Lusselelle123 skrev 2021-09-02 21:23:19 följande:
Gjorde ni också utredningen hos Göteborgs kvinnoklinik?
Vad skönt att höra att ni var nöjda och blev väl omhändertagna, för jag har varit så himla rädd för att välja fel klinik och bli dåligt bemött igen. Framförallt då processen med IVF känns himla läskig..
Exakt, att ha det hängandes i luften är fruktansvärt påfrestande för måendet och det blir precis som du säger lite "lättare" då man får något hopp som ligger närmare i tiden. Låter ju super att man kan få ett samtal med en terapeut också, det ska jag verkligen nyttja!! 
Yes, också via GKK, sköna var att utredningen gick snabbt, men tyckte läkaren som utredde oss var lite brysk och allmänt oempatisk tyvärr, men de jag träffat efter detta har alla varit bra, både på Nordic och RMC som tur är, man är ju skör som man är i denna process, behöver inte att något mer känns jobbigt :P
Ja processen med IVF kändes helt oöverstiglig första gången, men gick definitivt så mycket smidigare än jag någonsin kunde trott, hoppas du får samma upplevelse med.
Inalina skrev 2021-09-03 08:43:36 följande:
hej! tack för stödet :) nu känns det liite bättre då jag förmodligen får propsa på en dag 3 återföring istället. jag ska skriva till kliniken nu, i vanliga fall är det ju deras embryologer som bestämmer det.
lite jobbigt att jag har ultraljud kl 11 på lördag och måste skicka svaret till kliniken som då ska komma tillbaka till mig med besked om ÄP, så jag kommer ju sitta på nålar på lördag. jag får nog ändå åka söndag kväll även om plocket blir på tisdag, går inga bättre flyg ändå.. jag vill ju absolut inte ha omogna ägg vid ÄP utan det känns ju som det allra viktigaste momentet i det här. hur känns det för dig nu? snart är du igång!!!
Klart det viktigaste är att blåsorna är i bästa möjliga skick, hoppas att det ser bra ut på lördag. Kanske blir att du får stanna ett par nätter extra då i värsta fall? Håller tummarna för att allt blir smidigt!
Jo jag håller på och jagar ÄL nu med stickor och hoppas på omslag nu under helgen, då är det bara 2 veckor kvar! Jag är ovanligt pepp faktiskt :) längtar riktigt mycket. Haft många månader nu där jag varit fast i tanken att jag aldrig kommer bli gravid, men tror semestern gett mig lite ny energi för att orka ha lite nytt hopp 
Fogeln skrev 2021-09-03 08:00:48 följande:
Hej på er!
Jag försöker mig på ett i lägg efter att ha läst igenom hela tråden under vår planering för FET.
Jag är 33 och min man 44. Vi har en dotter på snart 4 som blev till på tredje IVFen.
Resan till dess var 4 är egna försök, överviktsoperation och viktminskning ca 100kg, två års egna försök, utredning, IVF 1 - inga ägg, IVF 2 - fyra ägg, inga befruktade, IVF 3 - tre ägg, alla befruktade och två till frys där ET resulterade i vår dotter.
Nu är vi i planeringen för att sätta tillbaka första frysta 6-dagars och hoppas verkligen att någon av de frysta kan ta sig. Jag skulle ringa in vid ägglossning den här månaden och få återföring nu men fick aldrig något omslag på stickorna så nu är det läkarbesök för att planera för stimulerad cykel istället.
Det känns som att all ångest och allt jobbigt från de första omgångarna 2016 kommer tillbaka i den här processen.
Hur orkar ni hålla ihop genom allt det här? Jag känner bara för att lägga mig i sängen och sova konstant.
Hoppas iaf att läkarbesöket idag går bra och att jag kan få lite hopp inför kommande månad ????????????????
Välkommen
Vilken resa ni gjort! Får verkligen hoppas att de blastisar ni har kvar blir ett litet syskon :)
Kan tänka mig att mycket ångest och känslor kan komma tillbaka med full kraft när man tidigare varit med om barnlöshet. Man orkar ju på något konstigt sätt, trots att det känns i perioder som det aldrig ska gå och man aldrig ska orka. Hoppas det går bra på läkarbesöket!