• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-11-13 23:35:17 följande:

Glömde också ta d vitamin med.

Hur går det för dig? När är bf och hur mår du?
  • Inalina
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:45:40 följande:

Fina nyheter! I lördags på RD9 plussade jag med min 3dagars <3

Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3

men vilket fint plus!!! =) Stort grattis! det låter som att du fick helt rätt ägg tillbaka då, det är ju en bonus att få till frysen men tyvärr inget man kan räkna med.. Kram!!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-11-15 08:13:10 följande:
    Nej vad tråkigt att läsa detta! :( Så trist när kroppen jobbar mot en och inte med den. Får du något som kan sätta igång blödningen så att den förhoppningsvis försvinner? Jag har också läst om att de kan punkteras men det är nog kanske inte deras första val. Finns det någon chans att göra behandlingen lite senare istället? Håller tummarna! Kram
    tack fina duHjärta nja alltså jag fick bara rådet att ta en ovitrellespruta i fredags, så det gjorde jag och hade världens ÄL smärta igår morse så något hände ju. men ingen blödning ännu så tja jag gör som vanligt, väntar o väntar... nja punktera låter ju inte helt mysigt, vet inte riktigt hur min gynekolog här skulle ställa sig till det - för du menar att man gör det innan man kör igång med stimulering i så fall? jo jag fick skjuta på behandlingen och nytt VUL en vecka - så ska dit på fredag igen, men allt förutsätter ju att jag får en blödning!!!
    Hur går det för dig? får ni ihop allt nu innan jul?{#emotions_dlg.flower}
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-11-15 08:50:59 följande:

tack fina du nja alltså jag fick bara rådet att ta en ovitrellespruta i fredags, så det gjorde jag och hade världens ÄL smärta igår morse så något hände ju. men ingen blödning ännu så tja jag gör som vanligt, väntar o väntar... nja punktera låter ju inte helt mysigt, vet inte riktigt hur min gynekolog här skulle ställa sig till det - för du menar att man gör det innan man kör igång med stimulering i så fall? jo jag fick skjuta på behandlingen och nytt VUL en vecka - så ska dit på fredag igen, men allt förutsätter ju att jag får en blödning!!!

Hur går det för dig? får ni ihop allt nu innan jul?

Fy sjutton alltså! Hoppas Ovitrellen får igång blödningen. Mycket märkligt som kan hända en på vägen. Vet inte riktigt hur det går till med punktering men minns att jag läst det någon gång. Allt börjar så smått falla på plats för oss nu. Kommer börja med Fyremadel (tror det fungerar ungefär som en nässpray) först i en vecka. Sprutstart blir runt 1 december.
  • Always choklad
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:45:40 följande:

Fina nyheter! I lördags på RD9 plussade jag med min 3dagars <3

Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3

Grattis! Håller tummarna
  • Inalina
    Izza8511 skrev 2021-11-15 10:09:30 följande:

Tog ett nytt test idag.

Den är helt blank.

Tappat hoppet helt nu

usch så tråkigt, man har ju haft sin beskärda del av negativa tester Gråter var detta er första IVF? och har ni nåt i frysen? styrkekram!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-11-15 10:47:53 följande:
    Fy sjutton alltså! Hoppas Ovitrellen får igång blödningen. Mycket märkligt som kan hända en på vägen. Vet inte riktigt hur det går till med punktering men minns att jag läst det någon gång. Allt börjar så smått falla på plats för oss nu. Kommer börja med Fyremadel (tror det fungerar ungefär som en nässpray) först i en vecka. Sprutstart blir runt 1 december.
    ja låter ju inte alltid helt logiskt vad man ska göra/börja med när man får råd från kliniker utomlands. jag tänker liksom att ovitrelle skulle ju kunna lura kroppen att den är gravid då den innehåller HCG?? och att det ska få igång en blödning då? men men än har man ju inte doktorerat i ämnet själv ;) intressant med Fyremadel också, men där finns det väl någon logik kanske då den håller tillbaka mognad av ägg. När du tagit dem i en vecka, ska du då på VUL eller vad är nästa steg? visst har du inte gjort långa protokollet innan? 
  • Izza8511
    Inalina skrev 2021-11-15 13:11:12 följande:

usch så tråkigt, man har ju haft sin beskärda del av negativa tester  var detta er första IVF? och har ni nåt i frysen? styrkekram!

Detta var 4.e ivfen.

Har 4 kvar i frysen så jag får väl va tacksam för det.

Smällen blir dock hårdare för varje gång det inte går bara, men men.
  • Mina pojkar 2

Hur många ägg fick ni ut på äggplock? Ska på mitt första på onsdag. Vad brukar vara ?normalt??

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021