• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-11 08:11:51 följande:

Jag orkar inte plöja igenom hela tråden så detta kanske har varit uppe redan - men hur smal är du själv? 

Jag tycker att det är rimligt att du "kräver" detta om du själv lägger mycket tid och kraft på att hålla dig i form. Då är det ju en livsstil du söker. Ni kanske har träningsformer, långpromenader och bra kost ihop.

Jag har bara varit ihop med män som gillat smala tjejer, som krävt smala tjejer, men då är ju de också extremt snygga i kroppen. Vilket jag har "rätt" att kräva tillbaka anser jag. 

Jag vet inte om jag är extremt snygg i kroppen. Men jag tränar 5-7 dagar i veckan, blandat konditionsträning och styrketräning. 174 cm. 65-66 kg.
  • Anonym (555)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-11 08:51:23 följande:

Jag vet inte om jag är extremt snygg i kroppen. Men jag tränar 5-7 dagar i veckan, blandat konditionsträning och styrketräning. 174 cm. 65-66 kg.

Jösses! Då har du ett BMI på 21,5.

Hoppas verkligen att du har fettet på rätt ställen och att du har muskler som är tunga som väger upp.

Allvarligt talat hur är det ok för dig med BMI över 20 när din tjej inte får ha det?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-11 11:33:33 följande:

Jösses! Då har du ett BMI på 21,5.

Hoppas verkligen att du har fettet på rätt ställen och att du har muskler som är tunga som väger upp.

Allvarligt talat hur är det ok för dig med BMI över 20 när din tjej inte får ha det?

Generellt så vill ju kvinnor ha en större kille. Dom gillar att känna sig liten.

Jag tror alltså inte det ger mig nån fördel om jag gick under 20 i BMI.

Och ja det är mest musklerna som väger på mig.
  • Mandel

Hur mycket tid lägger du på din träning? 
    Hur petig är du med mat/alkohol/godis osv?

Nu har jag passerat 40 men för mig är du i magraste laget misstänker jag utan att ha sett det. Som jag sa till en killkompis som är äldre än mig när han fick tokfnatt och bantade ned sig från normal till väldigt mager och åldrades 10 år utseendemässigt - Kvinnor i vår ålder vill sällan ha män som ser ut som en 15-årig pojke i kroppen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-11 13:41:34 följande:

Hur mycket tid lägger du på din träning? 

Hur petig är du med mat/alkohol/godis osv?

Nu har jag passerat 40 men för mig är du i magraste laget misstänker jag utan att ha sett det. Som jag sa till en killkompis som är äldre än mig när han fick tokfnatt och bantade ned sig från normal till väldigt mager och åldrades 10 år utseendemässigt - Kvinnor i vår ålder vill sällan ha män som ser ut som en 15-årig pojke i kroppen.

Inte så petig. I och med att jag tränar mycket.

Men jag är å andra sidan inte mycket för godis. Så jag äter väldigt lite sånt.

Jag har alltid varit smal så jag har inte bantat något. Fick höra av en kollega som vart förvånad över hur jag kan se så ung ut fast jag var smal.

Men jag misstänker att de som åldras 10 år när dom går ner i vikt har inte alltid varit smal. Huden är väl inte lika spänstig när man blir äldre så huden kanske blir lite mer lös när man går ner som äldre. En teori bara.
  • Anonym (Liw)

Det låter som du är väldigt nätt, mitt ex var 172 och vägde strax över 70kg. Du kanske borde träna mer styrka? Då kan du kompensera för din ringa längd i muskler!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-11 17:08:11 följande:

Det låter som du är väldigt nätt, mitt ex var 172 och vägde strax över 70kg. Du kanske borde träna mer styrka? Då kan du kompensera för din ringa längd i muskler!

Jo, jag ska tillbaka till gymmet efter Corona.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-11 17:08:11 följande:

Hur stor är du själv?
  • Anonym (Liw)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-11 18:31:53 följande:

Hur stor är du själv?

Jag har alldeles för mycket muskler för att vara tjej. Om man frågar mig i alla fall. Jag har en BMI på 23,1 men har en muskelmassa på 32% vilket är ganska högt för en kvinna i min ålder.

Som tur är finns det män som älskar min kropp och gärna träffar mig fler gånger, trots min höga bmi
  • Ronga

Män har tyvärr ofta komplex, och det där med längd är bullshit. Ja, vi kan alla vara överens om att kvinnor rent generellt gillar/föredrar längre män, men det är inte så att du inte kommer träffa någon bara för att du inte är lång. Jag är också 172 och har inga problem med att träffa tjejer, detsamma gäller mina vänner som är runt samma längd. Finns t.om en i umgänget som är 168 och är den som haft mest tjejer. 

Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-07 17:27:46 följande:

Låter som det klassiska att dejten blir trevlig men inte mer. Du skapar helt enkelt ingen sexuell attraktion så det blir aldrig mer än vänskap som mest. Det är är något som jag själv har rätt stora problem med. Jag är urusel på att flirta (kommer inte alls naturligt för mig) så även om jag är en intressant och trevlig person med många bra egenskaper (om jag ska tro på de som jag varit på dejt med) så slår det tyvärr inga gnistor.

Dejting coachen Linnea Molander på Happy Dejting har skrivit och gjort en del videos om det. Även om hon nu förtiden bara verkar ta kvinnor som klienter så är mycket av det hon skriver/säger något som gäller även oss män. Just när det handlar om flirtande så kanske det gäller män än mer än kvinnor efter som vi ofta förväntas vara de drivande trots att det är år 2021.

happydating.se/flirtbrist/

Personligen tycker jag att det är skitsvårt att dejta utan att det bara blir vänskapliga känslor, särskilt om inte tjejen heller är särskilt flirtig av sig. Vore jäkligt skönt om det uppstod känslor till och från någon som jag känt som kompis först. Då tror jag det blir helt annorlunda.

