• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-04-22 22:41:31 följande:

Ja, jag hade positivt igår, men min återföring blir på onsdag, dvs en dag för sent i mitt huvud... Jag har nog haft ägglossning ikväll, haft ägglossningssmärta iaf! Eller så blir det i natt, tror jag hade peak på LH igår natt nämligen och då brukar ägglossningen ske inom 24 timmar. Tempen imorgon får avgöra!

Men din ägglossning, förväntas till imorgon eller till och med lördag?

Åh spännande! Jag tyckte också min klinik räknade konstigt när de gjorde återföring 6 dagar efter ägglossning, dvs 7 dagar efter positivt test, om jag inte minns fel. Men det var tydligen helt i sin ordning.
  • Clemmentina

Inte varit inne här och läst på några dagar. Spännande att det är många som har plock i veckan. Håller tummarna! :)

Annna84 skrev 2021-04-22 17:15:22 följande:

Hej :) Så kul att följas åt i detta!

Det verkar vara så olika, eller så är det slumpen. Din kropp fungerar bäst på gonal och min verkar fungera bäst på menopur. Antalet ägg har varit ungefär detsamma, men ett helt annat resultat i embryon. Spännande att se hur det blir för oss båda den här gången.

Ja, precis, de är nog väldigt uppmärksamma på tecken för överstimulering, plus att blodprovet ger ytterligare svar. Tidigare har har aldrig tagit blodprov, men på den nya kliniken så gör dom det. Jag tycker att det känns tryggt.

Förstår känslan med spikningen, haha, det känns som att äggen trycks ihop när man sitter framåtlutad på den där stenhårda sadeln :)

När ska du på nästa VUL?

Jag var på kliniken imorse, det hade växt till sig väldigt många äggblåsor. Det dubbla mot tidigare gånger. Så jag kommer inte att få göra någon återföring. Lite tråkigt, men eftersom jag var ganska förberedd så känns det helt ok. Jag väljer att vara glad för att det förhoppnings blir många fina ägg.

Och det var en lättnad att höra att jag får göra återföring redan i nästkommande cykel. På måndag ska äggen ut, så nu kommer jag att gå som en värphöna i helgen :)

Åh vad trist med risk för överstimulering! Nu hoppas vi på riktigt många mogna ägg och bra befruktning. Sen hoppas jag att vi båda får tillbaks var sin blastocyst i slutet av maj. Lycka till imorgon!
  • MeAndMyself
    Agnessa skrev 2021-04-25 19:53:50 följande:

Okej, ja det är klart, man kan väl inte utgå ifrån att allt ska stämma första gången, men kändes tungt ändå. 

men kan det bli fler äggblåsor tror du? Eller är det liksom ?för sent? för fler denna omgången 

De räknar inte de som är under 10 mm, har du kollat på din journal på 1177 om de står nått mer? Jag hade nån mer på 6 mm så jag när jag kollade där, jag tror de är dom som i så fall också kan växa men svårt att tro att mina skulle hinna komma upp till minst 17 mm som de önskade.
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-04-25 22:57:06 följande:

Åh spännande! Jag tyckte också min klinik räknade konstigt när de gjorde återföring 6 dagar efter ägglossning, dvs 7 dagar efter positivt test, om jag inte minns fel. Men det var tydligen helt i sin ordning.

Åhhh en till som hade det som jag! Skönt att veta att klinikerna bara gör lite olika, men det påverkar inte om det blir en graviditet eller inte

Och du bara väntar och väntar? Sååå drygt :-/ Men skönt att du kan ta proverna och få igång en blödning! Har det hänt tidigare att du inte ägglossar? Eller är det hormonerna i kroppen som fuckar upp allt?
  • MeAndMyself
    Agnessa skrev 2021-04-25 19:53:50 följande:

Okej, ja det är klart, man kan väl inte utgå ifrån att allt ska stämma första gången, men kändes tungt ändå. 

