• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • apan95
    Amelia84 skrev 2021-09-03 23:27:23 följande:

Välkommen :) så spännande med första återföringen! Det måste ju vara en sån fin känsla att veta om att det finns ett embryo där inne som kan vara ert barn! Jag gör förhoppningsvis min första återföring på söndag!

Fattar att det ställer till det med vaccinet. Du får försöka förhala så länge du bara kan. Så får du ta det efter vecka 12 ;) för nu hejar vi på att blastisen stannar kvar!

Tack! Ja vi är superglada att äntligen vara i gång igen efter att få vänta från maj! gud va spännande för er <3 håller tummarna!

Ja, jag får försöka ljuga ihop något och sen ta det så fort som möjligt beroende på om de fäster sig eller ej!
  • Kakelugn

Jaha. Då har man redan tappat hoppet. Blöder redan. Stor orange tunn flytning på ruvardag 2 med blastocyst. Brukar alltid få spotting en vecka innan mens, och har aldrig haft nidblödning de två gånger jag varit gravid, så redan nu känns allt helt hopplöst! :(

• Frida123123
    Kakelugn skrev 2021-09-04 08:42:53 följande:

Jaha. Då har man redan tappat hoppet. Blöder redan. Stor orange tunn flytning på ruvardag 2 med blastocyst. Brukar alltid få spotting en vecka innan mens, och har aldrig haft nidblödning de två gånger jag varit gravid, så redan nu känns allt helt hopplöst! :(

Med en blastocyst, jag tror att det är en nidblödning så jag tolkar det som mycket positivt. Du vet att många får alla symptom innan mens men att mensen faktiskt inte kommer. Håll ut!
  • Kakelugn
    Frida123123 skrev 2021-09-04 09:00:06 följande:

Med en blastocyst, jag tror att det är en nidblödning så jag tolkar det som mycket positivt. Du vet att många får alla symptom innan mens men att mensen faktiskt inte kommer. Håll ut!

Åh, jag hoppas du har rätt! Men nu när jag var på toa igen så kommer det massvis med bruna ?skräpiga? flytningar och dom har aldrig varit ett bra tecken för mig. Är så besviken. Hur går det själv?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-03 14:12:47 följande:
    Åh har varit borta från tråden några dagar och inte riktigt hängt med. Många nya inlägg! Bra att de är noggranna i alla fall och att du kunde gå tid för vul imorgon. Omogna ägg vill du absolut inte ta utan de (äggblåsorna) bör vara runt 20 mm i alla fall. Inte säkert att det är sämre att få tillbaks på dag 3. Och fråga om 2 två embryon. Spännande tider! :)
    Åh jag blev så glad nu på ultraljudet idag för nu hade ganska många - typ 12-14 st äggblåsor vuxit till 18-20mm Solig! så kliniken bestämde att det blir plock måndag morgon så min tidsplan håller!!{#emotions_dlg.flower} flyger till prag i morgon och hem tis morgon! sen finns fortfarande chansen till återföring av blastocyst i så fall på lördag om några överlever, men det återstår ju att se, annars blir det torsdag! kände att jag ville skriva av mig till dig!
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-02 15:55:58 följande:

Vi är ju i lika olika stadier här i tråden i ivf-karusellen här. Jag undrar hur många ruvare vi har i tråden just nu och hur det går för er? Jag är på ruvardag 3 på 5-dagars fryst blastocyst

Jag är också ruvare, RD 4 med 5-dagars fryst blasto! Fan alltså jag tycker att denna väntan är den värsta vi hela denna processen.. Jag hade återföring i stimulerad cykel och alla dessa hormoner (lutinus+progynon) gör ju inte saken bättre, känner mig konstant nedstämd och känner mig just nu inte alls hoppfull. Sorry jag bara spyr av mig..

Hur mår du i processen? :)
  • Frida123123
    Smilla93 skrev 2021-09-04 18:29:20 följande:

Jag är också ruvare, RD 4 med 5-dagars fryst blasto! Fan alltså jag tycker att denna väntan är den värsta vi hela denna processen.. Jag hade återföring i stimulerad cykel och alla dessa hormoner (lutinus+progynon) gör ju inte saken bättre, känner mig konstant nedstämd och känner mig just nu inte alls hoppfull. Sorry jag bara spyr av mig..

