• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • ChrisSarla
    Kvinna1989 skrev 2021-02-02 20:21:28 följande:

Idag är jag i vecka 7+6, tiden går såå såå sakta. Har BF 15 september, det är ju en evighet tills det! :O

Och första ultraljudet, åå längtar, men är ju evighet tills de också.. haha :)

Är jag ensam om att känna att tiden går sakta?

Kommer de gå fortare senare?

Inte alls ensam! Här är en till som känner likadant, snart v.10

Men man ska försöka njuta kan jag ändå försöka tänka efteråt trots alla krämpor för med dottern glömde jag det o vips var det v.39!

Jag minns efter v.16-18 något så går det relativt snabbt för då hamnar man i ett läge med att allt är bra, mysigt o man mår bra. Då snurrar det för snabbt! Så häng kvar ????
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-02 21:57:08 följande:

Jag är I vecka 6+4. Det känns som det var en evighet sedan jag plussade och jag har nog snart checkat av alla symptom och obekvämligheter man kan ha, och så ska det minst pågå typ 5 v till om jag har tur? Vill inte klaga då graviditeten är efterlängtad men va fan har jag gett mig in på känner jag just nu?! Klarar inte av att jobba.

Hoppas du får dina Lergigan idag, du kommer förhoppningsvis kunna leva lite mer normalt då! Du hade BM idag om jag minns rätt.
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-02 21:57:08 följande:

Jag är I vecka 6+4. Det känns som det var en evighet sedan jag plussade och jag har nog snart checkat av alla symptom och obekvämligheter man kan ha, och så ska det minst pågå typ 5 v till om jag har tur? Vill inte klaga då graviditeten är efterlängtad men va fan har jag gett mig in på känner jag just nu?! Klarar inte av att jobba.

Hoppas du får dina Lergigan idag, du kommer förhoppningsvis kunna leva lite mer normalt då! Du hade BM idag om jag minns rätt.
  • mittuppeilivet
    ChrisSarla skrev 2021-02-03 07:12:30 följande:

Inte alls ensam! Här är en till som känner likadant, snart v.10

Men man ska försöka njuta kan jag ändå försöka tänka efteråt trots alla krämpor för med dottern glömde jag det o vips var det v.39!

Jag minns efter v.16-18 något så går det relativt snabbt för då hamnar man i ett läge med att allt är bra, mysigt o man mår bra. Då snurrar det för snabbt! Så häng kvar ????

Jag känner också likadant, men tycker nu när man nått v10 att det inte känns lika långt bort tills första trimestern är över. Sen jag fick legrigan och jag mår mer hanterbart så går tiden fortare också tycker jag. Ska på tidigt ultraljud på fredag så hoppas så att allt ser bra ut.
  • Tokan123

Jag var på ett första samtal hos bm idag. Ska prova postafen innan de skriver ut legrigan. De tyckte också jag ska fortsätta va sjukskriven så länge jag mår såhär dåligt och inte kan äta .

• Juney
    Tokan123 skrev 2021-02-03 21:08:50 följande:

Jag var på ett första samtal hos bm idag. Ska prova postafen innan de skriver ut legrigan. De tyckte också jag ska fortsätta va sjukskriven så länge jag mår såhär dåligt och inte kan äta .

Postafen funkade för mig, mådde fortfarande illa men kräktes i stort sett aldrig när jag tagit dem! Håller tummarna att de iaf hjälper dig något!
  • ChrisSarla
    Tokan123 skrev 2021-02-03 21:08:50 följande:

Men dom kan också funka, jag hade svåra kräkningar och illamående med dottern som tyvärr höll i sig hela vägen men jag bytte mot Lergigan Comp för kunna hålla mig vaken på jobbet. Nu har det inte alls varit i samma utsträckning med illamående med denna grav. Hoppas dessa hjälper dig nu!
  • ChrisSarla
    mittuppeilivet skrev 2021-02-03 17:36:10 följande:
    Jag känner också likadant, men tycker nu när man nått v10 att det inte känns lika långt bort tills första trimestern är över. Sen jag fick legrigan och jag mår mer hanterbart så går tiden fortare också tycker jag. Ska på tidigt ultraljud på fredag så hoppas så att allt ser bra ut.
    Måste erkänna jag kände det var lite mysigt och tryggt att läsa appen i morse när man når ny vecka med "nu har hen passerat en av dom mest känsliga och kritiska utvecklingsperioder och fokus framöver ligger på tillväxt och mognad"
    Kändes lite mer som "nu börjar det på riktigt" nästan, trots man haft krämpor sen plusset, haha.

Jag tror för att jag jobbar också som jag gör så har veckorna trots allt gått snabbare än jag vill komma ihåg. Jag önskar dock min sömn kunde bli bättre för den är fruktansvärd just nu, otroligt påfrestande när jag börjar jobbet 06.30-07..
    Ringde min BM precis för att se om jag kunde få utskrivet vanliga Lergigan och ta kvällarna så jag kan bli sömning, dom har den effekten och kanske det hjälper sömnen, har trots allt en hel del månader kvar att jobba.
  • mittuppeilivet
    ChrisSarla skrev 2021-02-04 09:05:47 följande:

Måste erkänna jag kände det var lite mysigt och tryggt att läsa appen i morse när man når ny vecka med "nu har hen passerat en av dom mest känsliga och kritiska utvecklingsperioder och fokus framöver ligger på tillväxt och mognad"

Kändes lite mer som "nu börjar det på riktigt" nästan, trots man haft krämpor sen plusset, haha.

Jag tror för att jag jobbar också som jag gör så har veckorna trots allt gått snabbare än jag vill komma ihåg. Jag önskar dock min sömn kunde bli bättre för den är fruktansvärd just nu, otroligt påfrestande när jag börjar jobbet 06.30-07..

Ringde min BM precis för att se om jag kunde få utskrivet vanliga Lergigan och ta kvällarna så jag kan bli sömning, dom har den effekten och kanske det hjälper sömnen, har trots allt en hel del månader kvar att jobba.

Härligt! Vilken vecka gick du in i idag? :)
  • Maddis94444

Hej! Vet någon är om det finns en facebookgrupp för oss som väntar barn i september? ????

Svar på tråden BF September 2021