• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:25:38 följande:

Jävligt bra på vilket sätt? Ett fåtal dejter som inte lett någonstans och gjort dig ledsen/bitter? 

Fast det kan ju lika gärna bero på hur jag framställde mig själv på dejten. Eller att jag var för kort , fel kläder eller nåt annat.

Jag har faktiskt ingen aning om varför . Mer att det var trevligt men det klickade inte.
  • Anonym (?)

Ärligt talat ts, du söker bara magra tjejer med höftben som sticker ut som inte heller får ha barn (när du själv är i en ålder där de flesta faktiskt har barn). Du lägger upp bilder som inte ser ut som du. Du ger inga komplimanger. Du har nästan inget umgänge eller vänner. Du är bitter/nere och din kvinnosyn verkar inte superskön. Jag gissar att du arbetslös också eftersom du inte svarar när vi frågar dig. Och du är superfokuserad på yta. Jag tror att du har svaret på varför det inte funkar för dig finns bland någon eller flera av dessa anledningar.

• Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:29:53 följande:
    Fast det kan ju lika gärna bero på hur jag framställde mig själv på dejten. Eller att jag var för kort , fel kläder eller nåt annat.
    Jag har faktiskt ingen aning om varför . Mer att det var trevligt men det klickade inte.
    Tror verkligen verkligen VERKLIGEN inte att de beror på längd eller kläder.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:31:39 följande:

Ärligt talat ts, du söker bara magra tjejer med höftben som sticker ut som inte heller får ha barn (när du själv är i en ålder där de flesta faktiskt har barn). Du lägger upp bilder som inte ser ut som du. Du ger inga komplimanger. Du har nästan inget umgänge eller vänner. Du är bitter/nere och din kvinnosyn verkar inte superskön. Jag gissar att du arbetslös också eftersom du inte svarar när vi frågar dig. Och du är superfokuserad på yta. Jag tror att du har svaret på varför det inte funkar för dig finns bland någon eller flera av dessa anledningar.

Det är sant. Smala tjejer som inte fått barn. Det är väl inte så höga krav motför vad många tjejer har på en partner?

Jag vet inte . Det bara en input jag har fått av en kvinna.

Det är för litet underlag. Jag har frågat andra på dejt om de känt igen mig. Och alla har ju känt igen mig när vi träffas. Det inte som att jag är helt annan person bara för att jag tagit proffsiga bilder.

Jag har mycket kontakt med kollegorna på jobbet och är rätt nöjd så. Även en del kontakta med ett par vänner och med min familj. Jag är nöjd så. Samt god ekonomi.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:32:50 följande:

Tror verkligen verkligen VERKLIGEN inte att de beror på längd eller kläder.

Du tror . Men du vet inte.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:40:09 följande:
    Det är sant. Smala tjejer som inte fått barn. Det är väl inte så höga krav motför vad många tjejer har på en partner?
    Jag vet inte . Det bara en input jag har fått av en kvinna.
    Det är för litet underlag. Jag har frågat andra på dejt om de känt igen mig. Och alla har ju känt igen mig när vi träffas. Det inte som att jag är helt annan person bara för att jag tagit proffsiga bilder.

Jag har mycket kontakt med kollegorna på jobbet och är rätt nöjd så. Även en del kontakta med ett par vänner och med min familj. Jag är nöjd så. Samt god ekonomi.
    Men vad spelar det för roll vad andra har för krav? Det är ju DU som sitter i situationen att du saknar en partner. Man kan bara jämföra med sig själv. Det är inte du mot tjejerna.

De kanske känner igen dig, men du är inte så attraktiv som du utger dig för att vara.

Märks mer och mer att du bara vill vinna diskussionen, så lämnar tråden nu. Ville hjälpa först, men det verkar inte möjligt. Den enda som drabbas är du själv så lägger inte ner mer tid. Fortsätt du med din jävligt bra stategi..
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:46:50 följande:

Men vad spelar det för roll vad andra har för krav? Det är ju DU som sitter i situationen att du saknar en partner. Man kan bara jämföra med sig själv. Det är inte du mot tjejerna.

De kanske känner igen dig, men du är inte så attraktiv som du utger dig för att vara.

Märks mer och mer att du bara vill vinna diskussionen, så lämnar tråden nu. Ville hjälpa först, men det verkar inte möjligt. Den enda som drabbas är du själv så lägger inte ner mer tid. Fortsätt du med din jävligt bra stategi..

Det är en teori att jag inte ser lika attraktiv ut.

Men hur ska jag veta ?

Det är ju inte som att mina dejter får fylla i enkät efteråt på vad som gick fel med dejten. Trots att det hade varit precis vad jag hade önskat.

Nu famlar jag bara efter halmstrån...

Tror jag lägger ner jag med . Känns inte som att någon kommer att kunna reda ut problemet här åt mig. Jag har fått några tips att tänka på iaf som kanske kan vara till min hjälp.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:34:24 följande:
    Vad menar du ? Talar inte undersökningar sitt tydliga språk menar du ?
    Nej det gör dem inte.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 22:02:20 följande:

Nej det gör dem inte.

Går det bra för dig att dejta ? Du var inte dom mest utvecklade svaren mer än ja och nej.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:
    Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?
    Nån tjej som har krav att killen ska vara över 180 eller nåt är väl inget att ha. 174 är inte så väldans kort. Flytta till USA annars, där är du 4 cm över medellängden.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?