• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Diosali
    Kvinna1989 skrev 2021-02-07 21:29:20 följande:

I vilken vecka tror du att du är? Kolla dom dit hcg värde?

Håller tummarna för dig!!

Trodde jag var i vecka 8+0, men hann aldrig få mensen från mitt förra missfall så det kan såklart diffa... Plussade 8/1! Nej de tog inget hcg :/ tack <3
  • Kvinna1989
    Diosali skrev 2021-02-07 21:34:32 följande:

Trodde jag var i vecka 8+0, men hann aldrig få mensen från mitt förra missfall så det kan såklart diffa... Plussade 8/1! Nej de tog inget hcg :/ tack <3

Du kanske är i tidigare vecka då, ge inte upp än! :)

Jag va på akuten igår på VUL , om man räknar från mensen så va jag i vecka 8+3 igår, men enligt dom va jag i 7+6, skiljer ju inte sig så mkt men ändå. Som tur va allt bra, även om jag va säker på tvärt om, så håll hoppet! <3
  • SVinter

Hej på er! Är gravid i vecka 7 och har bf 30 september. Har skickat pm om att få bli inbjuden till Facebookgruppen så ser fram emot det! Har mått riktigt illa konstant nu i två veckors tid, men är glad att jag slipper kräkningar. Vi har en förväntansfull blivande storasyster här hemma som fyller fyra i oktober. Hoppas att ni alla mår bra!

• Barnsligamor

Hej ! Ny i tråden är 24 med två barn 8 och 2 år :) Har bf 22sep med mitt tredje barn.

Symptom just nu är

Ständigt kissnödig

Vaknar av allt

Trött hela tiden

Illamående konstant

Hungrig konstant

Lite molvärk till och från

Extrem huvudvärk till och från.

Denna graviditet är något helt annat än mina två innan :/ Hoppas det blir bättre.

Har två missfall bakom mig och två fina barn :) ska på tidigt vul den 15/2 för att se att allt ser bra ut :)

Vill gärna vara med i fb gruppen som ni skapat för denna tråd.

• Anonym3323
    mittuppeilivet skrev 2021-02-05 17:27:00 följande:

Härligt! Kul med UL nästa vecka :) jag har också bara berättat för två nära vänner. Hade missfall i oktober så behövde att nån skulle veta om samma sak hände denna gång. Men i helgen ska vi berätta för mina föräldrar och syskon! Är så nervös och pirrig inför det. Jag vill inte vänta till v12 eller senare att berätta föe mina närmsta för jag behöver att dom vet och kan få deras stöd ifall det blir missfall igen.

Jag förstår.. Hur gick det? :D vi ska berätta denna vecka. Var ju på UL igår och det var lite oklart hur långt gången jag är då det var ett spralligt litet busfrö där inne. Haha! Inte konstigt att magen knorrar och bubblar hela tiden ;D men ska göra KUB om två veckor så då blir det nog mer tydligt! Verkar vara runt v 10 nu iaf :)
  • mittuppeilivet
    Anonym3323 skrev 2021-02-09 18:54:36 följande:

Jag förstår.. Hur gick det? :D vi ska berätta denna vecka. Var ju på UL igår och det var lite oklart hur långt gången jag är då det var ett spralligt litet busfrö där inne. Haha! Inte konstigt att magen knorrar och bubblar hela tiden ;D men ska göra KUB om två veckor så då blir det nog mer tydligt! Verkar vara runt v 10 nu iaf :)

Nu vet närmsta familjen :) så himla roligt och skönt att de vet. Alla blev så chockade och glada.

Okej vad spännande! :D kul att få se hur dom rör sig! Jag ska också försöka på KUB om 2 veckor och borde också vara runt v10. Var på ultraljud i fredags (v9 då) men då tyckte hon det såg så litet ut (vi trodde v11 så blev bakflyttad) så hon kunde inte göra KUB. Gjorde du vaginalt eller via buken? Jag fick göra vanligt via buken och då ser man ju inte så bra innan v10.
  • Anonym3323
    mittuppeilivet skrev 2021-02-09 21:06:07 följande:

Nu vet närmsta familjen :) så himla roligt och skönt att de vet. Alla blev så chockade och glada.

Okej vad spännande! :D kul att få se hur dom rör sig! Jag ska också försöka på KUB om 2 veckor och borde också vara runt v10. Var på ultraljud i fredags (v9 då) men då tyckte hon det såg så litet ut (vi trodde v11 så blev bakflyttad) så hon kunde inte göra KUB. Gjorde du vaginalt eller via buken? Jag fick göra vanligt via buken och då ser man ju inte så bra innan v10.

Åh, så mysigt! Man längtar till att berätta nu! :) det var samma för mig, några dagar bak men hon mätte flera gången och den rörde sig så mycket så hon fick olika mått och tog ett datum mellan dessa. De är ju lättare ju större den blir att mäta rätt. Jag gjorde vaginalt då de bara har den resursen där jag bor. Fick bättre bilder nu jämfört med tidigare dgånger i v 6-7 när det är en liten räka bara :P
  • Jolisia

Hej allihopa! Är det någon mer än jag som har upplevt att ni har väldigt ont i magen till och från, som mensvärk? Är i vecka 8 och är såklart orolig att allt inte är som det ska.

• Juney
    Jolisia skrev 2021-02-10 16:00:34 följande:

Hej allihopa! Är det någon mer än jag som har upplevt att ni har väldigt ont i magen till och från, som mensvärk? Är i vecka 8 och är såklart orolig att allt inte är som det ska.

Jag har likt mensvärk, spänner och känns "obehagligt" men ingen direkt smärta så. Dock väldigt oskönt att ha byxer som sitter åt.. :P Men jag är i v. 11
  • Marsbebis2018

Hej!

Smyger in i den här tråden :)

38 år med två äldre tjejer och en liten kille på snart tre år.

Såå, gravid med min fjärde, är i vecka 7+6 och tycker den här första tiden går så långsamt. Idag har jag också haft en riktig känslodag och gråtit för allt :p Annars så är jag mest väldigt trött och lättirriterad (särskilt på min stackars sambo).

Hur mår ni andra? :)

Svar på tråden BF September 2021