• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Tokan123
    ChrisSarla skrev 2021-02-01 22:51:19 följande:

?????????????? BF 8/9 skulle vi gissa på. Har KUB om 1 månad och hade VUL i torsdags där vi såg en liten plutt vibrera för glatta livet. Går snart in i v.10 men har kommit undan lindrigt enligt min åsikt, min första grav med dottern var en mardröm med kräk o illamående som höll i sig hela vägen till förlossning.

Innan det hade vi ca 6 MF bakom oss utöver det så dottern var ett mirakel. Nu är det en ny partner o första försöket så vi håller alla tummar allt ska gå vägen helt enkelt ????

Med dottern var jag också medlem här så det ska bli kul att följa igen! Är där fler som har svårt att sova och redan en jävla nästäppa? Mardröm!!! Kan inte andas och jag jobbar tidigt så jag måste få min sömn, min chef vet om det tack o lov så jag har fått jobba hemifrån en hel del dessa veckor det varit lite tuffare. Utöver det åkte jag på en jävla förkylning så är hemma i karantän o testa mig för covoid idag..

Jag är också trött och sover dåligt, dock inte täppt i näsan än. Jag är dock hemma nu i början på denna vecka för jag bara mår illa, kräks och får inte i mig mat så är helt slut och skakis.
  • Tokan123
    idissgirl skrev 2021-02-02 12:49:21 följande:

Hej, ny här i tråden :) plussade dagen innan julafton, bästa julklappen någonsin då jag velat ha barn i över 4 års tid, varit utan p-piller i nästan 3 år och trott att jag inte kunde få barn.. Känns overkligt och vill bara ha ett ultraljud så jag får se att det faktiskt är ett litet liv där inne <3 

Mina symptom; 

Illamående dagligen (spyr inte) 

Tuttarna känns som de är gjorda av taggtråd 

Ttrött är bara förnamnet 

Sug efter röda äpplen 

Måste gå upp å kissa på nätterna 

Blött näsblod 2ggr 

Ska på inskrivning om 2,5 vecka och dessutom göra cellprov då, då jag hade cellförändringar för 1 år sedan. Så de känns både bra å skrämmade.. 

Välkommen och grattis!
  • BettySpaghetti
    Rafagåva skrev 2021-01-31 11:04:23 följande:
    Stort Grattis för plusset :).

Får man fråga vad du hade för symptom innan kub under din förra graviditet? Kände du på dig att ngt inte stämde? När hade lillens hjärta slutat slå?

Förstår om du inte vill svara. Nu när man är gravid har man många tankar och känslor.
    Tack :)

Har funderat mycket på det i efterhand, om jag liksom anade, men nej, hade symtom som stämde med alla appar ända fram till kub. Och inga typ blödningar eller så som skulle ha kunnat tyda på att något var fel. Men det hade stannat av redan i v.7 bara att kroppen inte hade fattat :( Så denna gång hoppas jag så himla mycket att det går bättre. 

Är det första barnet för dig med? Kommer säkert gå toppen med allt!
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-02 12:56:19 följande:
    Jag är också trött och sover dåligt, dock inte täppt i näsan än. Jag är dock hemma nu i början på denna vecka för jag bara mår illa, kräks och får inte i mig mat så är helt slut och skakis.
    Har du fått utskrivet lergigan comp? Jag fick det i veckan så äntligen är det under kontroll, saken är dock att emellanåt kommer illamåendet mitt i natten, jag vaknar alltså av det och inatt höll det i sig mellan 01-03, det var fruktansvärt och vakna för jobba så tidigt som 07 sen..
    Men jag tar lergigan comp för dom innehåller koffein med så man inte somnar ännu mer, dock kan jag inte ta dom nattid så det blir en mardröm när det dyker upp som inatt. Kommer köpa stödstrumpor så fort jag kan ta mig ut, det hjälper också mot spring och utmattade ben, kramp i tår och liknande så kanske det kan hjälpa en och sova bättre.
  • Tokan123
    ChrisSarla skrev 2021-02-02 14:19:28 följande:

Har du fått utskrivet lergigan comp? Jag fick det i veckan så äntligen är det under kontroll, saken är dock att emellanåt kommer illamåendet mitt i natten, jag vaknar alltså av det och inatt höll det i sig mellan 01-03, det var fruktansvärt och vakna för jobba så tidigt som 07 sen..

Men jag tar lergigan comp för dom innehåller koffein med så man inte somnar ännu mer, dock kan jag inte ta dom nattid så det blir en mardröm när det dyker upp som inatt. Kommer köpa stödstrumpor så fort jag kan ta mig ut, det hjälper också mot spring och utmattade ben, kramp i tår och liknande så kanske det kan hjälpa en och sova bättre.

Jag ska till bm på ett första besök imorgon så jag hoppas få hjälp där mot både illamåendet och förstoppning. Tack för tips!
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-02 14:45:30 följande:

Jag ska till bm på ett första besök imorgon så jag hoppas få hjälp där mot både illamåendet och förstoppning. Tack för tips!

Så bra, då ska du absolut be om Lergigan comp. Jag fick pulver mot förstoppning, hade ju grova problem i början med det. Äter dem varannan vecka och torkade fikon och dadlar, det har hjälpt en hel del så hoppas du får all den hjälp i morgon också.
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-01 20:49:47 följande:

Jah har skickat ett pm, citerar så att fler ser att det finns en grupp som kommit in senare i tråden..

Skrivit PM för gruppen:)
  • Juney
    mittuppeilivet skrev 2021-02-01 21:24:17 följande:

Åh hoppas det släpper snart. Jag är också i v9-10 och känner att mitt illamående peakar. Jag har läst nånstans att hormonnivåerna peakar runt v9-10. Och förhoppningsvis går det över när moderkakan tar över. Jag längtar så tills man känner sig levande igen och mat slutar smaka så konstigt :/

Hoppas det stämmer :P Håller helt med dig, längtar verkligen efter lite normal tillvaro och att faktiskt få chansen att njuta av sin graviditet :P
  • Kvinna1989

Idag är jag i vecka 7+6, tiden går såå såå sakta. Har BF 15 september, det är ju en evighet tills det! :O

Och första ultraljudet, åå längtar, men är ju evighet tills de också.. haha :)

Är jag ensam om att känna att tiden går sakta?

Kommer de gå fortare senare?

• Tokan123
    Kvinna1989 skrev 2021-02-02 20:21:28 följande:

Idag är jag i vecka 7+6, tiden går såå såå sakta. Har BF 15 september, det är ju en evighet tills det! :O

Och första ultraljudet, åå längtar, men är ju evighet tills de också.. haha :)

Är jag ensam om att känna att tiden går sakta?

Kommer de gå fortare senare?

Jag är I vecka 6+4. Det känns som det var en evighet sedan jag plussade och jag har nog snart checkat av alla symptom och obekvämligheter man kan ha, och så ska det minst pågå typ 5 v till om jag har tur? Vill inte klaga då graviditeten är efterlängtad men va fan har jag gett mig in på känner jag just nu?! Klarar inte av att jobba.
Svar på tråden BF September 2021