Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:04:01 följande:
    Det brukar jag säga efter första dejten om jag vill träffa henne igen.  Att dejten var trevlig och att jag skulle vilja träffa henne igen. 
    Ok, så utseende mässiga komplimanger ska man undvika alltså ?  Känns som jag får skilda rekommendationer hela tiden ?    
    Kvinnor är som sagt unika individer. Men tror uppriktigt att du är för inriktad på yta.

Menar inte som en avskedsreplik utan att under dejten visa/säga att du uppskattar henne och er stund tillsammans.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:04:51 följande:
    Men där har du ju verkligen ett svar på din fråga. Du ser inte som du gör på bilderna. Det må vara du, men det är inte som du verkligen ser ut. Aldrig ett bra utgångsläge att komma till en dejt och göra sin dejt besviken det första man gör. Bättre att lägga upp en ärlig bild och få färre matchingar men som verkligen kan leda till något.
    Fast jag vet inte om det är hela sanningen ändå.
    Kanske.
    Vissa har fått min instagram och det är inte bara perfekta bilder på mig där.  Trots de har de velat träffa mig .   
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:06:53 följande:
    Så alla som svarat på familjeliv ljuger alltså? 
    Kanske inte alla. Men du kan ju aldrig vara säker på att alla svarar ärligt heller.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:06:59 följande:
    Kvinnor är som sagt unika individer. Men tror uppriktigt att du är för inriktad på yta.

Menar inte som en avskedsreplik utan att under dejten visa/säga att du uppskattar henne och er stund tillsammans.
    Mmm, okej.  Har du några exempel på hur jag kan visa det på ? :)
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 21:09:45 följande:
    Kanske inte alla. Men du kan ju aldrig vara säker på att alla svarar ärligt heller.
    Vad har man för anledning att ljuga i en anonym omröstning ? 
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:12:15 följande:
    Vad har man för anledning att ljuga i en anonym omröstning ? 
    För att man sitter bakom en skärm där ingen kan se att man ljuger?
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 21:13:44 följande:
    För att man sitter bakom en skärm där ingen kan se att man ljuger?
    Så du menar att 91% av kvinnorna röstade på män som var över 180 för att de ljög men i själva verket gillade män under 175.
    Hör du inte själv hur långsökt det låter ?
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:08:26 följande:
    Fast jag vet inte om det är hela sanningen ändå.
    Kanske.
    Vissa har fått min instagram och det är inte bara perfekta bilder på mig där.  Trots de har de velat träffa mig .   
    Nä kanske inte hela sanningen, men en stor del. Och en jävligt dålig strategi.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-08 21:16:41 följande:
    Nä kanske inte hela sanningen, men en stor del. Och en jävligt dålig strategi.
    Nej, en jävligt bra strategi.
    Kanske fungerar det bra för kvinnor med halvtaskiga bilder.  Men för män fungerar det inte om du inte är 10-poängare. 

Däremot kanske bör skicka lite mer halvtaskiga bilder innan dejt så hon får se ens sämre sidor också. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:21:49 följande:
    Nej, en jävligt bra strategi.
    Kanske fungerar det bra för kvinnor med halvtaskiga bilder.  Men för män fungerar det inte om du inte är 10-poängare. 

Däremot kanske bör skicka lite mer halvtaskiga bilder innan dejt så hon får se ens sämre sidor också. 
    Jävligt bra på vilket sätt? Ett fåtal dejter som inte lett någonstans och gjort dig ledsen/bitter? 

Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?