Dibella skrev 2021-08-24 11:08:27 följande:
Vad skönt, då är kroppen och sinnet förhoppningsvis på ett bra ställe för vad som komma skall
Skönt att ni hann med vaccination, jag blev fullvaccinerad i måndags och känner att det är skönt att hinna få gjort innan ev. graviditet.
Förhoppningsvis så är det ingen fara alls att du började med Gonal trots att du inte fick besked igår, men förstår om du är lite nervig innan svar. Får hoppas det kommer snart och att de tycker du tog rätt beslut! Skönt att ha kommit igång och så hoppas vi på massa fina blåsor framöver.
Ringde in nu imorse och frågade om man kunde få plats på denna mensen men det var fullsmockat, vilket jag räknade med. Jag har ÄP inbokat v41 enligt RMC, men eftersom de räknat på längre cykler än jag brukar ha så kommer jag få mens 1 - 1½ vecka tidigare och frågade om det var något problem. Fick inte riktigt något svar på det utan bara ett "nja" och att jag måste ringa in vid mens och att hon skulle notera ÄP v40 istället. Så hoppas inte dom nekar en bara för att mensen diffar med en vecka. Blir lite stressad över att hon inte bara sa "självklart ingen fara, mens kan ju diffa någon vecka". Speciellt när läkaren i princip lovade att slutet av september var sprutstart... Hinner bli galen innan jag ens börjat haha
Blir korta protokollet med Gonal och menopur, samma som vid förra som ändå gav bra resultat 
Hej!! PUH fick precis mail från kliniken att allt såg fint ut och de hade bara haft så mkt igår så ej hunnit svara! Så det var OK att jag körde igång på eget bevåg igår!

så nu är jag igång på RIKTIGT!!!! tjohooo!
håller med att det är skönt att vara vaccinerad och slippa tänka på det nu, även om man säkert får en tredje dos någon gång framöver med kanske...
det är klart att mensen diffar någon vecka eller så, förstår att du vill ha det skrivet i sten att du får köra igång men det kommer du få! (att man ALLTID ska behöva oroa sig för nånting.. och då är man inte ens gravid än

) jag har också lite kortare menscykler nu, kanske hänger det ihop med att äggen inte riktigt hinner mogna när de släpper och därför inte blir befruktade.. vem vet..
upplägget med Gonal F och Menupur verkar bra men min läkare verkar inte vilja föreslå det, jag tog upp det med dem men det hade något med mina värden att göra, minns inte riktigt vilket. det är en hel del att fixa med nu innan jag kan resa till Prag, blodprover, EKG (eftersom man sövs vid äggplock) en massa papper som ska skrivas under OCH bevittnas av en notarie här i Schweiz bla bla bla. fattar inte hur man ska lycka jobba under tiden. Dessutom finns ju risk att flygresorna tar slut men jag kan ju inte direkt boka nu 10 dagar innan heller

men men allt detta visste jag ju innan vi drog igång så bara att ligga i!