Fasen att jag glömde detta.

Var på en dejt med en riktigt fin tjej. Men vågade inte ta kroppskontakt och nu känner hon inte för en andra dejt heller.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-06-12 13:23:47 följande:

Var på en dejt med en riktigt fin tjej. Men vågade inte ta kroppskontakt och nu känner hon inte för en andra dejt heller.

Håller man tillbaka på ett eller flera områden blir det svårt att skapa gnista/kemi och det är oftast anledningen till att det sällan blir en andra dejt.
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-06-12 13:23:47 följande:

Är det rätt behövs inget fysiskt första dejten.

När jag träffade rätt man så fick jag en hejdåpuss andra dejten. Visste dock redan första dejten att han är rätt man.

En kollega sa samma sak. Han visste att hon var rätt så det var inget problem med att vänt till andra dejten innan första pussen.

Är det rätt dejt man är på så har man ju resten av livet på sig att vara fysiska.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Hans71

Jag har o provat tinder hp o fbappen mer eller mindre knäpptyst. Dejtade 1 kvinna i julas första på 4år som var seriös. Det är knepigt det där har funderat mycket. Det där snacket om bmi o träningsprogram hit o dit vi duger gott som vi är. Tror nog det löser sej för dej o även om det känns tungt. Apparna är inte till för att vi ska ha bra självförtroende snarare tvärt om. Skälv har jag lagt ner o fokuserar på mej skälv barnen o gården. Lycka till.

• Anonym (JVI)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:
    Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag vet inte. För många verkar det funka. De säger att det är lätt att träffa nån. Min syster sa alltid att man inte träffar nån på nätet. Irl så behövde hon inte göra nåt, då män raggade på henne. Senaste mannen träffade hon på nätet.
    Känner flera kvinnor som träffat sina män på nätet.
    Jag vet inte hur dom gör.
  • Anonym (JVI)

Jag har också skrivit med kvinnor på nätet och så har man träffats, för båda var nyfikna. Men det klickade aldrig för båda. Så jag vet inte hur man gör. Kanske att jag haft otur och inte träffat rätt? Kanske att man ska sänka kraven?

• Hans71
    Anonym (JVI) skrev 2023-10-08 08:34:23 följande:

Jag har också skrivit med kvinnor på nätet och så har man träffats, för båda var nyfikna. Men det klickade aldrig för båda. Så jag vet inte hur man gör. Kanske att jag haft otur och inte träffat rätt? Kanske att man ska sänka kraven?

Jag har igentligen bara ett krav o det är att jag inte är flyttbar i övrigt så är det mestadels önskemål. Fick tips o ligga lågt då skulle hon dyka upp men så här dött har det inte varit på flera år.
  • Anonym (Beror på...)
    Anonym (JVI) skrev 2023-10-08 08:34:23 följande:

Det tog mig dejter med 23 olika män under 1 års tid innan jag hittade en man som kändes rätt. Alla från dejtingsidor.
    Visade sig sedan vara fel man av olika orsaker, men vi var ihop ett tag i alla fall och jag har rent krasst aldrig varit så kär i någon...

I år har jag varit på 6 dejter med män ifrån dejtingsidor, 1 från "krogen" och  ingen av dem har känts bra och så helt plötsligt så blir det dejt med en man från en gemensam aktivitet/träning och vi har nu fortsatt dejta.
    Tyckte från början att han verkade trevlig, men trodde att han var mycket yngre än mig och kände väl pga ålder att jag inte var intresserad.
    Visade sig att han bara är 2 år yngre än mig och efter en helkväll av aktiviteten/träningen bestämde vi att vi ville ses igen "privat" - dejt, och på den vägen är det.

Det tar tid och tär något otroligt på psyket att vara i dejtingsvängen. Märker en stor skillnad i svårigheterna och tramsandet bara på den korta tid som jag hade paus när jag var tillsammans med han jag trodde var Mr Right. 
    Innan jag träffade honom var det inte svårt att få till dejter, men nu är det väldigt svårt.
  • Anonym (JVI)
    Anonym (Beror på...) skrev 2023-10-19 08:26:50 följande:
    Det tog mig dejter med 23 olika män under 1 års tid innan jag hittade en man som kändes rätt. Alla från dejtingsidor.
    Visade sig sedan vara fel man av olika orsaker, men vi var ihop ett tag i alla fall och jag har rent krasst aldrig varit så kär i någon...

I år har jag varit på 6 dejter med män ifrån dejtingsidor, 1 från "krogen" och  ingen av dem har känts bra och så helt plötsligt så blir det dejt med en man från en gemensam aktivitet/träning och vi har nu fortsatt dejta.
    Tyckte från början att han verkade trevlig, men trodde att han var mycket yngre än mig och kände väl pga ålder att jag inte var intresserad.
    Visade sig att han bara är 2 år yngre än mig och efter en helkväll av aktiviteten/träningen bestämde vi att vi ville ses igen "privat" - dejt, och på den vägen är det.

Det tar tid och tär något otroligt på psyket att vara i dejtingsvängen. Märker en stor skillnad i svårigheterna och tramsandet bara på den korta tid som jag hade paus när jag var tillsammans med han jag trodde var Mr Right. 
    Innan jag träffade honom var det inte svårt att få till dejter, men nu är det väldigt svårt.
    Tror du har skrivit detta tidigare, känner igen. Jag skulle aldrig orkat dejta så intensivt. Jag har bara varit på dejt med 2 de senaste 10 åren. Faktum är att jag inte hittar nån. Jag har skrivit till några i år, men fick inte svar. En har skrivit till mig i år. Och de mest intressanta bor långt bort.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?