• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Izza8511
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-15 16:56:14 följande:

Hur många ägg fick ni ut på äggplock? Ska på mitt första på onsdag. Vad brukar vara ?normalt??

Första gången fick jag ut 3

Andra gången 11
  • Mina pojkar 2
    Izza8511 skrev 2021-11-15 17:18:45 följande:

Första gången fick jag ut 3

Andra gången 11

Okey, det kan skilja så pass mycket per gång.. fick du högre dos på första?
  • Always choklad

Hur många ägg fick ni ut på äggplock? Ska på mitt första på onsdag. Vad brukar vara ?normalt??

Hej gjort 3, uttag 8 på alla gånger. Sen har det varierat på hur många som gått vidare.
  • Always choklad

@Inalina

Vet du nått om cystan? Vet man om den kommer växa eller spricka?

Sök på gyn i norr, har bra info om cystor. Finns olika typer jag har haft de som sprukit gör förbenat ont innan hade jag som gravsymptom.. Och sen har jag en tvillingcysta som jag håller koll på varken växer påverkar eller så. Den kan innehålla typ hud, hår, tänder. Som en liten alien. Den måste jag operera bort om den börjar bråka..sitter på ena äggstocken.

Kanske kolla på hysteroskopi? Jag tog bort en liten polyp. Trevligare än äggplock då jag var nedsövd.

• Frida123123

På mitt första ivf försök fick jag 3 ägg, andra ivf 9 ägg och tredje ivf 9 ägg. Jag tror man försöker sikta mot 5-10 ägg för att äggen även ska hålla en bra kvalité. Tex senaste gången hade jag upp mot 16 stora äggblåsor och flera små och blev överstimulerad, fick göra en sk coasting vilket innebar att jag förlorade vissa äggblåsor men de bästa blev kvar. Den gången fick jag två till frysen. Allt kan verkligen hända. Som du säkert läst så innebär inte alltid att många ägg är lika med större chans till barn. Hur många äggblåsor hade du på senaste vul som var i tillräckligt bra storlek.
  • Frida123123
    Izza8511 skrev 2021-11-15 10:09:30 följande:

Tog ett nytt test idag.

Den är helt blank.

Tappat hoppet helt nu

Neeej, vad tråkigt att höra. Trösten är ju som du skriver att ni har 4 blastocyster till. Vissa får aldrig någon blastocyst. Verkligen fantastiskt resultat att få 6 blastocyster av 11 ägg på en ivf omgång. Av dessa 6 ligger nog guldägget någonstans. Nu gäller det bara att hitta det :).
  • smulis85

Hej!

Mitt cb test var antingen fel på eller så har jag fått en kemisk graviditet för igår kväll fick jag ett knappt synbart plus inom tiden men vart tydligt efter en halvtimme. men i morse var de helt blankt och nu kom mensen. :( Så imorgon ska jag ringa kliniken för att se om jag får starta nästa ivf

• smulis85
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:45:40 följande:

Fina nyheter! I lördags på RD9 plussade jag med min 3dagars <3

Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3

Grattis!! Så fint plus :)
  • Lewaize
    Inalina skrev 2021-11-15 08:48:16 följande:

men vilket fint plus!!! =) Stort grattis! det låter som att du fick helt rätt ägg tillbaka då, det är ju en bonus att få till frysen men tyvärr inget man kan räkna med.. Kram!!

Tack <3 ja de gjorde nog en jävligt bra bedömning :D hoppas det är lika fit pluss på onsdag och 9 månader framåt!
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Mina pojkar 2
    Frida123123 skrev 2021-11-15 19:19:26 följande:

På mitt första ivf försök fick jag 3 ägg, andra ivf 9 ägg och tredje ivf 9 ägg. Jag tror man försöker sikta mot 5-10 ägg för att äggen även ska hålla en bra kvalité. Tex senaste gången hade jag upp mot 16 stora äggblåsor och flera små och blev överstimulerad, fick göra en sk coasting vilket innebar att jag förlorade vissa äggblåsor men de bästa blev kvar. Den gången fick jag två till frysen. Allt kan verkligen hända. Som du säkert läst så innebär inte alltid att många ägg är lika med större chans till barn. Hur många äggblåsor hade du på senaste vul som var i tillräckligt bra storlek.

Hej! läkaren sa att målet är 10 ägg. Var där i dag och jag hade 17 äggblåsor ganska jämn storlek på de flesta, allt mellan 10 till 21 mm läkaren trodde att de mindre också skulle ha chans att växa tills sig till på onsdag. Tog ovitrelle sprutan ikväll. Läste också det, att bara för de finns många äggblåsor behöver det inte betyda el garantera graviditet. Är 39år blir 40 i feb, är orolig över kvaliteten över äggen, har haft 3 missfall under året på vanligt försök till graviditet. Kan beror på åldern, har även problem med sköldkörteln och äter medicin för det nu. Är nervös inför onsdagen och de kommande dagarna efteråt. Det som känns väldigt positivt med ivf är att embrylogerna kan hjälpa till och se defekter och livsdugliga ägg och embryon från start sen ska det bara fortsätta att utvecklas och stanna kvar.. oj vilka jobbiga dagar det kommer bli! Hur går det för dig med allt?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021