Anonym (JVI) skrev 2023-10-08 08:34:23 följande:
Jag har också skrivit med kvinnor på nätet och så har man träffats, för båda var nyfikna. Men det klickade aldrig för båda. Så jag vet inte hur man gör. Kanske att jag haft otur och inte träffat rätt? Kanske att man ska sänka kraven?
Det tog mig dejter med 23 olika män under 1 års tid innan jag hittade en man som kändes rätt. Alla från dejtingsidor.
Visade sig sedan vara fel man av olika orsaker, men vi var ihop ett tag i alla fall och jag har rent krasst aldrig varit så kär i någon...
I år har jag varit på 6 dejter med män ifrån dejtingsidor, 1 från "krogen" och ingen av dem har känts bra och så helt plötsligt så blir det dejt med en man från en gemensam aktivitet/träning och vi har nu fortsatt dejta.
Tyckte från början att han verkade trevlig, men trodde att han var mycket yngre än mig och kände väl pga ålder att jag inte var intresserad.
Visade sig att han bara är 2 år yngre än mig och efter en helkväll av aktiviteten/träningen bestämde vi att vi ville ses igen "privat" - dejt, och på den vägen är det.
Det tar tid och tär något otroligt på psyket att vara i dejtingsvängen. Märker en stor skillnad i svårigheterna och tramsandet bara på den korta tid som jag hade paus när jag var tillsammans med han jag trodde var Mr Right.
Innan jag träffade honom var det inte svårt att få till dejter, men nu är det väldigt svårt.