Always choklad skrev 2021-11-15 18:15:24 följande:
@Inalina
Vet du nått om cystan? Vet man om den kommer växa eller spricka?
Sök på gyn i norr, har bra info om cystor. Finns olika typer jag har haft de som sprukit gör förbenat ont innan hade jag som gravsymptom.. Och sen har jag en tvillingcysta som jag håller koll på varken växer påverkar eller så. Den kan innehålla typ hud, hår, tänder. Som en liten alien. Den måste jag operera bort om den börjar bråka..sitter på ena äggstocken.
Kanske kolla på hysteroskopi? Jag tog bort en liten polyp. Trevligare än äggplock då jag var nedsövd.
nej vet ingenting mer än att det är en äggblåsa som inte ägglossat som den ska och därför vuxit till sig och blivit kvar- den har inte funnits där innan. jag fick ta ovitrelle i fredags för att försöka få bort cystan men det vet jag inte ännu om jag har fått, hade ordentligt ont i magen i söndags i alla fall så jag hoppas den lossade eller nåt då.
jag har opererat bort en cysta 2017 som satt på ena äggstocken, som verkar blivit kvar efter någon äl då.
väntar fortfarande på blödning här (story of my life..) och ska på VUL på fredag igen OM blödningen har kommit, men har den inte det vet jag inte vad planen är, vänta ÄNNU längre?? tänkte skriva till min klinik i morgon om inget har hänt tills dess så jag har möjlighet att boka av mitt VUL på fre.
Hur känns det med ruvningen?? är du på RD 5 nu??