• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jill92
    Frida123123 skrev 2021-11-08 19:37:29 följande:

Grattis! Du måste ha fått riktigt bra resultat. Såg att du fick 13 ägg. hur många blev befruktade? Om du fått en blastocyst insatt idag så är det riktigt lovande. Blastocyster är ju starka rackare ha ha.

Ja det verkade ju så...9 befruktade av 13. Men igår på återföringen fick vi ju veta att bara ett(!) var av tillräckligt bra kvalite för att sättas in. De var tveksamma till om nån av de andra skulle kunna frysas, får veta på brev i veckan. Känns så snopet! :(Men ja tack så himla mycket för pepp, vi får hoppas att den jag har inatt nu är stark..<3
  • Mina pojkar 2
    Fogeln skrev 2021-11-09 07:21:57 följande:

Hej på er!

Tjuvtestade imorse på rd6 och fick ett svagt men ändå tydligt positivt på cb early. Håller så väldigt mycket tummarna för att lillfrysisen nu vill stanna kvar <3

Åh så underbart <3 stort grattis!! På vilken dag satte dom in på dig? Dag 2,3 el 5 :)
  • Fogeln
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-09 18:07:27 följande:

Åh så underbart <3 stort grattis!! På vilken dag satte dom in på dig? Dag 2,3 el 5 :)

Åh ja det känns verkligen overkligt och väldigt lovande. Kommer bli mycket testandet nu för att se att den håller sig kvar!

Vi satte in en 6 dagars. Vår sista frysis.
  • Fogeln
    Inalina skrev 2021-11-09 08:19:15 följande:

åh så härligt!!! =) grattis till plus!!! klart den är här för att stanna, håller alla tummar!!!

Jag hoppas verkligen den håller sig kvar. Blir väldigt mycket tester nu ett tag för att se att den stannar kvar tror jag.

Förra återföringen fick vi svaga plus som försvann efter ett par dagar. De är dock redan starkare den här månaden så jag hoppas verkligen det är här för att stanna.

Hoppas du får din blödning snart så du får komma igång! Den här processen är tillräckligt full med väntan ändå utan att saker drar ut på tiden.
  • Mina pojkar 2
    Fogeln skrev 2021-11-09 18:23:27 följande:

Åh ja det känns verkligen overkligt och väldigt lovande. Kommer bli mycket testandet nu för att se att den håller sig kvar!

Vi satte in en 6 dagars. Vår sista frysis.

Så himla roligt! Känner glädje och lycka med dig! Hoppas att allt ska gå bra med lilla frysis <3 Okey, i Umeå där jag går sa läkaren att dom inte sätter in något efter dag 5, undra varför klinikerna har olika. Tänker att en 5 el 6 dagars borde vara starka små rackare =)
  • Fogeln
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-09 18:41:10 följande:

Så himla roligt! Känner glädje och lycka med dig! Hoppas att allt ska gå bra med lilla frysis <3 Okey, i Umeå där jag går sa läkaren att dom inte sätter in något efter dag 5, undra varför klinikerna har olika. Tänker att en 5 el 6 dagars borde vara starka små rackare =)

Det här är från akademiska och jag har för mig att de sa att de fryser på dag 6 om de ser bra ut på dag 5 men inte kommit riktigt så långt som de velat. Så de räknade det som starkt och bra men lite långsamt och då kanske lite lägre chans. Håller med dig om att de borde vara starka små rackare!
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-11-09 08:24:44 följande:

Ja det är jobbigt, hade ett bra samtal med min man igår också där vi funderar på olika alternativ framåt om detta inte skulle funka nu. båda känner ju att vi gärna vill ha ett barn till, men vill inte tappa bort det fina liv man har på vägen dit heller. Skönt man har en vettig person att prata med det om här hemma också (förutom er fina tjejer i tråden). stort lycka till på torsdag!! 

Hej tackar, ja jag är försiktigt positiv. Har fått köpa en liten dosett till och med för att hålla koll på alla med. Idag kom jag på mrg med först 14, men hoppas det inte har allt för stor betydelse då det förhoppningsvis främst mängden man vill åt. Har en mrg dos, och en på kvällen. Däremellan har jag 3st lutinus att trycka upp. Ja jeeseus blir en del att tänka på. Min kalender består av påminnelser och larm..Vad har ni funderat på som plan B, C?
  • Dibella
    Steeph skrev 2021-11-09 15:58:00 följande:
    Åh då avvaktar jag någon mer dag innan jag ringer in. Tack!

