• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Jolisia
    Juney skrev 2021-02-10 19:59:53 följande:

Jag har likt mensvärk, spänner och känns "obehagligt" men ingen direkt smärta så. Dock väldigt oskönt att ha byxer som sitter åt.. :P Men jag är i v. 11

Tack för ditt svar. Jag har ju annars väldigt ont vid mens också, så jag försöker lugna mig med det. Skönt att du verkar känna lite mer ?normala? spänningar och att du redan är i v 11!
  • Tokan123
    Jolisia skrev 2021-02-10 16:00:34 följande:

Hej allihopa! Är det någon mer än jag som har upplevt att ni har väldigt ont i magen till och från, som mensvärk? Är i vecka 8 och är såklart orolig att allt inte är som det ska.

Jag har det rätt ofta, i förrgår natt fick jsg så ont att jag låg vaken och fick ta Alvedon men det hjälpte inte. Blev orolig, inte känt så må mer och inga blödningar så hoppas allt är ok.
  • Jolisia
    Tokan123 skrev 2021-02-11 22:30:05 följande:

Jag har det rätt ofta, i förrgår natt fick jsg så ont att jag låg vaken och fick ta Alvedon men det hjälpte inte. Blev orolig, inte känt så må mer och inga blödningar så hoppas allt är ok.

Usch det låter jobbigt att ha så ont, hoppas det blir bättre snart! Mitt är mest på dagarna men till och från så att jag bara kan ligga på soffan. Har inte heller haft några blödningar. Vi får försöka tänka att allt är ok helt enkelt!
  • socute

Någon fler än jag som dragits med urinvägsinfektioner? Blev gravid I december och har haft 5 stycken uvi sedan dess. Har alltså ätit antibiotikakur efter antibiotikakur... Nu äter jag 1 tablett/kväll innan sänggående i 2 månader.. hoppas det ger sig. Någon som varit med om liknande? Blir lite orolig att liten ska klara allt. Kub test den 26e!

Theo 05-10-27
  • socute
    Tokan123 skrev 2021-02-11 22:30:05 följande:

Vilken vecka är du i? Har du haft så ont länge?
    Theo 05-10-27
  • Tokan123
    socute skrev 2021-02-13 10:48:07 följande:

Vilken vecka är du i? Har du haft så ont länge?

V9, nej till och från, men bara så ont en gång. Men har nog haft växtvärk ända sedan v 5-6
  • socute
    Tokan123 skrev 2021-02-13 10:55:34 följande:

V9, nej till och från, men bara så ont en gång. Men har nog haft växtvärk ända sedan v 5-6

Ah ok! Har du gjort något speciellt som gör att du får så ont? Jag har inte haft så mkt växtvärk alls. Är i vecka 11 nu. Kan känna liiite ibland bara. Däremot kan jag inte vrida mig i sängen för hastigt t ex eller nysa liggandes på rygg för då spänner det till å hugger som sjutton. Otäckt och jäkligt ont.
    Theo 05-10-27
  • Tokan123
    socute skrev 2021-02-13 11:10:26 följande:

Ah ok! Har du gjort något speciellt som gör att du får så ont? Jag har inte haft så mkt växtvärk alls. Är i vecka 11 nu. Kan känna liiite ibland bara. Däremot kan jag inte vrida mig i sängen för hastigt t ex eller nysa liggandes på rygg för då spänner det till å hugger som sjutton. Otäckt och jäkligt ont.

Jag tror att jag kommit på vad som gör att jag får ont... ligger jämt på sidan med ena benet långt uppdraget, får ont då, det sträcker väl och drar ut där nere för mycket...
  • lairam
    socute skrev 2021-02-13 10:46:33 följande:

Någon fler än jag som dragits med urinvägsinfektioner? Blev gravid I december och har haft 5 stycken uvi sedan dess. Har alltså ätit antibiotikakur efter antibiotikakur... Nu äter jag 1 tablett/kväll innan sänggående i 2 månader.. hoppas det ger sig. Någon som varit med om liknande? Blir lite orolig att liten ska klara allt. Kub test den 26e!

Jag behandlas för uvi nu. Har inga symptom men min odling visade på bakterier. Hoppas det ger sig!
  • Juney

Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.

V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.

Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP

Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...

Svar på tråden BF September 2021