Hur mår du i processen? :)

Hej, nä, spy ut allt. Det är jobbigt. Många känner igen sig. Jag är på RD 5 idag. Känner lite knip, små hugg i magen ibland, men annars inte så mycket symptom. Gjorde i naturlig cykel men tar östrogentabletter- progesteron, som ger vissa symptom, som ömma bröst. Visst är du på RD 3? Har för mig att du gjorde din återföring i onsdags men jag kanske minns fel haha. Häng ut!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-04 13:48:49 följande:
    Åh jag blev så glad nu på ultraljudet idag för nu hade ganska många - typ 12-14 st äggblåsor vuxit till 18-20mm Solig! så kliniken bestämde att det blir plock måndag morgon så min tidsplan håller!!{#emotions_dlg.flower} flyger till prag i morgon och hem tis morgon! sen finns fortfarande chansen till återföring av blastocyst i så fall på lördag om några överlever, men det återstår ju att se, annars blir det torsdag! kände att jag ville skriva av mig till dig!
    Va skönt Hjärta bra vuxet av blåsorna! och bra antal! Hoppas allt flyter på såhär.
  • Inalina
    Fogeln skrev 2021-09-03 18:50:07 följande:

Hehe, ja det tog väl närmare en månad att ta mig igenom hela tråden men då hade jag å andra sidan någonting att sysselsätta mig med medan jag väntade på att kliniken skulle öppna efter sommaren, inför läkarbesök och nu under allt festande.

Din resa är verkligen imponerande. Jag tycker att våran process är utmanande men din uthållighet med resor utomlands och allt vad det innebär är verkligen ett bevis på hur gärna du vill ha ett barn till. Håller alla tummar och tår för att det går bra med äggplock, tajming med resa och återföring!

Ja det verkar ovanligt med 100% som utvecklar sig till blastisar så jag har någon stilla förhoppning om att det kanske betyder att det är så pass bra kvalitet på de kvarvarande att vi kan få till ett syskon utan nya äggplock. Efter läkarbesöket idag lutar det åt stimulerad cykel då hon tror att min nästa ägglossning (om jag får någon) kommer landa på en måndag och då omöjliggöra återföring pga att det har stängt på söndagar. De verkade inte heller helt säkra på att jag faktiskt haft ägglossning den här månaden.

Dock nämnde de att det är väldigt mycket större risk för missfall med stimulerad cykel än naturlig. Det har jag aldrig hört förut. Är det någon av er som känner igen det?

De pratade om 45% chans för graviditet i båda fallen men 35% som går till förlossning i naturlig cykel och bara 25% som går till förlossning med stimulerad. Det låter som en väldigt stor skillnad !?

Hej!! Tack för tumhållningen :) ja alltså jag känner mig väl inte lika desperat och uppgiven nu med syskonförsök då man är så enormt tacksam för vad man har, men samtidigt känner jag att ett syskon verkligen är en bästa vän i många fall och det skulle jag gärna se att min dotter också får uppleva.

Jag har aldrig hört att missfallsrisken skulle vara större vid stimulerad cykel.. man får ju medicinering just för att kroppen ska funka på rätt sätt, och själv funkade det ju för vår del så jag skulle absolut rekommendera det.

Nu kommer jag i väg imorgon med ÄP på måndag så nu är jag förväntansfull att se hur många ägg de får ut och framförallt hur många som befruktas!

=)
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-03 23:03:31 följande:

Hej! Vad skönt att kliniken verkar vara lite flexibla. Hoppas verkligen att tidsplanen håller. Det är ju svårt nog att få ihop tiderna som det är och att du ska resa till ett annat land på det! Du är grym! Håller alla tummar jag kan för att äggen växer på nu på slutet. Mina växte väldigt mycket de sista dagarna.

Jag som inte hängt med från början, hur kommer det sig att ni valt Prag? :)

Lycka till på VUL imorgon! Du får uppdatera oss senare!

Hej! Min plan håller så är sååå glad över att komma i väg imorgon och in på äggplock måndag morgon! Tagit ovitrelle ikväll vilket alltid är nervöst tycker jag, tänk om man tappar sprutan halvvägs eller att den inte funkar eller liknande, hua, allt gick fick i alla fall;)

Jag bor i Schweiz så när vi gjorde vår första IVF 2018 var det aldrig snack om att göra det här då det är så sjukt dyrt, valde därför mellan några olika kliniker och fastnade för Prag. Gillar både stan, maten, bemötandet och uppenbarligen verkar de rätt kompetenta och öppna för olika typer av medicinering.

Jag hade totalt 16-17 ägg idag på VUL där typ 14 var i bra storlek så det känns fantastiskt! Nu ska de rackarna stanna kvar till måndag morgon bara;) vi har fryst in min mans simmare i Prag 2018 så den delen slipper vi denna gången! (Så jag kan alltså åka själv :)

Skulle du få tillbaka en blastis idag?? Gick allt bra? :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021