• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • CarroAnd
    Amelia84 skrev 2021-08-23 13:26:16 följande:

Hej :)

Jag tänkte också joina er härliga tråd då vi startar vår första ivf behandling nu. Jag och min sambo har försökt ett år och de hittar inte något fel på någon av oss. Vi har inte ens vart i närheten av ett streck på stickan. Vilket är en sorg i sig, hur kan min kropp inte göra det mest naturliga i livet?!

Men nu har jag mentalt ställt om och ser verkligen fram emot IVFen :) Jag kör korta protokollet och är inne på sprutdag 4 och tar 225 IU Bemfola. Jag mår bra, känner inte av så mycket men hoppas att det händer grejer där inne ändå. Ikväll ska jag börja ta en lägre dos på 150 IU. Första ultraljudet är på onsdag, så det känns ju jättespännande.

Hur har ni andra upplevt hormonstimuleringen? Har ni haft biverkningar och när började dem komma?

Hej! Jag har tagit Gonal-F och har inte haft några biverkningar. Nu har jag Menopur också och känner huvudvärk, men jag vet inte om det beror på att jag tränat fel när jag tränade axlar på gymmet. Ibland kan jag få huvudvärk när kroppen kopplar på fel muskler där. Hoppas allt går bra för er :).
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-08-23 19:48:47 följande:

Mina tre behandlingar, långa protokollet. Upplevde jag dels att nässprej-synerela. Gud vad trött jag blev av den. När jag började med sprutorna upplevde jag inget direkt de första typ 7 dagarna, därefter spända bröst och uppblåsthet.

Åh tack för svaret, det verkar vara väldigt individuellt med biverkningar, så det kommer nog troligtvis mer i nästa vecka. Så får väl ?njuta? nu av den biverkningsfria perioden :p

Spännande med ditt VUL det ser ju toppenbra ut inför kommande FET!! Ska bli spännande att följa!
  • Amelia84
    CarroAnd skrev 2021-08-23 20:30:37 följande:

Hej! Jag har tagit Gonal-F och har inte haft några biverkningar. Nu har jag Menopur också och känner huvudvärk, men jag vet inte om det beror på att jag tränat fel när jag tränade axlar på gymmet. Ibland kan jag få huvudvärk när kroppen kopplar på fel muskler där. Hoppas allt går bra för er :).

Åh tusen tack för peppen! Försöker att inte ha allt för höga förhoppningar, då det nog kommer krävas några vändor. Men nu när allt är nytt försöker jag att hålla mig positiv.

Hoppas att huvudvärken släpper snart, vart ligger ni i processen?
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-08-23 19:40:49 följande:

Uppdatering:

Så, då har jag varit på mitt vul på kliniken. Är på dag 12 i cykeln och det visade sig att min slemhinna var tjock och fin på 13 mm. Yeah. Ägget var på 20, så ägglossning borde vara nära, dvs troligtvis imorgon, onsdag eller torsdag enligt kliniken. Men det som är super är att om jag inte får det, så ges jag Ovitriell för att undvika en helg krock. Älskar min klinik just nu. Så idag ska jag även börja med Fragmin sprutor. Vem älskar nålar egentligen. Men men, det var jag som bad om det. Man ska vara försiktig med vad man ber om.. ha ha.

Underbart! :) Varför får du Fragmin?
  • Dibella
    Amelia84 skrev 2021-08-23 17:00:21 följande:
    Tackar :) Nej, det hade man kanske inte hoppats på, men det känns otroligt skönt att kunna ventilera med andra i samma sits.

Ja, det verkar vara väldigt individuellt hur man reagerar på stimuleringen och vilken dos och läkemedel man får. Ja, usch, den mentala resan är ju verkligen det värsta och kan tänka mig att det blir än mer påfrestande under IVF försöken.

Men jag håller verkligen tummarna för dig nu och hoppas att du får komma igång nu när mensen kommer och att det finns tid på kliniken.
    Tack {#emotions_dlg.flower} får hoppas allt går väl och att du slipper för mkt biverkningar.
  • endotjej92

Hej!! Nu har det gått några dagar sen jag uppdaterade hur mina svaga streck gick tillslut! Idag var min officiella testdag och det är starkt positivt! lika starkt som kontrollstrecket och jag är helt mållös. Har aldrig tidigare fått ett plus på stickan och nu i första IVFen och med första embryot! Men är så rädd att någonting ska hända nu och det här ska tas ifrån mig. Men nu efter ja pratade med kliniken så känns det lite lugnare och jag ska försöka njuta av detta.. hur man ens gör det. Ni som plussat hur kändes det för er fram till tidigt ultraljud? 
    Och jag önskar er alla att det går vägen för er nu i höst!<3

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-23 10:04:50 följande:

Testdagen är här och som förväntat var testet helt blankt även idag. Kroppen har kämpat sen i torsdags med att försöka bestämma sig för mens eller inte. Fortfarande inte riktigt mens, men mer klarrött nu än innan. Kastar in handduken för denna gång.

