• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • ToveLinn

Hejsan! Jag och min man har varit inne i den här härvan i ca 4 år, vilket gav oss resultatet att han inte kan få barn alls. Nu har vi äntligen blivit beviljade insemination med donerade spermier. Någon mer här inne som också ska använda sig av donator? ????

• Frida123123
    ToveLinn skrev 2021-08-22 16:49:12 följande:

Hejsan! Jag och min man har varit inne i den här härvan i ca 4 år, vilket gav oss resultatet att han inte kan få barn alls. Nu har vi äntligen blivit beviljade insemination med donerade spermier. Någon mer här inne som också ska använda sig av donator? ????

Har ingen egen erfarenhet men läst andra som använt sig utav äggdonation och blev gravid/är gravid. Är med intresserad av att höra om donation även om jag själv inte är där just nu. När kommer ni att kunna göra det i så fall?
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Åh så ledsen jag blir för din skull Gråter styrkekramar härifrån.
  • IVF2021

Testdagen är här och som förväntat var testet helt blankt även idag. Kroppen har kämpat sen i torsdags med att försöka bestämma sig för mens eller inte. Fortfarande inte riktigt mens, men mer klarrött nu än innan. Kastar in handduken för denna gång.

Någon mer som haft bruna flytningar och blanka test i 4-5 dagar fram till testdag och bim? Vad kan det betyda? Har ju liksom inte funnits ens antydan till streck då jag tjuvtestat så det känns ju inte precis som att embryot fastnat, men där är ju ändå något som påverkar kroppen på något sätt.

• EMI91

Hej!

Jag är ny i tråden och ska på första mötet inför IVF den 3/9, hos RMC. Jag följer gärna med här för stöttning och råd.

Jag kan fortfarande inte riktigt acceptera att jag inte kan bli gravid "naturligt" och upplever en enorm sorg. Jag borde vara glad att vi har fått en kallelse till IVF men jag känner mig så förstörd. Vi har försökt i 1,5 år och aldrig fått ett plus. Ändå hoppas jag varje månad och blir lika ledsen vid varje mens.

Hos oss har de inte hittat nått fel och jag tror det är det som tär på mig. Om inget är fel så borde jag ju kunna bli gravid, och antagligen därför jag hoppas och tror hela tiden att nästa gång blir det.

Hur accperaterar jag läget? Hur gör jag för att se fram emot IVFn?

• Inalina
    EMI91 skrev 2021-08-23 10:30:18 följande:

Hej!

Jag är ny i tråden och ska på första mötet inför IVF den 3/9, hos RMC. Jag följer gärna med här för stöttning och råd.

Jag kan fortfarande inte riktigt acceptera att jag inte kan bli gravid "naturligt" och upplever en enorm sorg. Jag borde vara glad att vi har fått en kallelse till IVF men jag känner mig så förstörd. Vi har försökt i 1,5 år och aldrig fått ett plus. Ändå hoppas jag varje månad och blir lika ledsen vid varje mens.

Hos oss har de inte hittat nått fel och jag tror det är det som tär på mig. Om inget är fel så borde jag ju kunna bli gravid, och antagligen därför jag hoppas och tror hela tiden att nästa gång blir det.

Hur accperaterar jag läget? Hur gör jag för att se fram emot IVFn?

Hejsan o välkommen till tråden,

nej det är jättetufft att acceptera att det inte går att skaffa barn naturligt. Håller helt med dig, hade man fått en tydlig förklaring hade man kanske kunnat acceptera IVF mer, å andra sidan är det ju fantastiskt att man 'får' göra IVF utan att det finns någon uppenbart fel på en. 

Vi försökte i 3-4 år själva utan preventivmedel utan att något hände (med besvikelse och tårar vid varje mens) och vi hade heller ingen förklaring varför vi inte blev gravida, gjorde IVF 2018 och fick en flicka på 3 försöket. Hoppas FORTFARANDE att det skulle ha löst sig så att det skulle kunna funka med syskonförsök och prickar in ägglossning varje månad etc men icke, aldrig fått ett plus utan IVF. så nu försöker vi med syskon med IVF istället.

När du är igång med stimuleringen och sprutorna kommer du nog känna att nu gör ni ALLT för att det ska gå och jag känner att man blir ganska förväntansfull och det är lite spännande med alla steg man går igenom. Nu är det liksom inte bara upp till en själv att pricka in allting utan kliniken är ju experter på att göra folk gravida så lite skönt att ta bort lite känslan att man själv gör något 'fel' - nu är det faktiskt andra som jobbar tillsammans med er för att det ska bli en bebis. Lycka tillGlad
  • Inalina
    ToveLinn skrev 2021-08-22 16:49:12 följande:

Hejsan, välkommen till tråden. förstår om det var ett tufft besked, får jag fråga varför det bestämdes insemination istället för IVF? Jag tror ev att det finns trådar enbart för äggdonation eller donator, men var gärna med i denna också, här stöttar vi varann och alla har en väldigt fin tonGlad
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-08-22 13:14:55 följande:

Det rullar på, ska få mens på tisdag och lär ringa in det, men kommer nog inte få börja fören nästa mens pga fullbokat. Så 5 veckor to go :) Hoppas det går snabbt!

Hur går det för dig? Hade ni en till blasto? {#emotions_dlg.flower}

hejsan, då är vi snart igång igen (hoppas jag.) 

Hur är det, har du fått ändra något i upplägget med stimuleringen? Hoppas ni lyckas få en restplats så ni får komma till så snart som möjligt. Visst är det den regiondrivna vården ni kör genom nu? är det fortfarande samma klinik? KramHjärta
    Jag HOPPAS jag får börja med mina sprutor idag, ska på VUL 14:20 där de ska se om allt är som det ska efter nedregleringen....hoppas hoppas....
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-08-23 10:47:58 följande:
    Jag HOPPAS jag får börja med mina sprutor idag, ska på VUL 14:20 där de ska se om allt är som det ska efter nedregleringen....hoppas hoppas....
    Lycka till!!! Glad
  • CarroAnd
    Frida123123 skrev 2021-08-21 21:37:55 följande:

Jag har kört på den kombinationen och den har fungerat jättebra gör mig. Viktigt att komma ihåg bara att alla mediciner fungerar olika bra/sämre beroende på. Jag körde först bara på Gonal, vilket för mig, inte var det bästa. Därefter Gonal och Menopur vilket var mycket bättre. Så man behöver testa sig fram.

Jag körde också bara Gonal-f första gången. Jag fick ut okej antal ägg, befuktning skedde, men ingen graviditet. Det var väldigt tråkigt. Nu är det andra omgången. Sen vet jag inte hur många gånger till vi har råd med dessvärre. Inte detta året iallafall :).
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021