• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Mandel
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-09 13:03:32 följande:
    Brukar du få bra svar? Det vanligaste lär ju vara att de inte riktigt kände kemin och pirret.
    Så var det med dem jag dejtade 2 gånger eller mer. Det var trevligt, men något saknades.
    Sedan hamnade jag på dejt med en man som kändes rätt direkt och det är snart 10 månader sedan nu och jag trivs otroligt bra med honom. Det känns rätt/hemma på något vis som inte går att beskriva. Vi är ganska olika, men ändå otroligt lika. Hade någon sagt att han och jag skulle bli ett par för 10-20år sedan hade jag bara asgarvat och frågat om de skojade.
    Kan inte säga varför det känns som det gör...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Skinny)
    Mandel skrev 2021-03-09 13:33:05 följande:

Så var det med dem jag dejtade 2 gånger eller mer. Det var trevligt, men något saknades.

Sedan hamnade jag på dejt med en man som kändes rätt direkt och det är snart 10 månader sedan nu och jag trivs otroligt bra med honom. Det känns rätt/hemma på något vis som inte går att beskriva. Vi är ganska olika, men ändå otroligt lika. Hade någon sagt att han och jag skulle bli ett par för 10-20år sedan hade jag bara asgarvat och frågat om de skojade.

Precis! Man vet inte vad det är som gör att det tänder till... samtalet flyter på och hakar i varandra... där den ena slutar hakar den andra i.... och då väcks ett intresse att se vart det leder. Så är det för mig i alla fall.

Kul att du hittat rätt !
  • molly50
    Mandel skrev 2021-03-09 13:33:05 följande:
    Så var det när jag träffade min man också.
    Det kändes så rätt på en gång.
    Det går inte att förklara,men det var som att vi hade känt varandra hur länge som helst.
    Allt var så självklart på en gång,på något sätt.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:53:59 följande:
    Jag ljuger inte om varken längd eller ålder.  Brukar snarare avrunda längden neråt.  
    Däremot är mina bilder ett par år gamla och jag har verkligen ansträngt mig för att ta fram det bästa av mig.   
    Så det är ju möjligt att kvinnorna förväntar sig någon hunkigare kille i verkligheten.  
    Jag matchade med en tjej för 1-2 år sen och hon ville se selifes på mig och då tyckte hon inte att jag alls såg ut som i min Tinder profil. Det slutade med att hon blockade mig.  Och det kan jag hålla med om... på nära håll i en selfie är jag ful. Men på lite håll i rätt ljus och vinkel rätt snygg.  

Samtidigt ljuger ju inte mina bilder ändå då det är jag på bilderna.  Bara i den bästa versionen av mig.  Men så har ju nästan alla på Tinder.  Du måste verkligen visa din bästa version för att få matchningar.  Iaf, som kille.
    Jag har hellre lite fulare bilder på mig än vad jag ser ut - det bemöts ofta jättepositivt med att jag ser mycket bättre ut än på bilderna. Jag tycker att man ska vara så sanningsenlig som möjligt. Självklart ska bilderna vara av bra kvalitet och inte suddiga, eller med filter - men känner inte tjejen igen dig när du kommer så är det nog med stor sannolikhet det som är felet 
  • nihka
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 23:37:51 följande:
    Jag är inte förvånad alls faktiskt. Bara besviken.
    Du väljer ju själv var du letar och du väljer att leta där det finns ett tydligt kvinnounderskott. Och så är du besviken över resultatet som egentligen bara är att förvänta sig.
  • Anonym (jadu)
    nihka skrev 2021-03-09 16:10:40 följande:
    Du väljer ju själv var du letar och du väljer att leta där det finns ett tydligt kvinnounderskott. Och så är du besviken över resultatet som egentligen bara är att förvänta sig.
    Logik är inte TS grej......
  • Anonym (8)
    nihka skrev 2021-03-09 16:10:40 följande:
    Underskott av ena parten gör det så klart problematiskt, dock är jag personligen övertygad om att det är en sån fjuttig liten grej sett till helheten.

Säg att Tinder har exakt 2000 kvinnor och 2000 män. Det skulle fortfarande resultera i att ca 25-30% av killarna där kan välja och vraka bland alla kvinnor i princip, medan 70% av männen skulle bli totalt dissade, sedan kan du ha dom där 5% som hittar någon.

Det är iaf min take on it.
  • elin1989
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:11:55 följande:

Jag kan inte klandra tjejer som har de kraven när jag samtidigt vill att tjejen ska vara smal. Men om de nu tycker längden är så viktig så får dom fråga om den. Annars tar jag aldrig upp min längd.

Så vem vet. De kanske hoppades på en kille på 189 men fick en kille på 174. I så fall är det ju deras problem tänker jag.

Jag föredrar vältränade män över 180 som inte har barn. Men man kanske inte inte ska ha en sån minor grej som typ längd eller vikt som total dealbreaker... Du behöver ju inte dejta en 5 barnsmamma med kraftig övervikt, men det normala är väl att man gör någon typ av kompromiss mellan vad man vill ha och vad man kan få? Jag skulle liksom kunna vara ihop med någon som är lite kortare eller lite tjockare, och barn är ingen dealbreaker heller. Att som nästan 40-åring sitta och skriva att kvinnan måste ha BMI under 20 är ju jättetöntigt. Min BMI är typ 19-20 och jag är smalare än nästan alla jag känner i min ålder...
  • nihka
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 17:28:44 följande:
    Underskott av ena parten gör det så klart problematiskt, dock är jag personligen övertygad om att det är en sån fjuttig liten grej sett till helheten.

Säg att Tinder har exakt 2000 kvinnor och 2000 män. Det skulle fortfarande resultera i att ca 25-30% av killarna där kan välja och vraka bland alla kvinnor i princip, medan 70% av männen skulle bli totalt dissade, sedan kan du ha dom där 5% som hittar någon.

Det är iaf min take on it.
    Om du är bland många kvinnor är det ändå mer sannolikt att du träffar någon än om du är bland många män.
  • Anonym (8)
    nihka skrev 2021-03-09 18:05:02 följande:
    Om du är bland många kvinnor är det ändå mer sannolikt att du träffar någon än om du är bland många män.
    Absolut, men då kommer det enbart handla om RL och inte via nätet, vilket är det jag försökte förmedla till TS. Det kommer aldrig vara ett kvinnoöverskott på dejtingsidor. I absolut bästa fall är det 50/50, och t.om DET är extremt osannolikt.
    Det kommer aldrig finnas mer kvinnor på någon datingapp. 
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?