Någon mer som haft bruna flytningar och blanka test i 4-5 dagar fram till testdag och bim? Vad kan det betyda? Har ju liksom inte funnits ens antydan till streck då jag tjuvtestat så det känns ju inte precis som att embryot fastnat, men där är ju ändå något som påverkar kroppen på något sätt.

Hej! är så ledsen för att det inte fastnade denna gången men hoppas innerligt att nästa tar sig! har du fått veta hur länge du behöver vänta nu? får du göra en till FET till nästa äl? visst var det några du hade kvar i frysen va? 4? önskar dig all lycka!
  • Inalina
    EMI91 skrev 2021-08-23 12:19:03 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Så skönt med folk som förstår och kan relatera. Tyvärr har jag ingen i min omgivning som har gått igenom detta (vad jag vet) och det gör att jag känner sig ensam.

Vad roligt att det gick bra för er tidigare och att ni har en dotter idag! Jag håller tummarna att det ska gå bra även för kommande IVFer. När är nästa planerade IVF för dig? Hur gammal är du och din partner? Lycka till!
    Nej jag har heller ingen i min omgivning som gör IVF vad jag vet, men vi berättar heller inte för folk så jo det kan bli lite ensamt, men skönt med detta forum med så många på samma ställe som går igenom samma sakHjärta

tack för tumhållningen, jag är 37 och min partner 35, så förmodligen är min äggkvalitet inte super även om mitt AMH-värde är ganska högt med en hel del ägg. Hur är det med er, hur gamla är ni? jag började med Gonal F igår kväll så förmodligen blir det äggplock runt den 4 sep om allt går som det ska...
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-08-23 13:36:17 följande:

Hej Hjärta hoppas ni haft en fin sommar!

Skönt att ni kanske är igång redan ikväll med sprutorna, håller tummarna att nedregleringen fungerat som den ska. Skönt att få komma igång ändå, nu blir det syskon! Blir det "gamla" kliniken nu då? Lite resande fram och tillbaks.

Hoppas också på denna mensen, men försöker hålla hoppet på lagom nivå för dom har redan varnat mig flera gånger att de är fullsmockat hela augusti månad. Men 4-5 veckor till när vi är inbokade på nästa mens är inte så lång tid ändå, skönt att ha sitt datum satt. Vi kör landstinget nu och är på annan klinik, känns lite nervigt, gillade där jag var innan på sätt och vis, plus nära jobb för allt fläng, men det får funka. 

hej! ja haft en toppenbra sommar, härligt att kunna umgås med familj o vänner lite mer normalt igen då vi alla var vaccinerade :) 

Jag var hos min gyn igår som tyckte allt såg bra ut och jag mailade min klinik i Prag direkt efter. Jag ville ju ha svar av dem direkt så jag visste men jag fick inget besked alls från dem igår :/ så jag bestämde mig för att köra igång med Gonal F ändå och jag mailade precis dem och sa att jag hoppas det var ok...

om det inte är det är det ju synd men känns inte som att de kan neka mig nu i alla fall, men jo nervös är jag ju att de ska bli arga på en för att jag tog ett eget beslut. så sov väl inte jättegott i natt och innan jag får något svar från dem känns det ju liksom lite jobbigt....Skäms å andra sidan, så förväntar jag mig att de bara kommer tillbaka med ett OK kör igång, och då är jag glad att jag startade igår istället för idag med tanke på planeringen. Nu BORDE det bli äggplock på lördag nästa vecka (typ) och hade jag börjat med sprutorna idag hade det förmodligen blivit söndagen och då gör de ju inga ÄP..
    Jag förstår att det är skönt att ha en plan nu för dig med, 4-5 v är faktiskt inte särskilt lång tid! Har du redan fått protokollet från denna kliniken? vet du om det blir långt eller kort?

• Inalina
    Frida123123 skrev 2021-08-23 19:43:17 följande:
    Hur gick det? Fick du börja med sprutorna?
    Hej!
    Nja alltså jag fick aldrig något svar från min klinik igår eftermiddag efter att jag mailat dem resultatet, men ultraljudet verkade ok i alla fall enligt min egen gyn.

så jag började med sprutorna igår utan ett OK, så nu sitter jag liksom på nålar för att se vad kliniken kommer att svara....
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021