• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (?)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 19:31:56 följande:
    Incelvarning på dig tycker jag...
    Håller med faktiskt.

TS, jag tror att du ska lägga mindre på forum och dejtingappar och ägna mer tid med riktiga människor. Du verkar ha påverkats oerhört negativt av nätet. Du har slutat ge komplimanger för att du läst att "kvinnor inte gillar det", vilket i sin tur garanterat drar ner dina chanser när du ska dejta. Chattade länge med en jättetrevlig man men han gav inte en enda komplimang under tiden och det fick faktiskt mitt intresse att dö.

Du har en massa sanningar om att "kvinnor vill ha si och kvinnor vill ha så". Jag tror ärligt talat att det är oerhört skadligt för dig. Jag tror att din psykiska hälsa skulle förbättras av att ta en paus från nätet. Har du kontakter utan nätet? Jobbar du?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 19:56:20 följande:

Håller med faktiskt.

TS, jag tror att du ska lägga mindre på forum och dejtingappar och ägna mer tid med riktiga människor. Du verkar ha påverkats oerhört negativt av nätet. Du har slutat ge komplimanger för att du läst att "kvinnor inte gillar det", vilket i sin tur garanterat drar ner dina chanser när du ska dejta. Chattade länge med en jättetrevlig man men han gav inte en enda komplimang under tiden och det fick faktiskt mitt intresse att dö.

Du har en massa sanningar om att "kvinnor vill ha si och kvinnor vill ha så". Jag tror ärligt talat att det är oerhört skadligt för dig. Jag tror att din psykiska hälsa skulle förbättras av att ta en paus från nätet. Har du kontakter utan nätet? Jobbar du?

Du kanske har rätt. Man ska kanske inte lyssna så mycket på vad kvinnor säger.

Man analyserar så mycket att det tillslut blir negativt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:59:51 följande:
    Du kanske har rätt. Man ska kanske inte lyssna så mycket på vad kvinnor säger.
    Man analyserar så mycket att det tillslut blir negativt.
    Nu skrev jag inte att du "inte ska lyssna så mycket vad kvinnor säger" (ännu ett exempel på hur bittra dina tankar blivit) utan att du med stor sannolikhet skulle må bättre av att inte vara på nätet. Inte på forum och dejtingappar i alla fall. Du svarar inte på frågorna om jobb och umgänge utanför nätet, så jag antar att du är ensam. Tror tyvärr inte du kan fylla det hålet med att bli provocerad och själv provocera på nätet. Tvärtom tror jag att det drar ner dig ännu längre i träsket.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 20:06:34 följande:

Nu skrev jag inte att du "inte ska lyssna så mycket vad kvinnor säger" (ännu ett exempel på hur bittra dina tankar blivit) utan att du med stor sannolikhet skulle må bättre av att inte vara på nätet. Inte på forum och dejtingappar i alla fall. Du svarar inte på frågorna om jobb och umgänge utanför nätet, så jag antar att du är ensam. Tror tyvärr inte du kan fylla det hålet med att bli provocerad och själv provocera på nätet. Tvärtom tror jag att det drar ner dig ännu längre i träsket.

Nej, jag umgås inte så mycket utanför nätet. Men jag saknar mest en partner och inte en vän.

Jag skriver med tjejer på Tinder. Men är lite nere då två söta tjejer ej ville träffa mig igen efter första dejten. De senaste 20 tjejerna har inte velat träffa mig igen.

Men det kan väl inte bara vara pga att jag inte gett några komplimanger om utseendet på dejterna ?
  • Erika71
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:11:51 följande:
    Nej, jag umgås inte så mycket utanför nätet. Men jag saknar mest en partner och inte en vän.

Jag skriver med tjejer på Tinder. Men är lite nere då två söta tjejer ej ville träffa mig igen efter första dejten. De senaste 20 tjejerna har inte velat träffa mig igen.

Men det kan väl inte bara vara pga att jag inte gett några komplimanger om utseendet på dejterna ?
    Det kan mycket väl vara att de upptäckt att du inte har några vänner eller ett aktivt liv med människor, det skulle avskräcka de flesta. Du borde sakna vänner, en partner kan inte ge dig allt du saknar, hon kommer att dräneras på energi om det är vad du förväntar dig.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:11:51 följande:
    Nej säkert inte bara, men vad vet jag. Som sagt, för mig var det anledningen med den mannen. Han fick mig att skratta och vi hade skitkul tillsammans, men saknade värmen och uppskattningen som är viktig för mig. Särskilt när man haft kontakt ett tag. Och jag sa inte för utseendet, jag sa komplimanger.

Tror inte att det är en bra idé alls att chatta på Tinder när du mår som du gör. Kommer inte att fungera. Att sakna partner och inte en vän, är också ett varningstecken för mig. Skulle dra mig undan om någon började prata så.
  • Anonym (Pelle)
    Erika71 skrev 2021-03-08 20:17:26 följande:

Det kan mycket väl vara att de upptäckt att du inte har några vänner eller ett aktivt liv med människor, det skulle avskräcka de flesta. Du borde sakna vänner, en partner kan inte ge dig allt du saknar, hon kommer att dräneras på energi om det är vad du förväntar dig.

I så fall borde de ha upptäckt det innan vi våran dejt tycker jag ?

Nej, jag saknar inte vänner. Jag har själv undvikit att umgås med vänner då det oftast brukar innebära alkohol. Däremot har jag kontakt med er par.

Nej, hon skulle inte dräneras. Då jag trivs bra själv också... Snarare jag som dräneras om jag behöver umgås med en partner jämnt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 20:21:02 följande:

Nej säkert inte bara, men vad vet jag. Som sagt, för mig var det anledningen med den mannen. Han fick mig att skratta och vi hade skitkul tillsammans, men saknade värmen och uppskattningen som är viktig för mig. Särskilt när man haft kontakt ett tag. Och jag sa inte för utseendet, jag sa komplimanger.

Tror inte att det är en bra idé alls att chatta på Tinder när du mår som du gör. Kommer inte att fungera. Att sakna partner och inte en vän, är också ett varningstecken för mig. Skulle dra mig undan om någon började prata så.

Tack, jag uppskattar ditt svar. Det där är något jag ska försöka tänka på till nästa dejt. Dock kommer jag bara ge komplimanger om jag verkligen menar det jag säger.

Aha, okej. Ja, antingen får hon ju acceptera den jag är eller inte.

Jag har haft förhållanden tidigare och min brist på vänner har ju inte stått i vägen då.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:23:37 följande:
    1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
    Du inser väl att vad folk på FL tycker inte kan projiceras på hela svenska befolkningen?
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:27:52 följande:
    Tack, jag uppskattar ditt svar. Det där är något jag ska försöka tänka på till nästa dejt. Dock kommer jag bara ge komplimanger om jag verkligen menar det jag säger.

Aha, okej. Ja, antingen får hon ju acceptera den jag är eller inte.
    Jag har haft förhållanden tidigare och min brist på vänner har ju inte stått i vägen då.
    Vad tänker du på för komplimanger? När jag märker att någon blir geniunt glad för att jag skriver och säger det, tar jag det som en jättefin komplimang. Eller om de berättar hur mycket de uppskattade dejten. Det behöver alltså inte vara "snygg kropp" eller liknande. Något fint att säga har man väl till de flesta människor?

Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?