Ja, men jag var ändå inställd på det. Det känns okej.

Vi har 5 i frysen så vi behöver inte starta igång med stimulering eller något äggplock nu det är jag väldigt tacksam för!
    Vad skönt, aldrig kul med ett minus. Men upplevde själv att slaget i magen blev lite svagare när jag visste att det fanns till frysen och man slapp hela stimuleringen om igen. Håller vi tummarna för omgång två istället! Så FET kanske nu eller nästa cykel kanske? {#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-11-09 13:51:40 följande:

Det hade ju kanske varit något att kunna skjuta upp och kanske göra något roligt i januari istället! Plus något att se fram emot! Hoppas du får något vettigt svar av kliniken, man kan inte köra alls utan blödning? Man kanske inte anses som nedreglerad då ioförsig...

Jag har ingen aning om vad som hände med ÄL denna månaden, misstänker att jag inte riktigt fick utslag på stickorna pga hormonstörningar efter IVFen, men så antingen fick jag ÄL innan utslag på stickorna då jag hade ÄL-smärtor och "symtom" dagen innan glad smiley.

Eller så kom ÄL efter utslag på stickorna "som det sig bör", men där alla ÄL symtom redan hade gått över, eller så fick jag inte ÄL alls denna månaden.

Troligtvis så lär mens komma till helgen dock om jag tror på att ÄL smärtan är mest troliga dagen för att ÄL egentligen skedde trots att kroppen var lite knas. Litar nog mer på det än på ÄL testerna denna månaden faktiskt. Sen vid CD 9-10 börjar jakten på ett lite mer spännande ÄL Solig

jo jag fick svar av kliniken att vi helt enkelt får avvakta och boka in ett VUL i helgen istället, de sa att det inte är helt ovanligt att blödningen kommer fram till dag 15. (det skulle vara på lördag).och då spricker ju vår plan med att svärmor kan komma på söndagen för så svårstimulerad som jag varit borde det inte bli ÄP förrän lördagen eller måndagen efter om jag börjar med sprutor denna lördagen.

Njae jag tror inte man anses som nedreglerad utan blödning, men jag fick inget klart svar på detObestämd det brukar liksom vara då som endometriumet blir som tunnast - vid mens.  men nånsting händer ju i kroppen - jag som alltid är väldigt frusen av mig har rätt mkt  svettningar både dag och nattetid just nu Förvånad

det är ju lite 'skönt' då att det inte var denna månaden du skulle göra återföringen misstänker jag! så hinner din cykel bli normal nu tills det är dags får vi hoppas! jag trodde faktiskt att ÄL-symptomen ofta kom INNAN själva ÄL, men det kanske inte alls stämmer.
    hoppas vi båda kan få ruva i blrjan av december dåGlad
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-11-09 21:07:31 följande:
    Hej tackar, ja jag är försiktigt positiv. Har fått köpa en liten dosett till och med för att hålla koll på alla med. Idag kom jag på mrg med först 14, men hoppas det inte har allt för stor betydelse då det förhoppningsvis främst mängden man vill åt. Har en mrg dos, och en på kvällen. Däremellan har jag 3st lutinus att trycka upp. Ja jeeseus blir en del att tänka på. Min kalender består av påminnelser och larm..Vad har ni funderat på som plan B, C?
    ja jag kan tänka mig det! själv skulle jag behöva ett helt skåp för alla vitaminer, sprutor, progesteron etc som samlas här hemma! ett med inbyggd kyl ;)
    nej det gör nog ingen större skillnad så länge man tar medicinen,

jag har nog lite svårt att tänka på plan B och C just nu, då plan A kräver så otroligt mkt pusslande för tillfället! Rynkar på näsan det beror ju på också om vi mot alla odds skulle få något till frysen etc, då skulle man kanske börja hoppas igen på att det KAN gå även en nästa gång med egna ägg. men blir det dålig befruktning nu (om jag ens kommer igång!!) så får vi nog kika lite närmare på äggdonation, men där är det så otroligt många frågetecken också känner jag, ska man ha en öppen donator, hur öppna ska vi själva vara med allt etc. (det gör det hela lite svårare då vi inte vart öppna med någon ännu om IVF). men men, jag har fortfarande tilltro till mina egna ägg som sagt så får se då. jag tog upp den här Olga-kliniken med mannen, och han såg livrädd ut att behöva åka till Ryssland haha, så det kan krävas en den kampanjande från min sida i så fall!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021