• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (Pelle)
    nihka skrev 2021-03-08 22:49:42 följande:

Jamen fortsätt att leta där och bli förvånad när det inte går vägen precis som tjejen som letar efter killar att dejta på stallet

Jag är inte förvånad alls faktiskt. Bara besviken.
  • Anonym (Pelle)

Gah, jag har börjat prata med en Stockholms tjej som ser ut lite som en modell. Hon är väldigt trevlig och vi har jätte många konversationer. Vi skämtar och skojar med varandra och kramar godnatt m.m. Hon ska eventuellt komma till min stad.

Men jag undrar vad jag håller på med. Tjejerna faller lätt för mig i skrift , men rädd för platt fall igen. Men jag gillar ändå att prata med henne.

• molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:15:59 följande:
    Så du menar att 91% av kvinnorna röstade på män som var över 180 för att de ljög men i själva verket gillade män under 175.
    Hör du inte själv hur långsökt det låter ?
    Man kan aldrig veta hur andra t'nker,som sagt.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 00:11:58 följande:

Gah, jag har börjat prata med en Stockholms tjej som ser ut lite som en modell. Hon är väldigt trevlig och vi har jätte många konversationer. Vi skämtar och skojar med varandra och kramar godnatt m.m. Hon ska eventuellt komma till min stad.

Men jag undrar vad jag håller på med. Tjejerna faller lätt för mig i skrift , men rädd för platt fall igen. Men jag gillar ändå att prata med henne.

Men försök då att vara lika avslappnad om/när ni träffas IRL.
    Då kanske dejten kommer att sluta på ett bra sätt.
    Nu var det längesen jag nätdejtade.
    Men när jag träffade min man så var det så där avslappnat och skämtsamt som du beskriver det.
    Och vet du vad? Ingen av oss hade en profilbild på oss själva så det var lite som att köpa grisen i säcken när vi träffades.
    Vi hade bara gett en beskrivning på hur vi såg ut och vilka kläder vi skulle ha på oss så att vi visste vem vi skulle leta efter när vi skulle träffas.
    Men vi hade redan fattat tycke för varandra pga att vi klickade genom våra personligheter.
    Vi delade värderingar och hade gemensamma intressen osv.
    Visst gillade vi det vi såg när vi träffades båda två.
    Men det var inte det viktigaste. Vi klickade redan med varandra.
    Det var som att vi hade känt varandra hur länge som helst.
    Så hans eller mitt utseende hade ingen större betydelse då.
    Det var bara ett plus i kanten.
    Men den sociala biten var så mycket viktigare för oss båda två.
    Utseendet är inte allt.

• Mandel

Var på en del dejter när jag var singel och de flesta träffade jag minst 2 gånger men några stycken gjorde jag det inte.
    Här är anledningen till att jag inte ville träffa just den mannen en gång till - per person:
    - Sjukpensionär som inte passar i min aktiva livsstil.
    - Pratade bara om sig själv och hur bäst han var i alla lägen.
    - Hade många barn med olika kvinnor.
    - Rökare, bostadslös och skuldsatt.
    - Vågade sig inte utanför asfaltskanten.
    - Verkade livrädd för mig och var alldeles för tyst.
    - Kröp in under skinnet på mig direkt och gav mig obehagliga rysningar.
    - Högljudd gymkille som trodde jag behövde räddas.
    - Han tyckte en filmkväll hemma hos honom och hans polare var en bra dejt nr 2 efter en snabbfika på arbetstid.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (8)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 22:25:57 följande:
    Ja eller snarare så att de har alla toppkillarna, hunkarna, att välja på jämte alla andra 80-90% av männen. De finns ju där, bara att skriva till dem, står inget om de är upptagna eller har 30 andra tjejer de pratar med. Så klart att de flesta tjejer skriver till de snyggaste männen. 

Är man på ett uteställe så kan man bara prata med en i taget plus att det är färre att jämföra sig med. Där kanske en kille med utseende 7 kan vara populärast, eller t o m en mindre snygg om han har en härlig personlighet. 
    Ja precis. På Tinder har man ingen chans att briljera med sin personlighet. En supersnygg kille som skriver "tja läget", "allt bra?" kommer få mycket bättre respons än en mindre snygg kille som faktiskt skriver roliga och intressanta meddelanden. När tjejer säger "Snälla män, stick ut i era meddelanden och sluta skriv "läget"? " så är det helt ärligt bara massa bullshit. Snygga personer kan skriva som sjuåringar och få respons tillbaka, massa meddelanden, frågor osv.

Den mindre snygga killen, trots att han lägger mer krut i sina meddelanden kommer till 90% få svar som "Inget sj", "ah ok", "jaha", "va kul". Det bisarra är att tjejen kommer sedan unmatcha killen för att HAN var den tråkiga, när tjejen egentligen inte gav honom något att jobba på alls och var extremt anti-konversation.

Som sagt, ta bort appen. Jag hade Tinder förr och helt ärligt så fick jag rätt bra resultat, men tycker helt enkelt att RL hookups är tio gånger bättre/lättare. Återigen, pandemitider så jag förstår att man testar lyckan på Tinder.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2021-03-09 10:39:02 följande:

Var på en del dejter när jag var singel och de flesta träffade jag minst 2 gånger men några stycken gjorde jag det inte.

Här är anledningen till att jag inte ville träffa just den mannen en gång till - per person:

- Sjukpensionär som inte passar i min aktiva livsstil.

- Pratade bara om sig själv och hur bäst han var i alla lägen.

- Hade många barn med olika kvinnor.

- Rökare, bostadslös och skuldsatt.

- Vågade sig inte utanför asfaltskanten.

- Verkade livrädd för mig och var alldeles för tyst.

- Kröp in under skinnet på mig direkt och gav mig obehagliga rysningar.

- Högljudd gymkille som trodde jag behövde räddas.

- Han tyckte en filmkväll hemma hos honom och hans polare var en bra dejt nr 2 efter en snabbfika på arbetstid.

Inget av det där stämmer in på mig.
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 12:12:12 följande:

Inget av det där stämmer in på mig.

Har du någonsin gjort en utvärdering varför det gick snett på en dejt?

Varför frågar du inte vad som felade?

Det gör jag i alla fall...
  • Anonym (Trevligt men...)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-09 12:58:29 följande:
    Har du någonsin gjort en utvärdering varför det gick snett på en dejt?

Varför frågar du inte vad som felade?

Det gör jag i alla fall...
    Brukar du få bra svar? Det vanligaste lär ju vara att de inte riktigt kände kemin och pirret.
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-09 13:03:32 följande:

Brukar du få bra svar? Det vanligaste lär ju vara att de inte riktigt kände kemin och pirret.

Ja det brukar bli bra svar tycker jag. För mig funkar det bättre att fråga än att försöka resonera fram vad som gick fel i mitt huvud.

På senaste dejten så märkte vi båda att vi hade väldigt olika värderingar så det blev komiskt.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?