men kan det bli fler äggblåsor tror du? Eller är det liksom ?för sent? för fler denna omgången 

Hej igen. Var på mitt andra ultraljud imorse, fick förklarat att de äggblåsor som är mindre än 10 mm räknar de inte, de ligger i en vilande fas. Men de kan vakna! Jag hade två sist på 10 mm som räknades. Idag hade jag 6 st då fler hade vaknat. Dock trodde de att bara 3 st skulle hinna bli 17 mm som är gränsen för att plocka ut. När äggblåsorna väl vaknat så växer de 2 mm om dagen. Jag ska göra på mitt tredje ultraljud på ons. Har jag tre st äggblåsor på 17 mm så är jag godkänd för att göra äggplock (3 eller 5 st brukar vara det minsta för de ska vilja göra äggplock), då blir äggplocket på fredag. Har de inte växt så får jag avvakta över helgen och göra äggplock på måndag istället :)
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-24 10:24:24 följande:
    Ja nu jäklar ska det bli två plus!!!! Undra om vi kommer få samma testdag också, hört att klinikerna har olika!

Hoppas tempen bekräftade ägglossning idag Mim hoppade upp ännu ett steg så nu är jag över 37.0. Det är hett att vara post ägglossning
    Tempen steg väldigt långsamt men NC säger nu bekräftad ÄL i fredags. :) 
    idag dippade den rejält igen så lite orolig att jag har kass gulkropp och låg progesteron, men sov iof riktigt dåligt inatt så kan bero på det också. Får se imorgon. 

Haha. helt klart hett. :D 
    över 37 är ju toppen. jag ligger sällan över det. Är en lågtempare med neråt 36.0-36.2 i follikelfasen och kanske 36.8 som mest i lutealfasen.  

(Efter jag började tempa har jag iaf fått förståelse varför jag kan känna mig toksjuk med 'bara' 37.5 :D ) 

Börjar bli rejält nervös inför onsdag nu. Vilken tid har du?  
  • Iväntanpåivf
    Ja nu jäklar ska det bli två plus!!!! Undra om vi kommer få samma testdag också, hört att klinikerna har olika!

Hoppas tempen bekräftade ägglossning idag Mim hoppade upp ännu ett steg så nu är jag över 37.0. Det är hett att vara post ägglossning
    idag dippade den rejält igen så lite orolig att jag har kass gulkropp och låg progesteron, men sov iof riktigt dåligt inatt så kan bero på det också. Får se imorgon. 

över 37 är ju toppen. jag ligger sällan över det. Är en lågtempare med neråt 36.0-36.2 i follikelfasen och kanske 36.8 som mest i lutealfasen.  

(Efter jag började tempa har jag iaf fått förståelse varför jag kan känna mig toksjuk med 'bara' 37.5 :D ) 

• Iväntanpåivf

• Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-04-26 07:57:53 följande:

Åhhh en till som hade det som jag! Skönt att veta att klinikerna bara gör lite olika, men det påverkar inte om det blir en graviditet eller inte

Och du bara väntar och väntar? Sååå drygt :-/ Men skönt att du kan ta proverna och få igång en blödning! Har det hänt tidigare att du inte ägglossar? Eller är det hormonerna i kroppen som fuckar upp allt?

Ja precis! Det ska inte påverka...tvärtom de gör så som visat sig fungera bäst. Håller tummarna!

Ja det känns lite drygt ärligt talat men ett steg närmare nu med Provera. Känns lite som ägglossning nu men vet inte. Min kropp är opålitlig numera. Jag har oregelbunden/längre cykel men får ägglossning ibland. Nu ville vi ju inte chansa så då fick det bli Provera.
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-26 09:27:38 följande:

Känner igen mig så väl! Också lågtempare och mår kasst om jag har temp över 37 grader, haha. Vågar dock inte tempa ruvartiden och kommer inte sova med min pulsklocka.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021