• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Hannis9397

Hoppar in här! Jag är också gravid i vecka 8. Förra veckan tog jag clearblue som visade 3+ men idag visade den 2-3 v (1 vecka senare). Någon som varit med om detta? Såååå onödigt att testa igen känner jag för slutade med att jag började störtgråta och fick sjukskriva mig. Så orolig för MF då jag har ett sedan förut.

• Anonym3323
    Juney skrev 2021-02-15 05:39:51 följande:

Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.

V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.

Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP

Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...

Åh!
    Juney skrev 2021-02-15 05:39:51 följande:

Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.

V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.

Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP

Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...

Åh samma här! Kände inget i början och nu, vecka 11 börjar illamåendet smyga sig på allt mer? Jag dock inte spytt än denna gång! Förra graviditeten med sonen spydde jag varenda dag och att få i sig vitaminer och järntabletter var typ omöjligt då jag spydde ännu mer av dom..

Växtvärk har jag börjat få och halsbränna.. samt är väldigt gasig i magen.. riktigt jobbigt! Känner mig också som en gnällspik här hemma, hehe.
  • Juney
    Anonym3323 skrev 2021-02-15 17:12:01 följande:

Åh!Åh samma här! Kände inget i början och nu, vecka 11 börjar illamåendet smyga sig på allt mer? Jag dock inte spytt än denna gång! Förra graviditeten med sonen spydde jag varenda dag och att få i sig vitaminer och järntabletter var typ omöjligt då jag spydde ännu mer av dom..

Växtvärk har jag börjat få och halsbränna.. samt är väldigt gasig i magen.. riktigt jobbigt! Känner mig också som en gnällspik här hemma, hehe.

Hemskt o säga, men vad skönt att det finns någon som känner som jag!!

Har också gaser o börjat på halsbränna och sura uppstötningar.. kräks inte varje dag.. än..

Är också världens gnällspik, vilket verkligen inte är likt mig annars. Tycker.synd om min sambo xD haha
  • mittuppeilivet
    Hannis9397 skrev 2021-02-15 15:53:08 följande:

Hoppar in här! Jag är också gravid i vecka 8. Förra veckan tog jag clearblue som visade 3+ men idag visade den 2-3 v (1 vecka senare). Någon som varit med om detta? Såååå onödigt att testa igen känner jag för slutade med att jag började störtgråta och fick sjukskriva mig. Så orolig för MF då jag har ett sedan förut.

Åh förstår att det är jättesvårt men försök att inte tänka på det <3 Så länge du inte har några andra symptom på missfall så oroa dig inte. Men om du har svårt att släppa det så kontakta din barnmorska och be bli undersökt.
  • Maddis94444

Jag var med om det vid en tidigare graviditet och ficka via ultraljud veta att fostret inte längre levde och då väntade jag till vecka 10?????? Jag håller alla tummar och tår att det inte är så för dig! Och jag vet din oro så försök få komma in och få göra ett ultraljud! Man kan inte fungera normalt med all oro ????
  • Maddis94444

Alla smileysarna blev frågetecken så du vet! Så där det är en massa frågetecken gjorde jag hjärtan!
  • sannemo

Hej! Har vi nån lista på datum av BF? Vore kul o se ????

Jag själv har BF 26 sep. Ska på UL imorgon o får de veta mer exakt.

• Diosali
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 10:31:33 följande:

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!
  • KristinG
    sannemo skrev 2021-02-23 07:49:33 följande:

Hej! Har vi nån lista på datum av BF? Vore kul o se ????

Jag själv har BF 26 sep. Ska på UL imorgon o får de veta mer exakt.

Jag har BF 7 september!
Svar på tråden BF September 2021