mittuppeilivet skrev 2021-02-03 17:36:10 följande:
Jag känner också likadant, men tycker nu när man nått v10 att det inte känns lika långt bort tills första trimestern är över. Sen jag fick legrigan och jag mår mer hanterbart så går tiden fortare också tycker jag. Ska på tidigt ultraljud på fredag så hoppas så att allt ser bra ut.
Måste erkänna jag kände det var lite mysigt och tryggt att läsa appen i morse när man når ny vecka med "nu har hen passerat en av dom mest känsliga och kritiska utvecklingsperioder och fokus framöver ligger på tillväxt och mognad"
Kändes lite mer som "nu börjar det på riktigt" nästan, trots man haft krämpor sen plusset, haha.
Jag tror för att jag jobbar också som jag gör så har veckorna trots allt gått snabbare än jag vill komma ihåg. Jag önskar dock min sömn kunde bli bättre för den är fruktansvärd just nu, otroligt påfrestande när jag börjar jobbet 06.30-07..
Ringde min BM precis för att se om jag kunde få utskrivet vanliga Lergigan och ta kvällarna så jag kan bli sömning, dom har den effekten och kanske det hjälper sömnen, har trots allt en hel del månader kvar att jobba.