• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Steeph
    Dibella skrev 2021-11-10 07:36:07 följande:

Vad skönt, aldrig kul med ett minus. Men upplevde själv att slaget i magen blev lite svagare när jag visste att det fanns till frysen och man slapp hela stimuleringen om igen. Håller vi tummarna för omgång två istället! Så FET kanske nu eller nästa cykel kanske? 

Ja men verkligen, jag håller med dig där <3

Ja det blir FET denna cykel. Pratade precis med kliniken så ska in på VUL om 14 dagar för att se om någon äggblåsa är på G, sen återföring 6 dagar efter äl
  • Inalina
    Fogeln skrev 2021-11-09 18:25:12 följande:
    Jag hoppas verkligen den håller sig kvar. Blir väldigt mycket tester nu ett tag för att se att den stannar kvar tror jag.

Förra återföringen fick vi svaga plus som försvann efter ett par dagar. De är dock redan starkare den här månaden så jag hoppas verkligen det är här för att stanna.

Hoppas du får din blödning snart så du får komma igång! Den här processen är tillräckligt full med väntan ändå utan att saker drar ut på tiden.
    ja förstår att man testar en del där i början, sen är det ju en liten väntan på VUL i v 8 typ innan man kan andas ut litegrannGlad! Det är ju lugnande när testen blir starkare åtminstone varannan dag. ja jag hoppas ju få börja med sprutorna på fre men då måste jag börja blöda idag eller imorgon misstänker jag! 
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-11-10 09:16:54 följande:
    jo jag fick svar av kliniken att vi helt enkelt får avvakta och boka in ett VUL i helgen istället, de sa att det inte är helt ovanligt att blödningen kommer fram till dag 15. (det skulle vara på lördag).och då spricker ju vår plan med att svärmor kan komma på söndagen för så svårstimulerad som jag varit borde det inte bli ÄP förrän lördagen eller måndagen efter om jag börjar med sprutor denna lördagen.

Njae jag tror inte man anses som nedreglerad utan blödning, men jag fick inget klart svar på detObestämd det brukar liksom vara då som endometriumet blir som tunnast - vid mens.  men nånsting händer ju i kroppen - jag som alltid är väldigt frusen av mig har rätt mkt  svettningar både dag och nattetid just nu Förvånad

det är ju lite 'skönt' då att det inte var denna månaden du skulle göra återföringen misstänker jag! så hinner din cykel bli normal nu tills det är dags får vi hoppas! jag trodde faktiskt att ÄL-symptomen ofta kom INNAN själva ÄL, men det kanske inte alls stämmer.
    hoppas vi båda kan få ruva i blrjan av december dåGlad

Segdraget när du måste gå och vänta såhär, kroppen vill inte riktigt. Men hoppas verkligen den fattar galoppen snart och kommer igång. Har förstått att man nog kan må lite så som du beskriver under nedregleringen. Men håller verkligen tummarna för att du kan få lite klarare besked och att kroppen börjar samarbeta snart!

Ja det är lite skönt att det inte blev FET direkt efter IVF när cykeln blev strulig på detta sätt, känns som man inte vill riskera att sätta in på fel dag om RMC endast går på ÄL-tester. Funderar på om jag har starkare LH hormoner under eftermiddagen än på morgonen, för får alltid positivt på kvällen först, innan det ev. är positivt på morgonen dagen därpå. Men får tänka att RMC vet vad de gör helt enkelt och inte "chansar" på när ÄL sker.

Steeph skrev 2021-11-10 10:20:05 följande:
    Ja men verkligen, jag håller med dig där <3

Ja det blir FET denna cykel. Pratade precis med kliniken så ska in på VUL om 14 dagar för att se om någon äggblåsa är på G, sen återföring 6 dagar efter äl
    Skönt! Håller tummarna för att det kommer gå vägen denna gången, så hinner du ruva strax innan mig förmodligen Solig jag hoppar på tåget en vecka senare om allt går enligt plan.

• Frida123123

Så, nytt startskott för att påbörja planen för återföring av FET. Fick mens idag, så ska börja med ägglosningsstickor nästa lördag och vul på måndagen därefter. Funkar allt som det ska så har jag räknat ut att det borde bli återföring den 29-30 november. När man tagit Cytotec (missfall) så kan ju mensen bli försenad etc så jag är glad att den är tillbaka igen. När jag läser tråden verkar det vara många ändå som inväntar mens etc för att påbörja återföring/behandling. Heja våra kroppar!

• Edaa83

Hej, hoppar in här då vi är inne på våren 2a IVF behandling. Jag är 38år och maken är 42år. De har inte hittat orsaken till varför vi inte kan få barn.

Började med sprutor i slutet oktober. Hade ÄP i måndags och idag var det återinföring...

Denna omgång höjde man dosen på sprutorna vilket märks på mitt humör och alla svängningar... helt galet denna gång.

