• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 15:26:06 följande:

Jag har aldrig kommentarat utseendet fast jag tyckt dom varit fina. Det kanske har varit en miss.

Men det är väl bara nåt jag fått för mig att kvinnor vill inte ha komplimanger för utseendet. Det var jag mer frikostig med när jag var yngre.

Och det gick väl bättre med din dating när du var yngre, eller?

Varför spara på trevliga ord? Alla vill väl bli lite bekräftade på en date när man kammat sig och dragit på sig finjeansen? Hur svårt är det att förstå?

På ditt resonemang i många trådar så låter det som du hade passat ihop med en sexdocka som du själv designat. Smal, kort och kravlös.

Förstår du inte att din bitterhet lyser igenom när du träffar någon IRL? Skulle du själv vilja gå på date med någon som du själv? Nä tänkte väl det!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 16:09:22 följande:

Och det gick väl bättre med din dating när du var yngre, eller?

Varför spara på trevliga ord? Alla vill väl bli lite bekräftade på en date när man kammat sig och dragit på sig finjeansen? Hur svårt är det att förstå?

På ditt resonemang i många trådar så låter det som du hade passat ihop med en sexdocka som du själv designat. Smal, kort och kravlös.

Förstår du inte att din bitterhet lyser igenom när du träffar någon IRL? Skulle du själv vilja gå på date med någon som du själv? Nä tänkte väl det!

Ja, jag var mer frikostig och på då.

Jag antar att jag har blivit färgad av alla trådar man läser om kvinnor som inte vill bedömda för sitt utseende.

Sen har jag själv aldrig fått en komplimang för utseendet.

Såklart jag inte vill dejta mig själv?
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:21:43 följande:

Ja, jag var mer frikostig och på då.

Jag antar att jag har blivit färgad av alla trådar man läser om kvinnor som inte vill bedömda för sitt utseende.

Sen har jag själv aldrig fått en komplimang för utseendet.

Såklart jag inte vill dejta mig själv?

Är du dum eller gör du dig dum?

Jag har frågat dig tidigare, i andra trådar, hur kort du är?

Gör du inte din längd till ett problem för dig själv?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 16:28:48 följande:

Är du dum eller gör du dig dum?

Jag har frågat dig tidigare, i andra trådar, hur kort du är?

Gör du inte din längd till ett problem för dig själv?

Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:
    Vad menar du ?

174?
    174 lång är inte speciellt kort. Mina pappa och hans 4 bröder var alla mellan 168-172. Jag har haft en pojkvän som var 167. Så din längd är inte alls problemet utan din allmänna attityd vad gäller utseende. Du måste inse att tjejer är mer än deras utseende och försöka se det. Och inse att det finns ett mellanting mellan en 15 år yngre mager barnlös tjejer och den drulfeta äldre kvinnan med 5 ungar. Vad säger om en lika gammal normalviktig tjej som är trevlig, vill samma sak som du, en du kan ha roligt med, prata med, bygga ditt liv med. Man bygger inte ett liv med nån baserat på hur många av deras benknotor som syns. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 16:56:29 följande:

174 lång är inte speciellt kort. Mina pappa och hans 4 bröder var alla mellan 168-172. Jag har haft en pojkvän som var 167. Så din längd är inte alls problemet utan din allmänna attityd vad gäller utseende. Du måste inse att tjejer är mer än deras utseende och försöka se det. Och inse att det finns ett mellanting mellan en 15 år yngre mager barnlös tjejer och den drulfeta äldre kvinnan med 5 ungar. Vad säger om en lika gammal normalviktig tjej som är trevlig, vill samma sak som du, en du kan ha roligt med, prata med, bygga ditt liv med. Man bygger inte ett liv med nån baserat på hur många av deras benknotor som syns. 

Hon kan absolut vara lika gammal och normalviktig. Om hon ligger på nedre spannet av normalvikt(under 20 i BMI) Jag attraheras inte av mulliga.

Min längd har nog spelat roll iaf när jag har dejtat jämn långa. De flesta kvinnor jag har dejtat har varit över medellängd(170+) Flera i samma längd.

Det kanske har sin förklaring i att långa är oftast smalare.

Sen är det naturligtvis mycket annat som ska stämma också. Där personlighet är viktigast.
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 17:27:34 följande:
    Hon kan absolut vara lika gammal och normalviktig. Om hon ligger på nedre spannet av normalvikt(under 20 i BMI) Jag attraheras inte av mulliga.

Min längd har nog spelat roll iaf när jag har dejtat jämn långa. De flesta kvinnor jag har dejtat har varit över medellängd(170+) Flera i samma längd.
    Det kanske har sin förklaring i att långa är oftast smalare.

Sen är det naturligtvis mycket annat som ska stämma också. Där personlighet är viktigast.
    Du skulle mest troligt anse mig som drulfet fast jag har normalt BMI. Man är verkligen inte mullig för att man råkar ha 21 i BMI!  
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:

Vad menar du ?

174?

Nej jag syftade på om du skulle kunna TÄNKA gå på dejt med någon som var lika fördomsfull som du själv är.

Det var väl det jag anade... du är inte kort! Du använder det som en varm och skön offerkofta.

Jag är själv 172 , singel, introvert och ,tro det eller ej, smal... och vet du.... det går inte att göra någonting åt. Man får gilla läget helt enkelt!

Jobba på din attityd är mitt bästa tips till dig . Det jag mest av allt hänger upp mig på är att du ständigt trycker ner kvinnor/ tjejer med att skriva att alla killar föredrar smala kvinnor/ tjejer.

Jag kan säga att de flesta män/killar föredrar en person som har en personlighet som de finner attraktiv. Du verkar ha missat den biten helt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 17:38:00 följande:

Du skulle mest troligt anse mig som drulfet fast jag har normalt BMI. Man är verkligen inte mullig för att man råkar ha 21 i BMI!  

Det är ju svårt att säga då BMI inte säger allt heller.

Men få kvinnor brukar se smala ut på BMI 21. Men drulfet är man ju inte heller.
  • LinaMira
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 14:35:19 följande:
    Nej, jag bara menar att tjejerna kanske har en föreställning på något jag inte kan uppfylla. Jag har lagt mycket jobb på att fixa bra bilder och utan dem hade jag inte fått dejter. Men tar jag en vanlig selfie så tycker jag att jag är riktigt ful. Dessutom är jag kort.

Så ibland undrar jag om det är utseendet.
    För mig är det falskhet som gör att jag inte vill dejta vidare - bilder som inte stämmer, en längd som är fel eller som man inte har uppgett, namn som de inte heter, ålder som de inte har. Spelar ingen roll om det bara är några cm man lagt till på längden eller ett år man dragit bort på åldern - det är själva grejen, att det blir oärligt från början. 
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?