• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Juney
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 10:31:33 följande:

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Diosali skrev 2021-02-23 12:39:03 följande:

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!

Beklagar verkligen!! <3 Så fruktansvärt tråkigt.. :'(

Det är min största rädsla nu inför mitt UL på fredag, har lite dålig magkänsla :-I
  • skaviblifyra

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!

vilken vecka skulle du vara i när hade fostret slutat växa? Jag skulle varit i 10+1-10+4 men fostret var 9+0
  • Nube

Jag beklagar också att några har fått dåliga nyheter :( Hoppas det går bättre nästa gång! Jag ska på KUB ultraljud nästa vecka och är också orolig. Vid tidig ultraljud motsvarade fostret inte veckorna så jag blev bakåtflyttad och hoppas nu att bebisen lever och har vuxit när vi möts nästa vecka!

• Diosali
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 19:50:38 följande:

vilken vecka skulle du vara i när hade fostret slutat växa? Jag skulle varit i 10+1-10+4 men fostret var 9+0

Jag skulle varit i v. 11+4 nu och fostrena (tvillingar) dog i vecka 6 eller 7! Vi får hoppas på bättre lycka nästa gång <3
  • Anonym3323

Får ont i hjärtat när jag läser om er som fått tråkiga besked. Vet precis hur det är att gå igenom och det är fruktansvärt. All styrka till er <3

Själv gjorde jag kub i måndags och allt såg fint ut. Jag har gått med i några grupper på fb som gissar kön på ultraljudsbilder, så nyfiken av mig, har jämfört bilderna med sonen också och tycker de skiljer sig lite. Man är ju så nyfiken som sagt :)

• BettySpaghetti
    Diosali skrev 2021-02-23 21:11:56 följande:
    Jag skulle varit i v. 11+4 nu och fostrena (tvillingar) dog i vecka 6 eller 7! Vi får hoppas på bättre lycka nästa gång <3

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Beklagar verkligen :( Det är så hemskt att få ett sådant besked. Hade ett MA i höstas så vet hur fruktansvärt det kan vara. 
  • Sockerikaffet

Det är väldigt sorgligt att läsa om er som det ej gick vägen för. Jag hoppas att ni kan läka och orkar försöka igen.

Jag var på ultraljudet för KUB idag och fick se ett litet foster med hjärta som slog. Det kändes så himla härligt att se den för första gången och se den röra sig. Tyvärr låg den i en konstig position och var i minsta laget så hon kunde inte göra själva kub-undersökningen utan jag fick en ny tid om en vecka. Jag längtar dit för då får jag se den igen!

• socute

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.
    Theo 05-10-27
  • socute

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.
    Theo 05-10-27
  • socute
    Juney skrev 2021-02-23 17:44:53 följande:

Beklagar verkligen!! <3 Så fruktansvärt tråkigt.. :'(

Det är min största rädsla nu inför mitt UL på fredag, har lite dålig magkänsla :-I

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.
    Theo 05-10-27
Svar på tråden BF September 2021