I måndags plockade de i alla fall 8 ägg. Idag var 4st befruktade varav ett färskt embryo sattes in. De andra tre ska få fortsätta växa några dagar för att se om de går att frysa in.

Så nu är det bara att vänta...

• Kronärtskocka

Inalina: Så segt när blödningen inte kommer.

Min blödning lurades en dag förra veckan, kom bara lite och slutade sedan helt. Det har jag aldrig varit med om. Men den kom sedan igång igen. Puh. Så nu sprutar jag för fullt, två olika preparat och har nu tre gröna blåmärken på magen. Det har jag inte haft innan. Så tur det inte är bikinisäsong nu. Nojar över att jag ska på ultraljud först sprutdag 10, men antar att eftersom jag redan får så höga doser tjänar tidigare ultraljud inget till, de har liksom inget de kan förändra på doserna. Tycker det är lite jobbigt att en inte kan planera sitt liv. Försöker hålla dagarna lite öppna på jobbet eftersom jag inte vet när ägguttaget blir. Det hade varit skönt att veta det. Men men, får glädja mig åt att min läkare ändå gav min kropp en chans till innan jag överger tron på mina ägg. Hoppas kroppen fattar vinken och ser till att lossa fina ägg som kan bli små embryon,

Steeph och Frida123: Gott att få räkna ned till FET. Då vet ni att det snart finns en chans igen.

Edaa83: Lycka till och hoppas du får må bra under ruvningen.

• Jill92

Hej gruppen! Man blir ju lite nojig såhär i ruvartider..;)

Vad har ni fått för råd/hur tänker ni kring sex efter ET eller FET? På svenska klinikers hemsidoe står olika, vissa att man ska vänta två veckor pga infektionsrisk. Min klinik sa ok två dagar efter ET. På utlänska sidor skriver de dock attdwt är viktigt med ?pelvic rest? alltså också orgasm, för att inte äventyra inplantationen. Man blir ju osäker haha? Kan man lita på att svenska kliniker verkligen har bäst koll... kram på er!

• Frida123123
    Edaa83 skrev 2021-11-10 18:36:38 följande:

Hej, hoppar in här då vi är inne på våren 2a IVF behandling. Jag är 38år och maken är 42år. De har inte hittat orsaken till varför vi inte kan få barn.

Började med sprutor i slutet oktober. Hade ÄP i måndags och idag var det återinföring...

Denna omgång höjde man dosen på sprutorna vilket märks på mitt humör och alla svängningar... helt galet denna gång.

I måndags plockade de i alla fall 8 ägg. Idag var 4st befruktade varav ett färskt embryo sattes in. De andra tre ska få fortsätta växa några dagar för att se om de går att frysa in.

Så nu är det bara att vänta...

Välkommen till tråden! Kul med ruvning! Hoppas det går bra. Hur gick det för dig första gången?
  • Edaa83
    Frida123123 skrev 2021-11-10 21:33:02 följande:

Välkommen till tråden! Kul med ruvning! Hoppas det går bra. Hur gick det för dig första gången?

Tack, känns skönt att ha fler personer att bolla med som gör samma resa...

Första omgången kunde de plocka 9 st. ET efter 5 dagar har jag för mig. Och vid det tillfället fanns bara 3 embryon kvar. Men efter ET så gav de sista 2 upp. Ingenting hamnade i frysen och ingenting tog sig i magen tyvärr... Det är 2 år sedan vi gjorde första omgången.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-11-10 09:47:22 följande:

ja jag kan tänka mig det! själv skulle jag behöva ett helt skåp för alla vitaminer, sprutor, progesteron etc som samlas här hemma! ett med inbyggd kyl ;)

nej det gör nog ingen större skillnad så länge man tar medicinen,

jag har nog lite svårt att tänka på plan B och C just nu, då plan A kräver så otroligt mkt pusslande för tillfället!  det beror ju på också om vi mot alla odds skulle få något till frysen etc, då skulle man kanske börja hoppas igen på att det KAN gå även en nästa gång med egna ägg. men blir det dålig befruktning nu (om jag ens kommer igång!!) så får vi nog kika lite närmare på äggdonation, men där är det så otroligt många frågetecken också känner jag, ska man ha en öppen donator, hur öppna ska vi själva vara med allt etc. (det gör det hela lite svårare då vi inte vart öppna med någon ännu om IVF). men men, jag har fortfarande tilltro till mina egna ägg som sagt så får se då. jag tog upp den här Olga-kliniken med mannen, och han såg livrädd ut att behöva åka till Ryssland haha, så det kan krävas en den kampanjande från min sida i så fall!

Ja de Olga har jag faktiskt varit i kontakt med känns seriösa men dyra. Hittat 2 gynekologer också som har patienter som går där så inga problem längre på den fronten heller. Jag Hoppas givetvis på denna jag skall sätta in nu imorgon eftm. Men skiter det sig blir det nog dit det bär hän..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021