• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 08:50:18 följande:
    Nej, då finns ju ingen anledning.

Finns ingen attraktion så hade jag inte heller nöjt mig.
    Precis.
    Och detsamma gäller ju för oss kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 12:42:33 följande:
    Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?
    Jag tror att personen menar att du inte kan kräva att kvinnorna ska anpassa sig efter dina krav när du själv inte verkar vara beredd att göra detsamma för kvinnorna.
  • Mimosa86
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 12:42:33 följande:

Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?

Men TS du kritiserar kvinnor som har krav medan du själv också har det. Blir ju lite märkligt.

Ska man ha chans på någon med högre social rangordning så måste man levla upp mycket själv. Har själv bekanta där skillnad mellan man och kvinna är stor. Exempel där mannen är kort och tanig med ett lågstatusyrken och låg lön medan frun är supersnygg och höginkomsttagare. Varför han lyckats få henne? Hans oslagbara personlighet, humor, social kompetens där alla älskar att vara i hans närhet.

De flesta personer som stadgar sig är ganska lika varandra. Äktenskapstycke för att att man ibland tror att de är syskon ist för ett par både utseendemässigt och personlighetsmässigt.

Testa att dejta andra tjejer som du i dagsläget kanske omedvetet väljer bort och bara se om det är någon skillnad.

Det finns någon för alla!
  • Anonym (555)

Om jag som kvinna har idealmannen Brad Pitt och jag bara kan tänka mig Bradi Pitt kanske jag får räkna med att vara singel om man själv inte ser ut som Jennifer Aniston eller Angelina Jolie.

• Anonym (Pelle)
    Mimosa86 skrev 2021-03-08 14:26:43 följande:

Men TS du kritiserar kvinnor som har krav medan du själv också har det. Blir ju lite märkligt.

Ska man ha chans på någon med högre social rangordning så måste man levla upp mycket själv. Har själv bekanta där skillnad mellan man och kvinna är stor. Exempel där mannen är kort och tanig med ett lågstatusyrken och låg lön medan frun är supersnygg och höginkomsttagare. Varför han lyckats få henne? Hans oslagbara personlighet, humor, social kompetens där alla älskar att vara i hans närhet.

De flesta personer som stadgar sig är ganska lika varandra. Äktenskapstycke för att att man ibland tror att de är syskon ist för ett par både utseendemässigt och personlighetsmässigt.

Testa att dejta andra tjejer som du i dagsläget kanske omedvetet väljer bort och bara se om det är någon skillnad.

Det finns någon för alla!

Jag har dejtat en tjej som visade sig va väldigt kort och rund. Ingen har varit så pratig och till mötes gående som henne. Men jag var inte alls intresserad. Vet inte om hon uppfattade det för ingen av oss hörde av sig för en andra dejt. Dock kramade hon adjö. Det brukar tjejer inte vilja göra om de inte vill ha en andra dejt.

Men hade jag varit intresserad av henne hade jag säkert fått en andra dejt. Men vad spelar det för roll egentligen?

Din poäng är mer eller mindre att tjocka kvinnor med barn har inte samma utbud och därför inte väljer bort mig trots bristande social kompetens?
  • Karl Lilja
    Kyss Ibland kan dejting vara besvärligt. Men det är alltid värt att försöka. Är man själv trevlig så kan den andra uppskatta mig. Men man får inte ställa krav på den andra. Man måste upptäcka att den andra har gjort sig snygg och har ansträngt sig för att dejten ska fungera. Är man själv vänlig och visar omtanke kanske den andra uppskattar att jag anstränger mig.

Jag tror ändå att det kan fungera ibland med dejting. Vi behöver anstränga oss mer och aldrig ställa krav på den andra. Bara tala om för den andra att hon verkar vara  den bästa flickan eller kvinnan i världen och att du verkligen är glad över att du fick träffa henne. Ifall hon vill ha fortsatt kontakt får hon gärna maila eller höra av sig på något sätt. Önska henne alla tänkbar lycka och att hon verkligen ska bli lycklig oavsett vad hon väljer. Du vill vara en trogen kompis oavsett vad som händer. Säg adjö med ett leende och visa att du verkligen uppskattade att få träffa henne.

Karl Lilja
    kristen.kontakt@gmail.com
  • Anonym (Pelle)
    Karl Lilja skrev 2021-03-08 15:09:51 följande:

Ibland kan dejting vara besvärligt. Men det är alltid värt att försöka. Är man själv trevlig så kan den andra uppskatta mig. Men man får inte ställa krav på den andra. Man måste upptäcka att den andra har gjort sig snygg och har ansträngt sig för att dejten ska fungera. Är man själv vänlig och visar omtanke kanske den andra uppskattar att jag anstränger mig.

Jag tror ändå att det kan fungera ibland med dejting. Vi behöver anstränga oss mer och aldrig ställa krav på den andra. Bara tala om för den andra att hon verkar vara  den bästa flickan eller kvinnan i världen och att du verkligen är glad över att du fick träffa henne. Ifall hon vill ha fortsatt kontakt får hon gärna maila eller höra av sig på något sätt. Önska henne alla tänkbar lycka och att hon verkligen ska bli lycklig oavsett vad hon väljer. Du vill vara en trogen kompis oavsett vad som händer. Säg adjö med ett leende och visa att du verkligen uppskattade att få träffa henne.

Karl Lilja

kristen.kontakt@gmail.com

Jag har aldrig kommentarat utseendet fast jag tyckt dom varit fina. Det kanske har varit en miss.

Men det är väl bara nåt jag fått för mig att kvinnor vill inte ha komplimanger för utseendet. Det var jag mer frikostig med när jag var yngre.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:49:07 följande:
    Fast nej.

Flera gånger har det kommit frågor om hur jag är som person och då säger jag precis som det är att jag är introvert med få vänner. Men i de flesta fall har de velat träffa mig iaf . Så det verkar inte alltid vara ett hinder förutom för de som är extremt extroverta och söker en social kille.
    Introvert behöver inte betyda att man är dålig socialt sett.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (555) skrev 2021-03-08 14:52:49 följande:

Om jag som kvinna har idealmannen Brad Pitt och jag bara kan tänka mig Bradi Pitt kanske jag får räkna med att vara singel om man själv inte ser ut som Jennifer Aniston eller Angelina Jolie.

Som många kvinnor verkar ha... I alla fall däromkring.
  • Anonym (onaturligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 15:26:06 följande:
    Jag har aldrig kommentarat utseendet fast jag tyckt dom varit fina. Det kanske har varit en miss.

Men det är väl bara nåt jag fått för mig att kvinnor vill inte ha komplimanger för utseendet. Det var jag mer frikostig med när jag var yngre.
    Tjejer vill alltid höra att de är fina och SPECIELLA;) Halva inne bara där!
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?