroppen! :)
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-04-26 11:56:34 följande:

13 ägg är ju perfekt! Gud vad skönt att ha äggplocket klart! Men tråkigt att du mår lite sämre än förra gången Du får se till att vila ordentligt! Sååå spänd på att se resultatet av befruktning med ICSI! Håller mina tummar och tår!

Hej! Ja det känns lagom :) skulle så gärna vilja ha en bättre befruktning denna gången och hoppas på att ICSI hjälper där! Ja ÄP är det ja alltid är mest nervös inför, nu ska jag försöka slappna av och njuta av dagen (förutom när jag har ont haha fast just nu är jag nog lite småhög ändå, fick några extra doser med smärtstillande ;))

Har du återföring på ons??
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021