• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    smulis85 skrev 2021-11-14 09:51:52 följande:

Hej tjejer!

Ett tag sen jag skrev nu väntar på mensen efter min misslyckade ivf förra månaden men har fått detta resultat idag?. Men är så rädd att de ska vara ett spökstreck eller att mensen kommer komma är bara på äl+12 idag. Har sån mensvärk!!

Men wow det där är definitivt ett plus!! Hoppas det håller hela vägen denna gången!! :) skönt om ni slipper gå igenom fler ivf, kram!! O grattis! Första steget avklarat :)
  • Frida123123

Hej tjejer!

Ett tag sen jag skrev nu väntar på mensen efter min misslyckade ivf förra månaden men har fått detta resultat idag?. Men är så rädd att de ska vara ett spökstreck eller att mensen kommer komma är bara på äl+12 idag. Har sån mensvärk!!

Grattis grattis! Solklart plus!
  • Always choklad

Hej tjejer!

Hallå men det där ser ju lovande ut. Är det via ivf eller har ni fått till det på naturlig väg så att säga?
  • Frida123123

En liten fundering. Är det någon här som efter ett tag tagit nytt amh test, och vad visade det då? Jag tog ett för lite över 1 år sedan och ska nu ta ett nytt. Självklart lite orolig för att det minskat mycket. Då låg det på 0,95. Visst borde det inte kunna öka? Har någon även läst om man bör ta testet på mensdag 3? Min klinik tar det när som helst, i mitt fall på mensdag 12.

• Lewaize

Fina nyheter! I lördags på RD9 plussade jag med min 3dagars <3

Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3

Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Dibella
    Frida123123 skrev 2021-11-15 06:38:47 följande:

En liten fundering. Är det någon här som efter ett tag tagit nytt amh test, och vad visade det då? Jag tog ett för lite över 1 år sedan och ska nu ta ett nytt. Självklart lite orolig för att det minskat mycket. Då låg det på 0,95. Visst borde det inte kunna öka? Har någon även läst om man bör ta testet på mensdag 3? Min klinik tar det när som helst, i mitt fall på mensdag 12.

Vad jag förstått så kan man få lite variation från cykel till cykel, så den kan gå upp och ner och upp. Att den mäter hur många aktiva folliklar den cykeln, inte hur många ägg man har kvar. T.ex. en IVF cykel hade jag 3 blåsor, en annan hade jag 11, så rimligtvis borde ena haft låg AMH och den andra hög, men såklart är den låg överlag, vi har ungefär samma värde.
  • Dibella
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:45:40 följande:

Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3

Grattis! {#emotions_dlg.flower} Fint plus det där trots att det är några dagar kvar till testdag!
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-11-15 06:38:47 följande:

Jag tog nyligen om mitt. Tog inte på dag 3 sist och inte nu heller. Mitt amh hade ökat trots att jag är 2,5 år äldre. Inte mycket men lite grann. Jag har amh som är förhållandevis högt.
  • Clemmentina
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:45:40 följande:

Hej tjejer!

Grattis! Hoppas verkligen att allt ska gå bra för er båda nu!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-11-12 12:10:29 följande:

japp varit där nu, och har väl inga roliga nyheter direkt :( det hade bildats en ganska stor cysta (typ 27x30mm) av en follikel som tydligen inte ägglossat. (är ju rätt vanligt och de brukar ju försvinna vid nästa mens). men kan ju absolut inte börja med någon stimulering nu väntar på besked från min klinik nu om jag ska ta något som startar en blödning, ska vänta ut eller bara skita i alltihopa denna gången känner mig rätt ledsen och är så trött på alla hinder som dyker upp hela tiden. svårt att se något positivt i detta idag

Nej vad tråkigt att läsa detta! :( Så trist när kroppen jobbar mot en och inte med den. Får du något som kan sätta igång blödningen så att den förhoppningsvis försvinner? Jag har också läst om att de kan punkteras men det är nog kanske inte deras första val. Finns det någon chans att göra behandlingen lite senare istället? Håller tummarna! Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021